Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginĂŁ (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
16.12.2016 00:25
SC Lucrări Drumuri și Poduri Dâmbovița SA se luptă să țină situația sub control
Deszăpezirea: contracte doar pentru jumătate din județ
Deszăpezirea… încotro?! Momentan, nu se mai decontează orele de așteptare decât pentru zona de munte, așa că firmele nu mai sunt interesate de această activitate de iarnă
❚ Județul este împărțit pe 12 zone și, în momentul de față, doar șase zone au contracte de deszăpezire încheiate, restul sunt scoase la licitație periodic, dar până acum nimic ❚ În aceste condiții, „până una alta, le facem noi cu utilajele proprii. (…) Să sperăm că vom reuși să ținem sub control fenomenul de deszăpezire”, ne-a declarat Mihai Cristian Avanu, directorul LDP SA ❚ De ce această situație în plină iarnă: lipsa contractelor de deszăpezire a ajuns un fenomen național, din cauza schimbărilor climatice și a faptului că firmele nu-și permit să mobilizeze oameni și utilaje pentru câteva zile de ninsori abundente, iar în rest, toată iarna, să stea degeaba ❚ De altfel, la nivelul județului, este știut că nici Drumurile Naționale nu au încheiat până în momentul de față niciun contract pe niciun tronson care străbate Dâmbovița Interviu cu ec. Mihai Cristian Avanu, directorul SC Lucrări, Drumuri și Poduri Dâmbovița SA
VIOLETA STANCIU
Rep.: La nivelul județului Dâmbovița, cum stăm în momentul de față cu contractele de deszăpezire?
- Județul este împărțit pe 12 zone. Pentru șase zone avem contracte de deszăpezire încheiate, în speță zona DJ 713 - DJ 714, sunt două zone pe acest drum, din munte, Padina – Peștera, deci pe zona de munte avem contract încheiat în vigoare, iar societatea acționează. Mai avem două zone, pe Găești, unde de asemenea am încheiat contract cu o societate. Mai avem zonele Moreni și Văcărești, pentru care, la fel, avem contracte încheiate cu terți pentru deszăpezire. Și mai rămân șase zone... Noi am scos la licitație activitatea de deszăpezire pentru încă trei zone, dar nu s-a prezentat nimeni. Urmează să le scoatem săptămâna aceasta din nou la licitație. Până una alta, le facem noi cu utilajele proprii. Am mai achiziționat niște utilaje, suntem în procedură de livrare pentru patru noi utilaje, pentru a ne mări parcul auto. Să sperăm că vom reuși să ținem sub control fenomenul de deszăpezire, nu în parametrii perfecți, dar, părerea mea, mai mult decât decent...
„Nu o să avem zone descoperite”
Rep.: Deci unde nu sunt contracte încheiate acționați dumneavoastră?
- Nu o să avem zone descoperite. Utilajele pe care le avem au fost gândite pentru un număr de zone, iar dacă avem mai multe zone, automat rămân utilaje mai puține pe fiecare zonă și trebuie să ne împărțim pe zone. Oricum, sunt utilaje care acționează pe fiecare zonă fără probleme, numai că intervenția durează un pic mai mult și nu putem să fim la fel de prompți ca și cum am avea toate contractele încheiate.
De ce nu se mai „înghesuie” firmele la contractele de deszăpezire
Rep.: Dar ce se întâmplă? Nu sunt firmele interesate de activitatea de deszăpezire?
- Da. Din câte știu și eu, este un fenomen național în ceea ce privește deszăpezirea. După cum bine știți, nici la Drumurile Naționale, pentru Dâmbovița, nu s-a încheiat până în momentul de față niciun contract, pentru niciun tronson de drum. Nu mai este atractivă din punct de vedere financiar această activitate de deszăpezire pentru societăți, și în principal, părerea mea, datorită schimbărilor climatice. Nu mai sunt suficient de multe perioade în care ninge, sunt perioade scurte, abundente și atât, iar firma își primește banii pe contract doar pe perioada în care ninge. Dacă nu ninge, nu primește bani. Firmele trebuie să stea cu utilajele blocate și la disponibilitate, dacă într-o lună nu ninge, ei nu primesc niciun leu, și au utilajele blocate, oamenii trebuie să-i plătească. Momentan, nu se mai decontează orele de așteptare decât pentru zona de munte, unde e o zonă foarte izolată și nu există altă soluție.
Rep.: În zona de munte se circulă bine?
- Da. Întotdeauna există o perioadă, când începe viscolul, este o perioadă de 2- 3 ore în care nu poate să fie totul perfect. Dar, de principiu, în 2-3 ore, cam în orice parte a județului putem să remediem problema.
Comentarii
sau
AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook
Din aceeaÂși categorie
"Nu cred că aș fi învățat limba română dacă nu mi-ar fi plăcut poporul român!"Greva de la QUADRA merge înainte!
Recensământul populației, în faza recenzării la domiciliu,
„La COS Târgoviște, salariile sunt dezamăgitor de mici”
Majorarea salariului minim... la alegere!
„Sunt 200 de șomeri înregistrați la AJOFM care ar putea să revină”
„Automecanica Moreni stă mai bine decât fabricile de la Cugir”
Îngrijorări sindicale legate de conflictul Rusia – Ucraina!
Societățile din Apărare nu au bugetele aprobate pe 2021
Alianța de guvernare PSD-PNL, sub lupa sindicală
Editorial
România de peste Prut în cătarea criminală a Kremlinului (II)
Apropo de găștile mafiotge proruse. Duminică, acestea, plus bașcana (guvernatoarea bolșevic-secesionistă de la Comrat), reunite în alianța politică prorusă „Pobeda” („victoria”) și-au anunțat – amenințare asemenea unui ultimatum – intrarea în cursa electorală împotriva Maiei Sandu și a partidelor proeuropene, în caz de… „pobeda” („victorie”) oferind pe tavă lui Putin... [citește tot...]
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.