Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginĂŁ (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
05.10.2016 00:25
Semnal sindical de la Moreni
Calea ferată și locomotiva Automecanica, vândute la fier vechi
Sindicaliștii acuză că, de 26 de ani, la nivel național, uzinele au fost lăsate să moară. Este și cazul Automecanica Moreni, care totuși se „încăpățânează” să supraviețuiască
❚ Kilometrii de șină uzinală, care legau Automecanica și Moreniul cu Filipeștiul, au dispărut de ceva timp, pierzându-li-se urma de parcă s-ar fi… evaporat ❚ În consecință, fără calea ferată uzinală, a fost vândută și locomotiva, iar în condițiile unor comenzi de mașini grele, societatea, rămasă fără aceste mijloace fixe, a trebuit să le aducă la Târgoviște cu trailerul ❚ Acuzând că linia ferată a ajuns la un centru de colectare a fierului vechi, liderul de sindicat al uzinei, Constantin Bucuroiu, a transmis revoltat: „Interesele au fost atât de mafiote și cu o încrengătură atât de complexă, încât nimeni, niciodată, nu a vrut să facă lumină în chestiunea aceasta. Să dispară kilometri. Unde, eu nu știu!”
VIRGIL VOINESCU
Mai puțin de 26 de ani au fost suficienți ca din SC Automecanica Moreni să dispară un mijloc fix important: linia ferată uzinală. Liderul Sindicatului „Dreptatea” din SC Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, secretar pe probleme de ordine publică în cadrul Federației Sindicale „Solidaritatea Metal” din Cartel Alfa, ne-a spus că un asemenea lucru, care înseamnă dispariția liniei ferate, trebuie văzut în contextul economico- social care, în decurs de 26 de ani, a condus la pierderea unor mari agenți industriali din țară. „Nici aici, la Moreni, nu a fost altfel, dar ceva mai puțin decât s-a întâmplat în alte părți sau zone din țară, cu tot ce înseamnă industrie. Fiarele astea (n.r. șinele de cale ferată), care erau chiar necesare, au fost duse undeva la un centru. Interesele au fost atât de mafiote și cu o încrengătură atât de complexă, încât nimeni, niciodată, nu a vrut să facă lumină în chestiunea aceasta. Să dispară kilometri. Unde, eu nu știu! Dar cineva a dus-o, undeva la un centru. Centrul cred că avea obligația să întrebe ce proveniență are. De unde vine asta?”, ne-a declarat liderul de sindicat. Domnia sa a subliniat că acea cale ferată, care lega uzina și orașul Moreni cu Filipeștiul, este dispărută în totalitate.
„Vinovații, sigur, nu sunt mărunței. Aici au fost alții care au avut interesul. Cei care au făcut bani peste noapte”, a precizat Constantin Bucuroiu. Pornind de la acest subiect și ca o consecință a desființării liniei ferate uzinale, liderul de sindicat a explicat că o comandă de nouă mașini grele pentru un export, în urmă cu ceva timp, a ridicat mari probleme. „A trebuit să le ducem pe roți la Târgoviște și să le îmbarcăm de acolo, în loc să le îmbarcăm, cum se proceda altădată, să plece pentru vapor direct din uzină. Nu se mai poate face aceasta. Uzina a avut și o locomotivă. Nemaiavând linie, a trebuit să fie vândută. Au fost atunci mari probleme la livrarea mașinilor. A trebuit să se vină cu un trailer, cu încărcare - descărcare, o muncă istovitoare și foarte grea”, a adăugat liderul de sindicat. Pe lângă problemele de genul dispariției de mijloace fixe, domnia sa atrage atenția de foarte mulți ani că, în general, în România, „tendința este de a lăsa uzinele să moară prin îmbătrânirea personalului angajat. Oamenii ies la pensie și cu asta se termină și industria de apărare”, a mai transmis liderul de sindicat Constantin Bucuroiu.
Comentarii
sau
AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook
Din aceeaÂși categorie
Mii de candele aprinse la "Calea Luminii"Învierea Domnului - bucuria și speranța noastră
PSD are 1482 de candidați pentru toate consiliile locale din județ
4.800 de șoferi amendați pentru viteză
Orașul Titu anunță finalizarea proiectului ”Reabilitare și extindere spații verzi în oraș Titu”
Oportunitate sau blocaj pentru aderarea Moldovei la UE?
Cristian Stan și Corneliu Ștefan și-au depus candidaturile la Primăria Târgoviște și Consiliul Județean
Ziua Internațională a Dansului, sărbătorită la Târgoviște
Fiscul dâmbovițean a pus ochii pe saloanele de înfrumusețare
Crește numărul de salariați în județul Dâmbovița
Editorial
Oportunitate sau blocaj pentru aderarea Moldovei la UE?
Într-o Europă marcată de schimbări semnificative și redefiniri ale priorităților sale strategice, conceptul de autonomie strategică europeană devine tot mai accentuat în peisajul politic și economic al continentului. Republica Moldova, aflată la granița de est a Uniunii Europene, a pornit timid, dar cu determinare, pe calea integrării europene, fiind afectată de dinamica schimbărilor regionale și globale.
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.