Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginĂŁ (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
18.08.2015 00:25
Sindicatele feroviarilor au bătut la ușa ministerelor și s-au ales cu...
Dialogul surzilor pe salariile mici din CFR
Semnal sindical: în sectorul siguranței circulației feroviare, salariații abia supraviețuiesc
❚ Și azi, la trei ani de când guvernul Boc a plecat și a intrat în cartea neagră a istoriei, ceferiștii de la siguranța circulației sunt retribuiți la nivelul salariului minim pe economie ❚ Asta deoarece fostul Executiv PDL, în numele crizei, a tăiat din bugetul de venituri al Ministerului Transporturilor, reducându- se automat și plafonul de salarizare ❚ Deși actualii guvernanți au promis că vor îndrepta acest lucru, liderul sindicatului CFR, Liviu Stanciu, transmite că toate discuțiile pe această temă cu miniștrii Transporturilor, al Muncii și pentru Dialog Social au rămas fără niciun rezultat, iar acești salariați supraviețuiesc de 6 ani numai ei știu cum
VIRGIL VOINESCU
Viceliderul Federației Sindicale Mișcare- Comercial, jr. Liviu Stanciu, s-a declarat nemulțumit de faptul că, în ciuda demersurilor făcute de la nivel sindical, la Ministerul Transporturilor și la Ministerul Muncii, inclusiv la ministrul pentru Dialog Social, Liviu Pop, ceferi știi de la siguranța circulației sunt retribuiți la nivelul salariului minim pe economie.
Potrivit sindicalistului, deși se fac demersuri peste demersuri, sunt invocate de fiecare dată argumente diverse, unele asemănătoare celor pe care „le vânturau chiar cei din fosta guvernare Boc, care au tăiat plafonul de salarizare al Ministerului Transporturilor cu efect direct în salariile personalului. S-au făcut intervenții peste tot, în încercarea de a face ceva spre folosul salariaților de la siguranța circulației. Trebuie să se știe că o serie de angajați, care lucrează la siguranța circulației, este plătită cu salariul minim pe economie. Acest lucru se menține, pentru că Fondul Monetar Internațional nu permite companiilor să mărească salariile, chiar dacă sunt pe profit, decât la nivelul inflației. Dacă ne uităm în partea cealaltă, la cât a scăzut puterea de cumpărare, vedem o diferență foarte mare”, a declarat Liviu Stanciu.
„Nimeni nu aude”
Sindicaliștii atrag atenția că în acest sector feroviar se supraviețuiește din ce în ce mai greu, dat fiind că „salariatul poate cumpăra cam 40% din ce cumpăra în urmă cu 5-6 ani, când fostul Guvern Boc tăia la Ministerul Transporturilor din bugetul de venituri. Nici acum, din păcate, nimeni nu se apleacă să facă dreptate, deși toți știu că s-a promis. Am atenționat în nenumărate rânduri decidenților că trebuie făcută dreptate, așa cum s-a făcut și în alte sectoare ale vieții sociale. Nimeni nu aude. Continuă să trateze acest sector din calea ferată cu indiferență”, a mai transmis viceliderul Federației Sindicale Mișcare Comercial, Liviu Stanciu.
Comentarii
sau
AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook
Din aceeaÂși categorie
Oportunitate sau blocaj pentru aderarea Moldovei la UE?Cristian Stan și Corneliu Ștefan și-au depus candidaturile la Primăria Târgoviște și Consiliul Județean
Ziua Internațională a Dansului, sărbătorită la Târgoviște
Fiscul dâmbovițean a pus ochii pe saloanele de înfrumusețare
Crește numărul de salariați în județul Dâmbovița
Întreruperi de energie electrică programate
Orașul Titu anunță finalizarea proiectului ”Reabilitare și extindere spații verzi în oraș Titu”
România de peste Prut în cătarea criminală a Kremlinului (II)
Nou record de călători pentru transportul public local
Complexul de Natație se pregătește de noul sezon estival
Editorial
Oportunitate sau blocaj pentru aderarea Moldovei la UE?
Într-o Europă marcată de schimbări semnificative și redefiniri ale priorităților sale strategice, conceptul de autonomie strategică europeană devine tot mai accentuat în peisajul politic și economic al continentului. Republica Moldova, aflată la granița de est a Uniunii Europene, a pornit timid, dar cu determinare, pe calea integrării europene, fiind afectată de dinamica schimbărilor regionale și globale.
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.