05.10.2016 00:25

Calea ferată și locomotiva Automecanica, vândute la fier vechi

Calea ferată și locomotiva Automecanica, vândute la fier vechi
Galerie foto

❚ Kilometrii de șină uzinală, care legau Automecanica și Moreniul cu Filipeștiul, au dispărut de ceva timp, pierzându-li-se urma de parcă s-ar fi… evaporat ❚ În consecință, fără calea ferată uzinală, a fost vândută și locomotiva, iar în condițiile unor comenzi de mașini grele, societatea, rămasă fără aceste mijloace fixe, a trebuit să le aducă la Târgoviște cu trailerul ❚ Acuzând că linia ferată a ajuns la un centru de colectare a fierului vechi, liderul de sindicat al uzinei, Constantin Bucuroiu, a transmis revoltat: „Interesele au fost atât de mafiote și cu o încrengătură atât de complexă, încât nimeni, niciodată, nu a vrut să facă lumină în chestiunea aceasta. Să dispară kilometri. Unde, eu nu știu!”

VIRGIL VOINESCU

 


 

Mai puțin de 26 de ani au fost suficienți ca din SC Automecanica Moreni să dispară un mijloc fix important: linia ferată uzinală. Liderul Sindicatului „Dreptatea” din SC Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, secretar pe probleme de ordine publică în cadrul Federației Sindicale „Solidaritatea Metal” din Cartel Alfa, ne-a spus că un asemenea lucru, care înseamnă dispariția liniei ferate, trebuie văzut în contextul economico- social care, în decurs de 26 de ani, a condus la pierderea unor mari agenți industriali din țară. „Nici aici, la Moreni, nu a fost altfel, dar ceva mai puțin decât s-a întâmplat în alte părți sau zone din țară, cu tot ce înseamnă industrie. Fiarele astea (n.r. șinele de cale ferată), care erau chiar necesare, au fost duse undeva la un centru. Interesele au fost atât de mafiote și cu o încrengătură atât de complexă, încât nimeni, niciodată, nu a vrut să facă lumină în chestiunea aceasta. Să dispară kilometri. Unde, eu nu știu! Dar cineva a dus-o, undeva la un centru. Centrul cred că avea obligația să întrebe ce proveniență are. De unde vine asta?”, ne-a declarat liderul de sindicat. Domnia sa a subliniat că acea cale ferată, care lega uzina și orașul Moreni cu Filipeștiul, este dispărută în totalitate.

„Vinovații, sigur, nu sunt mărunței. Aici au fost alții care au avut interesul. Cei care au făcut bani peste noapte”, a precizat Constantin Bucuroiu. Pornind de la acest subiect și ca o consecință a desființării liniei ferate uzinale, liderul de sindicat a explicat că o comandă de nouă mașini grele pentru un export, în urmă cu ceva timp, a ridicat mari probleme. „A trebuit să le ducem pe roți la Târgoviște și să le îmbarcăm de acolo, în loc să le îmbarcăm, cum se proceda altădată, să plece pentru vapor direct din uzină. Nu se mai poate face aceasta. Uzina a avut și o locomotivă. Nemaiavând linie, a trebuit să fie vândută. Au fost atunci mari probleme la livrarea mașinilor. A trebuit să se vină cu un trailer, cu încărcare - descărcare, o muncă istovitoare și foarte grea”, a adăugat liderul de sindicat. Pe lângă problemele de genul dispariției de mijloace fixe, domnia sa atrage atenția de foarte mulți ani că, în general, în România, „tendința este de a lăsa uzinele să moară prin îmbătrânirea personalului angajat. Oamenii ies la pensie și cu asta se termină și industria de apărare”, a mai transmis liderul de sindicat Constantin Bucuroiu.