Teme principale

Prima paginĂŁ (PDF)

Newsletter

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email

Adresa ta de email:
Agentia Nationala de presa AGERPRES - www.agerpres.ro



21.09.2015 00:25

Obiectivele grav afectate de la Pucioasa și Viișoara, în atenția ministrului Transporturilor


A A

Măsuri la podurile în pericol

Măsuri la podurile în pericol
Autoritățile județene au dorit ca ministrul Transporturilor să vadă pe teren cum stau lucrurile la cele trei poduri dâmbovițene

❚ Podul mixt de peste râul Ialomița și cel de peste pârâul Bizdidel, ambele din Pucioasa, alături cel de la Viișoara, de peste râul Dâmbovița, aflate în stadii de uzură înaintată, au fost zilele trecute în analiza delegației conduse de ministrul Transporturilor, Iulian Matache ❚ În perioada imediat următoare, aceste obiective vor intra în reparații, cel mai bine din punct de vedere al procedurilor situându-se podul de la Viișoara, aflat în linie dreaptă la achiziția lucrărilor, cu finalizare în data de 22 septembrie, însă condiționată de eventualele contestații și termenele de rezolvare a acestora

VIRGIL VOINESCU

 


 

Pentru că există un mare grad de pericol, datorat stării de uzură fizică în exploatare, podurile din zona de nord a județului, cele din orașul Pucioasa, respectiv de cale ferată de la Barajul de pe Ialomița și cel de peste pârâul Bizdidel, dar și podul de la Viișoara, au fost în analiza delegației conduse de ministrul Transporturilor, Iulian Matache, având alături pe președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu. Obiectivul principal urmărit, cum s-a afirmat, a fost acela de informare în teren privind starea obiectivelor și de stabilire, pe baze temeinic verificate, de termene, pentru demararea lucrărilor de reabilitare pe fiecare obiectiv.

„Sunt poduri vechi, la care am mai lucrat, sau nu am mai lucrat. Se vede că apa lucrează oricum ar fi”

Ministrul Transporturilor a spus, referitor la podul de peste Râul Ialomița, de la Barajul din orașul Pucioasa, că are nevoie de intervenție pentru remediere după ce structura i-a fost afectată în 2014 de viitură.

„Are o problemă la bila 3, pentru că este o subspălare a bilei. Înseamnă că prima urgență va fi să facem un prag de fund împreună cu cei de la Sucursala de Gospodărire a Apelor, Administrația Națională Apele Române. O să inițiem discuții punctuale cu ei, astfel încât să lucrăm și noi și ei”, a explicat ministrul, care a spus că este nevoie de o asemenea lucrare, dar are nevoie de o intervenție în comun a tuturor factorilor, altfel s-ar munci degeaba.

„Voi face o analiză cu cei de la Apele Române ca să pot da termene. Este nevoie însă de analiză. O să le aflați și dumneavoastră că nu sunt secrete.Termenele care le vom stabili vor fi publice. Pentru că e vorba de o altă instituție care nu e în portofoliul Ministerului Transporturilor, va trebui să discut cu ei ce, cât și cum ne vom putea apuca de treabă”, a adăugat Iulian Matache.

Referitor la podul de peste pârâul Bizdidel, tot din orașul Pucioasa, ministrul Transporturilor a declarat că, la sfârșitul acestei luni, licitația pentru proiectare și execuție, variantă provizorie de circulație, se va închide.

„Știți de fapt că licitațiile sunt licitații. Totuși și aici termenele nu țin de noi. Dar eu aș zice că undeva la 1 noiembrie să începem să facem varianta provizorie și apoi să continuăm să facem și reabilitarea podului acesta. Sunt poduri vechi, la care am mai lucrat, sau nu am mai lucrat în decursul timpului. Se vede că apa lucrează oricum ar fi”, a arătat ministrul Transporturilor.

Noul pod va fi executat pe vechiul amplasament și, potrivit specialiș- tilor care l-au însoțit pe ministru, va avea trei deschideri de 18 metri și o cale de 4,5 metri cu două trotuare pe un singur sens.

„Circulația pe podul acesta de acum se va închide și se va trece la reparația capitală a podului, care presupune consolidări infrastructură, înlocuiri. Pentru reabilitare există un proiect tehnic la CNADNR, se reactualizează Studiul de Fezabilitate și imediat va intra, pentru că e prins într-un program, sunt și bani”, a explicat specialistul.

Conform președintelui CJD, pentru podul de peste Bizdidel și pentru cel de la Viișoara, au existat sesizări din anul trecut.

„Nu am făcut doar noi sesizarea. Și alte instituții ale statului au avut grijă să vă sesizeze. Anul acesta s-a stat nepermis de mult, până când s-a trecut la începerea procedurii de achiziție publică. Așa ați procedat și aici, așa ați procedat și la Viișoara, unde inițial termenul dat de Compania Națională era luna iunie să înceapă lucrările și nici astăzi nu avem o procedură de achiziție finalizată. Lucrurile acestea trebuie să le știe domnul ministru, pentru că în luna noiembrie o să spuneți că nu s-a finalizat și ne ducem anul viitor”, a subliniat președintele Consiliului Județean.

