Teme principale

Prima paginĂŁ (PDF)

Newsletter

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email

Adresa ta de email:
Agentia Nationala de presa AGERPRES - www.agerpres.ro



25.11.2019 00:16

Semnal îngrijorător de la SLI Dâmbovița:


A A

Reducerea numărului de ore la clasă, efect de bumerang pentru profesori

Reducerea numărului de ore la clasă, efect de bumerang pentru profesori

VIOLETA STANCIU


Ore mai puține pentru elevi, probleme mai multe pentru profesori! Modificarea articolului 66 din Legea 1 din 2011 (legea educației), prin care s-a limitat numărul de ore la clasă ale elevilor atât la ciclul primar, cât și la cel gimnazial... a creat rumoare în sistemul de învățământ! Cele mai afectate de adoptarea acestei măsuri sunt cadrele didactice care predau la clasă, care își văd puse în pericol normele didactice. Pentru a nu exista cazuri de disponibilizări în rândul dascălilor, sindicatele din învățămânr cer să se amâne punerea în aplicare a acestei legi. „Copiii vor sta mai puțin la clasă. La învățământul primar s-au stabilit 20 de ore pe săptămână, iar la cel gimnazial 25 de ore. Deci s-a procedat la reducerea efectivă a numărului de ore la clasă. Dacă se pune în aplicare legea, așa cum este, în forma actuală, fără a se lua niște măsuri de protecție în ceea ce privește efectele acestei legi... ne pun într-o situație foarte delicată, pentru că scăderea numărului de ore la clasă ale copiilor înseamnă scăderea numărului de ore și pentru personalul didactic. Asta înseamnă că poate să le fie afectată norma didactică. Așa se va întâmpla dacă nu se iau niște măsuri de stopare a efectelor negative pe care le-ar produce această lege. În Colegiul Liderilor care a avut loc la Federația noastră la București s-a hotărât clar că trebuie să cerem adoptarea unei ordonanțe de urgență privind prorogarea punerii în aplicare a acestei legi. Trebuie neapărat luate niște măsuri de protecție a personalului didactic, și nu numai. Scade numărul de ore la clasă, dar programa este aceeași, profesorul trebuie să facă un număr de ore mai mic, dar pentru aceleași cunoștințe. Adică elevii or să trebuiască să facă efortul de a învăța, conform programei actuale, în 4 ore cât învățau până acum în 5 ore”, a semnalat liderul de sindicat din învățământul dâmbovițean, prof. Emil Poamă.

Mentoratul, o soluție rămasă la stadiul de teorie

O soluție de compromis identificată, momentan teoretic, pentru profesorii care nu vor mai putea să-și realizeze normele didactice, este activitatea de mentorat...Numai că una este teoria și alta este practica, dar rămâne de văzut cum se va aplica soluția minune, care presupune existența unei infrastructuri adecvate. „Ideea este ca elevii să stea mai puțin la școală. Prin această măsură se reduce, chipurile, efortul pe care trebuie să-l facă elevii cu statul la școală... Ideea este că punerea în aplicare a acestei legi se poate face prin extinderea activității și în alte domenii, precum afterschool, etc, numai că acest lucru nu este rezolvat la momentul acesta. Se pune în discuție chiar și acea masă caldă pe care s-o ia copiii la școală, dar pentru asta trebuie să existe logistica necesară și tot ceea ce trebuie pentru punerea în aplicare a acestei legi”, a declarat președintele SLI Dâmbovița, prof. Emil Poamă. Potrivit acestuia dacă s-ar pune în aplicare legea, la momentul acesta, la nivel național, 28.000 de cadre didactice ar urma să-și piardă locurile de muncă. De aceea sunt necesare măsurile de ocupare a personalului didactic care va trebui să plece din sistem. „Dacă se reduce numărul de ore al profesorului la clasă, norma didactică nu va mai putea fi realizată în multe unități, pentru mulți dintre colegii noștri. Se discută despre punerea în mișcare a activității de mentorat, adică unii profesori în loc să predea la clasă, ore efective, o să facă mentorat, adică să pregătească elevii pentru activitățile școlare de a doua zi. Problema este că spațiile pe care le dețin școlile sunt total insuficiente sau neadecvate acestor măsuri. De asemenea, o soluție va fi și afterschool- ul... în sensul că profesorii care nu mai au ore suficiente, pentru a-și constitui norma didactică, vor fi puși să facă activitate de pregătire a copiilor, după amiaza. Se produc multe mișcări... De aceea noi am cerut să se amâne punerea în aplicare a acestei legi”, a conchis Emil Poamă, președintele SLI Dâmbovița.



Comentarii

sau

AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook

Nume:


Comentariu:



cod captcha



Din aceeaÂși categorie

"Anotimpul culorilor"
Bienala națională de gravură "Gabriel Popescu"
Omagiu Marii Uniri
Educația începe de la grădiniță
Centenarul UZPR, celebrat la "Casa Romanței"
Biserica Brâncovenească Potlogi
Centenarul societății "Mormintele Eroilor Căzuți în Război"
"Sărbătoarea - timp sfințitor și de bucurie"
Concert "Comori ale Romanței", la malul Mării Negre
Teologie, psihologie și pedagogie


Politica de Cookie
Politica de Confidentialitate

Editorial

O ședință solemnă... pe dos

Fără îndoială că așa ar trebui văzută ședința solemnă comună dedicată Zilei Naționale a României – 1 Decembrie,ținută în Parlament... luni, 2 decembrie, anul de grație 2019. Bizar, nu? Curat anapoda! Da, ca la români. Și la care a voit să ia parte șipreședintele României, Klaus Werner Iohannis.

[citește tot...]

Agentie imobiliara Sibiu
Anunturi Imobiliare Dambovita

Follow artpress_tgv on Twitter






Posta redactiei: fii jurnalist !

Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
Cand esti nevoit sa-ti montezi o fosa septica ecologica deoarece in zona in care locuiesti nu exista canalizare este nevoie sa tii cont de anumite reguli de mentenanta pentru a nu afecta negativ sistemul septic si pentru a-i prelungi durata de viata. Acest lucru nu este benefic numai din punct de vedere financiar, dar te poate ajuta sa previi situatii neplacute cauzate de refulari sau mirosuri urate. [citește tot...]

Alte articole »

Trimite articol

publicitate

aparate foto digitale