18.08.2015 00:25

Dialogul surzilor pe salariile mici din CFR

Dialogul surzilor pe salariile mici din CFR
Galerie foto

❚ Și azi, la trei ani de când guvernul Boc a plecat și a intrat în cartea neagră a istoriei, ceferiștii de la siguranța circulației sunt retribuiți la nivelul salariului minim pe economie ❚ Asta deoarece fostul Executiv PDL, în numele crizei, a tăiat din bugetul de venituri al Ministerului Transporturilor, reducându- se automat și plafonul de salarizare ❚ Deși actualii guvernanți au promis că vor îndrepta acest lucru, liderul sindicatului CFR, Liviu Stanciu, transmite că toate discuțiile pe această temă cu miniștrii Transporturilor, al Muncii și pentru Dialog Social au rămas fără niciun rezultat, iar acești salariați supraviețuiesc de 6 ani numai ei știu cum

VIRGIL VOINESCU

 


 

Viceliderul Federației Sindicale Mișcare- Comercial, jr. Liviu Stanciu, s-a declarat nemulțumit de faptul că, în ciuda demersurilor făcute de la nivel sindical, la Ministerul Transporturilor și la Ministerul Muncii, inclusiv la ministrul pentru Dialog Social, Liviu Pop, ceferi știi de la siguranța circulației sunt retribuiți la nivelul salariului minim pe economie.

Potrivit sindicalistului, deși se fac demersuri peste demersuri, sunt invocate de fiecare dată argumente diverse, unele asemănătoare celor pe care „le vânturau chiar cei din fosta guvernare Boc, care au tăiat plafonul de salarizare al Ministerului Transporturilor cu efect direct în salariile personalului. S-au făcut intervenții peste tot, în încercarea de a face ceva spre folosul salariaților de la siguranța circulației. Trebuie să se știe că o serie de angajați, care lucrează la siguranța circulației, este plătită cu salariul minim pe economie. Acest lucru se menține, pentru că Fondul Monetar Internațional nu permite companiilor să mărească salariile, chiar dacă sunt pe profit, decât la nivelul inflației. Dacă ne uităm în partea cealaltă, la cât a scăzut puterea de cumpărare, vedem o diferență foarte mare”, a declarat Liviu Stanciu.

„Nimeni nu aude”

Sindicaliștii atrag atenția că în acest sector feroviar se supraviețuiește din ce în ce mai greu, dat fiind că „salariatul poate cumpăra cam 40% din ce cumpăra în urmă cu 5-6 ani, când fostul Guvern Boc tăia la Ministerul Transporturilor din bugetul de venituri. Nici acum, din păcate, nimeni nu se apleacă să facă dreptate, deși toți știu că s-a promis. Am atenționat în nenumărate rânduri decidenților că trebuie făcută dreptate, așa cum s-a făcut și în alte sectoare ale vieții sociale. Nimeni nu aude. Continuă să trateze acest sector din calea ferată cu indiferență”, a mai transmis viceliderul Federației Sindicale Mișcare Comercial, Liviu Stanciu.