Pentru podul de la Viișoara, ministrul Transporturilor a dat ca termen posibil pentru începerea lucrărilor de reabilitare luna viitoare.

„Situația la pod nu este una tocmai în regulă, din ce am observat eu. Dar lucrurile sunt pe cale de a se rezolva, în ideea în care primul contract care înseamnă punerea în siguranță a podului, trebuie să se închidă evaluarea, avem termenele de contestație și sperăm ca undeva în octombrie să reușim să începem lucrările pentru punerea în siguranță. Acolo iarăși lucrările trebuie să fie făcute în complex cu Apele Române, pentru că discutăm de o situație creată ca urmare a extragerii de material din albia râului. Discutăm deci cu cei de la Apele Române și găsim o soluție”, a conchis ministrul Iulian Matache.

Termene și soluții

Printr-un comunicat remis redacției, Consiliul Județean Dâmbovița a prezentat situația în ceea ce privește lucrările din viitorul apropiat la aceste poduri, dispusă în urma analizei:

􀁺 pentru obiectivul pod mixt (CF + rutier) peste râul Ialomița, din Pucioasa s-au stabilit ca măsuri urgente: convocarea în data de 22 septembrie a.c, la sediul CJD, a reprezentanților Apelor Române Buzău – Ialomița, care împreună cu reprezentanții DRDP București să stabilească măsurile necesare efectuării lucrărilor de amenajare și consolidare a albiei râului. Totodată, s-a precizat că, în perioada următoare, prin intermediul DRDP trebuie realizate lucrările de înlocuire a parapeților de siguranță, refacerea căii de rulare și a rosturilor aferente.

􀁺 pentru cel de-al doilea pod din Pucioasa, peste pârâul Bizdidel, restricționat din punct de vedere al circulației, s-au stabilit următoarele măsuri: demararea lucrărilor la data de 1 noiembrie 2015 la podul provizoriu, durata estimată a lucrărilor fiind de două luni; odată cu reluarea circulației pe varianta provizorie, se vor iniția lucrările de consolidare și reparații la podul avariat, după finalizarea procedurilor legale; cu ocazia întâlnirii din data de 22 septembrie a.c., de la sediul CJD, se vor stabili și analiza stadiile elaborării documentațiilor tehnico– economice, precum și acțiunile care privesc procedurile de achiziție publică și termenele acestora

􀁺 în cazul podului pe DN 72 la Viișoara, aflat în procedură de achiziție a lucrărilor, în data de 22 septembrie, se va finaliza procedura de evaluare și va fi desemnat ofertantul câștigător, începerea activităților aferente fiind condiționată de eventualele contestații și termenele de rezolvare a acestora. În legătură cu acest obiectiv vor fi invitați la discuții și reprezentanții Administrației Bazinale Argeș – Vedea în vederea stabilirii măsurilor comune de realizare în cel mai scurt timp a lucrărilor de punere în siguranță a obiectivului.



Comentarii

sau

AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook

Nume:


Comentariu:



cod captcha



Din aceeaÂși categorie

Mii de candele aprinse la "Calea Luminii"
Învierea Domnului - bucuria și speranța noastră
PSD are 1482 de candidați pentru toate consiliile locale din județ
4.800 de șoferi amendați pentru viteză
Orașul Titu anunță finalizarea proiectului ”Reabilitare și extindere spații verzi în oraș Titu”
Oportunitate sau blocaj pentru aderarea Moldovei la UE?
Cristian Stan și Corneliu Ștefan și-au depus candidaturile la Primăria Târgoviște și Consiliul Județean
Ziua Internațională a Dansului, sărbătorită la Târgoviște
Fiscul dâmbovițean a pus ochii pe saloanele de înfrumusețare
Crește numărul de salariați în județul Dâmbovița


Politica de Cookie
Politica de Confidentialitate

Editorial

Oportunitate sau blocaj pentru aderarea Moldovei la UE?

Într-o Europă marcată de schimbări semnificative și redefiniri ale priorităților sale strategice, conceptul de autonomie strategică europeană devine tot mai accentuat în peisajul politic și economic al continentului. Republica Moldova, aflată la granița de est a Uniunii Europene, a pornit timid, dar cu determinare, pe calea integrării europene, fiind afectată de dinamica schimbărilor regionale și globale.

[citește tot...]





Agentie imobiliara Sibiu
Anunturi Imobiliare Dambovita

Posta redactiei: fii jurnalist !

Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
Cand esti nevoit sa-ti montezi o fosa septica ecologica deoarece in zona in care locuiesti nu exista canalizare este nevoie sa tii cont de anumite reguli de mentenanta pentru a nu afecta negativ sistemul septic si pentru a-i prelungi durata de viata. Acest lucru nu este benefic numai din punct de vedere financiar, dar te poate ajuta sa previi situatii neplacute cauzate de refulari sau mirosuri urate. [citește tot...]

Alte articole »

Trimite articol

publicitate

aparate foto digitale