Teme principale

Prima paginĂŁ (PDF)

Newsletter

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email

Adresa ta de email:
Agentia Nationala de presa AGERPRES - www.agerpres.ro



27.09.2017 00:25

Ieri, conferință de lansare a celui mai important proiect din regiunea Sud Muntenia


A A

Cincizeci milioane euro pentru infrastructura dâmbovițeană

Cincizeci milioane euro  pentru infrastructura dâmbovițeană

* În cadrul proiectul se vor rezolva problemele de infrastructură rutieră din 15 localități ale județului, vor fi reabilitate patru poduri, se vor realiza piste de biciclete și se vor construi stații de autobuz  * La nivel național este singurul proiect cu o asemenea valoare uriașă, implementat la nivelul unui singur județ * Dată fiind amploarea lucrărilor, autoritățile județene și locale, inclusiv ADR Sud Muntenia speră acum să și găsească constructori serioși, mai ales că investiția va fi fracționată în patru tronsoane, în încercarea de a se reduce durata de implementare

ANA MARIA POPESCU

 


 

Ieri, Sala Unirii a Consiliului Județean Dâmbovița a fost gazda conferinței de lansare a celui mai important proiect de infrastructură de transport al județului Dâmbovița care se va realiza cu fonduri europene. Este vorba despre proiectul care privește dezvoltarea infrastructurii de transport județean prin modernizarea DJ 720, DJ 720B, DJ 711 și DJ 101B pe traseul limită județ Prahova- Moreni- Gura Ocniței- Răzvad- Ulmi- Târgoviște- Comișani- Bucșani- Băleni- Dobra- Finta - Bilciurești - Cojasca- Cornești- Butimanu- Niculești- limită județ Ilfov, care are o valoare de aproape 50 milioane de euro și care rezolvă problemele de infrastructură rutieră din cele 15 localități ale județului. În cadrul proiectului nu numai că se vor asfalta cele patru drumuri județene, ci se va lărgi partea carosabilă pe anumite sectoare, se vor realiza piste de biciclete pe două sensuri, se vor construi stații de autobuz și totodată vor fi reabilitate patru poduri. Proiectul are o durată de implementare de 45 de luni și potrivit calculelor celor implicați direct în realizarea acestui proiect investiția ar urma să fie finalizată undeva la începutul lunii mai a anului 2021.

„Împărțim traseul în patru loturi pentru a scurta durata de implementare”

„Este cel mai mare proiect de infrastructură de transport al județului Dâmbovița. Este vorba despre dezvoltarea infrastructurii de transport județean prin modernizarea Drumului Județean 720, Drumului Județean 720B, Drumul Județean 711, Drumul Județean 101B pe traseul limită județ Prahova- municipiul Moreni- comunele Gura Ocniței, Răzvad, Ulmi- municipiul Târgoviște- comunele Comișani, Bucșani, Băleni, Dobra, Finta, Bilciurești, Cojasca, Cornești, Butimanu, Niculești- limită județ Ilfov. Proiectul este depus în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa Prioritară 6- Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană prin Fondul european de dezvoltare regională. Autoritatea de management este Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, iar organismul intermediar este Agenția de Dezvoltare Regională Sud- Muntenia. Proiectul are o lungime de 62,12 kilometri, tranzitează un număr de 15 localități din județul Dâmbovița și de asemenea în cadrul proiectului vor fi reabilitate patru poduri aflate pe traseul respectiv. Valoarea proiectului este undeva la aproape 50 de milioane de euro. Ne aflăm în faza în care suntem foarte aproape să ridicăm pe SEAP documentația pentru proiectare și vă spun de pe acum că în ceea ce privește lucrările de execuție am gândit să împărțim traseul în patru loturi tocmai pentru a scurta puțin durata de implementare a proiectului și de a da posibilitatea să se lucreze pe patru fronturi”, a declarat președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Alexandru Oprea.

„Acest traseu a fost prevăzut numai pentru județul Dâmbovița”

„Proiectul se realizează într-un parteneriat format din UAT Județ Dâmbovița, în calitate de lider al proiectului, UAT Municipiul Târgoviște și UAT Municipiul Moreni. Perioada de implementare a proiectului este de 45 de luni, începând din data de 5 august 2017 până în 4 mai 2021. Acest proiect a făcut și face parte din lista de proiecte prioritare, Prioritatea 1, Traseul 2, aprobat prin Hotărârea 1/2015 a Comitetului pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia. Este singurul traseu care este în interiorul unui singur județ, acest traseu a fost prevăzut numai pentru județul Dâmbovița. Traseul este configurat pe harta care arată conectivitatea la TEN-T. Obiectivul general al proiectului este accelerarea creșterii economice și îmbunătățirea condițiilor de viață ale comunităților locale din Județul Dâmbovița prin stimularea mobilității, rezultat al modernizării infrastructurii județene de transport și asigurării conectivității indirecte la rețeaua TEN-T. Obiectivul specific al proiectului constă în creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane situate în proximitatea rețelei TEN-T prin modernizarea DJ 720, DJ 720B, DJ 711 și DJ 101B pe traseul menționat. Traseul ce va fi modernizat este în lungime de 62,12 kilometri și va tranzita 15 localități. (...) Pe lângă reabilitarea căii de rulare în cadrul proiectului vor fi realizate, montate și reabilitate următoarele: piste de biciclete cu două sensuri de circulație în lungime de 3940 metri liniari, trotuare în lungime de 69.930 metri liniari, stații de transport public în număr de 37, 8 alveole, parapeți de protecție în lungime de 3546 metri liniari, 825 de indicatoare rutiere, vor fi făcute marcaje longitudinale și transversale, vor fi montați 1200 de stâlpi de ghidare, 380 de butoni reflectorizanți, 426 catadioptri, parapet metalic pietonal în lungime de 359 metri liniari și vor fi montate 35 de oglinzi parabolice. Valoarea totală a proiectului este de 211.822.388,29 lei, din care 179.511.725,29 lei asistență financiară nerambursabilă din partea Fondului European de Dezvoltare Regională, reprezentând 85% din valoarea eligibilă a proiectului, 27.454.734,46 lei asistență financiară nerambursabilă din bugetul național, reprezentând 13% din valoarea eligibilă a proiectului, 4.223.805,30 lei este contribuția proprie a Consiliului Județean, reprezentând 2% din valoarea eligibilă a proiectului, iar suma de 632.123,24 lei reprezintă contribuția de la bugetul local al județului Dâmbovița, reprezentând cheltuieli neeligibile ale proiectului”, a declarat Florin Valeriu Gilia, coordonatorul proiectului.

