Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginĂŁ (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
15.05.2013 00:20
Zeci de dâmbovițeni din nordul județului au primit ieri vestea cu indignare
Ultimul drum pentru trenul Târgoviște - Pietroșița
Ceferiști aruncați în stradă, navetiști nevoiți să scoată pentru transport mai mulți bani din buzunarul golit
❚ După o tradiție de peste 100 de ani, trenul care transporta călători pe ruta Târgoviște - Pucioasa, Fieni - Pietroșița a fost tras pe linie moartă, lăsând călătorii pe mâna transportatorilor auto ❚ Decizia de desființare a liniei ferate a venit de la nivel central, încercările sindicatelor de a o salva fiind sortite eșecului ❚ 300 de angajați dâmbovițeni ai CFR Călători își pierd astfel locurile de muncă ❚ Motivația închiderii traseului a fost una economică - numărul de călători a scăzut, iar cheltuielile erau mult mai mari decât încasările. Astfel, în loc de soluții de rentabilizare, s-a ales varianta radicală
Ieri a fost ultima zi când s-a putut circula cu trenul de la Târgoviște la Pietroșița și retur. După mai bine de 100 de ani, trenul care transporta călători pe traseul Târgoviște - Pucioasa - Fieni - Pietroșița va fi tras pe linie moartă, astfel dâmbovițenii din nordul județului care obișnuiau să se deplaseze cu acest tren vor fi nevoiți să aleagă alte mijloace de transport.
„Foarte rău au făcut că au desființat acest tren”
Călătorii au primit cu indignare vestea că linia ferată se închide și că trenul nu va mai veni.
- „Eu mergeam zilnic cu acest tren. Lucrez la Târgoviște și acest tren era principalul mijloc de transport pe care îl foloseam pentru a merge la serviciu. De mâine (n.n. - astăzi) singura soluție e să merg cu microbuzul, dar regret foarte tare că nu s-a putut păstra acest tren, pentru că era un mijloc de transport mult mai sigur și pentru noi era foarte bun”.
- „Eu sunt în vârstă și nu mai lucrez, dar am făcut naveta cu acest tren o viață întreagă. Ne pare foarte rău că s-a desființat această rută. Din când în când, când mai aveam nevoie să merg la oraș la cumpărături sau la doctor, mergeam cu trenul. Acum o să fiu nevoit să merg cu autobuzul sau cu mașina de ocazie. Nici nu știu cum o să ne descurcăm. Păcat, mare păcat”.
- „Am doi copii și ambii făceau naveta cu trenul la Târgoviște, la liceu. O să fie foarte greu mai ales iarna, pentru că șoselele de multe ori rămân înzăpezite. Trenul a mers mereu, indiferent de vreme. Au fost foarte rare zilele când din cauza zăpezilor nu s-a circulat”.
- „Am 67 de ani, m-am născut aici, în Pietroșița, și de când mă știu acest tren a circulat zilnic. Au mers cu el și părinții mei, și copiii mei, iar acum s-au gândit să-l desființeze. Foarte rău, sunt foarte mulți oameni care circulau cu acest tren. Cred că se putea face ceva ca această rută să rămână în continuare”.
100 de ani de cale ferată... șterși cu buretele
Motivația desființării acestei rute este una economică, încă de mai mult timp reprezentanții CFR susținând că numărul de călători de pe această zonă a scăzut semnificativ în ultimii ani, iar cheltuielile cu acest tren sunt mult mai mari decât încasările pe bilete sau abonamente.
Pe lângă pierderea acestui mijloc de transport, cetățenii din comuna Pietroșița spun că s-a pierdut practic și o parte din istoria acestei localități, anul trecut împlinindu-se 100 de ani de la înființarea căii ferate din Pietroșița. În urma acestei decizii, călătorilor din toate localitățile de la Pietroșița până la Târgoviște, fie că sunt navetiști, elevi sau pur și simplu pleacă cu treabă la oraș, nu le rămâne decât să aleagă alte mijloace de transport în comun.
Prin această decizie, 300 de angajați dâmbovițeni ai CFR Călători își pierd locurile de muncă. Sindicatele feroviarilor au încercat în ultimele luni să salveze această linie ferată, purtând discuții atât la nivelul conducerii, cât și al autorităților județene, însă după cum se vede - fără succes.
Corvin Dumitrică || [email protected]
Comentarii
sau
AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook
Din aceeaÂși categorie
Moldova cu inimă, minte și literaturăNoi facilități de agrement la Parcul Complexului de Natație
Sprijin pentru Centrul Social Creștin din Târgoviște
Centrul de zi pentru persoane vârstnice va fi inaugurat în această lună
Mii de controale, sute de amenzi de 1 Mai și de Paște
Mii de candele aprinse la "Calea Luminii"
Învierea Domnului - bucuria și speranța noastră
PSD are 1482 de candidați pentru toate consiliile locale din județ
4.800 de șoferi amendați pentru viteză
Orașul Titu anunță finalizarea proiectului ”Reabilitare și extindere spații verzi în oraș Titu”
Editorial
Moldova cu inimă, minte și literatură
Acum vreo 5 ani descopeream potențialul Republicii Moldova de a intra în Uniunea Europeană. Fiind la Euractiv, la Bruxelles, mi-a plăcut povestea Ministrului de Externe de atunci, Nicu Popescu, iar apoi video-interviul cu Natalia Gavriliță, Prim-ministru, mi-a confirmat că strategia țării este pe direcția bună.
Unii moldoveni mă întreabă de ce îi ajut? Le răspund simplu, fără nici o ezitare.... [citește tot...]
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.