„Este cel mai mare proiect ca valoare din regiune, sperăm că vom avea constructori serioși”

„Beneficiarul este foarte aproape de a lansa achiziția pentru proiectul tehnic; proiectul are o valoare mare și, de aceea, toată echipa Consiliului Județean Dâmbovița depune eforturi foarte mari și din ceea ce am văzut, sunt foarte atenți în monitorizarea acestui proiect. Este un proiect cu o durată de 45 de luni, să sperăm că o să-l terminăm mai repede, chiar tronsonarea drumului va duce, sperăm, la reducerea perioadei de execuție astfel încât să nu ajungem la 45 de luni. Sperăm că vom avea noroc de constructori serioși și, astfel, proiectul va fi dus la bun sfârșit. Este cel mai mare proiect ca valoare din regiune, pe această axă, și părerea mea este că trebuie foarte atent și serios urmărit”, a adăugat Diana Poșchină, expert în cadrul ADR Sud Muntenia.

„Este cel mai mare proiect de infrastructură implementat în județul Dâmbovița”

„În primul rând, felicitări pentru acest proiect, este un proiect deosebit, cel mai mare proiect de reabilitare a infrastructurii rutiere implementat vreodată în județul Dâmbovița, și iată, cel mai mare proiect din regiune, semnat la acest moment, și mă bucur că și municipiul Târgoviște este partener în acest proiect. Aș vrea să felicit Consiliul Județean, pe domnul președinte Alexandru Oprea, de asemenea aș vrea să aduc în discuție și meritele fostului președinte al Consiliului Județean, Adrian Țuțuianu, în legătură cu acest proiect. Este foarte important și aș spune și eu că mi se pare o decizie bună împărțirea în 4 loturi. Probabil că execuția va merge mult mai repede”, a subliniat primarul municipiului Târgoviște, Cristian Stan. La conferința de lansare a celui mai important proiect de infrastructură au mai participat Alin Manole, vicepreședinte CJD, Florina Mureșan, subprefectul județului, Ilarie Ceparu, șef Secția Drumuri Naționale, Constantin Dinu, primar al Municipiului Moreni, primarii și viceprimarii unităților administrativ-teritoriale care sunt tranzitate de drumurile județene incluse în proiect, respectiv edilii de la Gura Ocniței, Răzvad, Ulmi, Târgoviște, Comișani, Bucșani, Băleni, Dobra, Finta, Bilciurești, Cojasca, Cornești, Butimanu și Niculești, reprezentanți ai operatorilor de transport de pe raza județului Dâmbovița, Ștefania Ionescu, contabil-șef în cadrul SC Moreni Parc Industrial SA, Vlad Oprea – director ADI CIVITAS, precum și reprezentanții unității de implementare a proiectului.



Comentarii

sau

AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook

Nume:


Comentariu:



cod captcha



Din aceeaÂși categorie

Mii de candele aprinse la "Calea Luminii"
Învierea Domnului - bucuria și speranța noastră
PSD are 1482 de candidați pentru toate consiliile locale din județ
4.800 de șoferi amendați pentru viteză
Orașul Titu anunță finalizarea proiectului ”Reabilitare și extindere spații verzi în oraș Titu”
Oportunitate sau blocaj pentru aderarea Moldovei la UE?
Cristian Stan și Corneliu Ștefan și-au depus candidaturile la Primăria Târgoviște și Consiliul Județean
Ziua Internațională a Dansului, sărbătorită la Târgoviște
Fiscul dâmbovițean a pus ochii pe saloanele de înfrumusețare
Crește numărul de salariați în județul Dâmbovița


Politica de Cookie
Politica de Confidentialitate

Editorial

Oportunitate sau blocaj pentru aderarea Moldovei la UE?

Într-o Europă marcată de schimbări semnificative și redefiniri ale priorităților sale strategice, conceptul de autonomie strategică europeană devine tot mai accentuat în peisajul politic și economic al continentului. Republica Moldova, aflată la granița de est a Uniunii Europene, a pornit timid, dar cu determinare, pe calea integrării europene, fiind afectată de dinamica schimbărilor regionale și globale.

[citește tot...]





Agentie imobiliara Sibiu
Anunturi Imobiliare Dambovita

Posta redactiei: fii jurnalist !

Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
Cand esti nevoit sa-ti montezi o fosa septica ecologica deoarece in zona in care locuiesti nu exista canalizare este nevoie sa tii cont de anumite reguli de mentenanta pentru a nu afecta negativ sistemul septic si pentru a-i prelungi durata de viata. Acest lucru nu este benefic numai din punct de vedere financiar, dar te poate ajuta sa previi situatii neplacute cauzate de refulari sau mirosuri urate. [citește tot...]

Alte articole »

Trimite articol

publicitate

aparate foto digitale