Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginã (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
11.04.2014 08:19
Editorial – Corespondenț� special� de la Bruxelles
Impactul tehnologiei asupra campaniilor electorale

dr. DAN LUCA
Statisticile arat� c� aproape 9 milioane de români folosesc internetul. Evident, ace�tia pot fi considera�i o parte important� a electoratului alegerilor europene. De exemplu, la alegerile preziden�iale din 2009 interesul pentru internet a fost nea�teptat, lucru considerat de speciali�tii în comunicare o victorie a internetului asupra televiziunilor.
Tendin�a nu este valabil� doar la noi, ea manifestându-se atât la nivel european, cât �i peste Ocean. Dac� este s� revin asupra alegerilor pentru Parlamentul European din 2009, o surpriz� a fost activitatea profilului institu�iei pe cele mai cunoscute dintre re�elele sociale.
Barack Obama �i-a recâ�tigat func�ia de pre�edinte al SUA în 2012 dup� o campanie în care ap�ruser� deja mesajele electorale pe re�elele sociale, „au fost angaja�i 42 de matematicieni �i ingineri cu doctorat, care au realizat modele de inten�ie de vot �i de strângere de fonduri. La acest grup s-au al�turat al�i 86 de exper�i în elaborarea modelelor”.
În 2016 se dore�te îns� o real� personalizare a acestora – „În noaptea electoral� din 2008 am f�cut o singur� postare pe Twitter, pentru c� am crezut c� este o tehnologie stupid�, care nu va duce nic�ieri”, a recunoscut Jim Messina artizanul campaniei.
În anticiparea alegerilor din 2016 îns�, consilierul politic a decis s� fac� un tur prin Silicon Valley, pentru a discuta cu directorii de la Google, Facebook �i Apple, dar nu numai, pentru a gândi o campanie electoral� modern�. Concluzia? „140 de aplica�ii diferite la nivel intern” nou create, a asigurat Messina, care a prognozat pentru 2016 o escaladare a cheltuielilor în publicitate �i în campanii de mobilizare prin telefonul mobil.
Pentru campania din 2012 „creatorii” ei au primit ulterior chiar �i o distinc�ie din partea organizatorilor „Oscarurile internetului”. „O campanie istoric� �i care a combinat într-o manier� stralucit� bunul sim� politic �i geniul tehnologic pentru a se transforma într-o arm� secret� ce a dus la realegerea lui Barack Obama în func�ia de pre�edinte”, au explicat cei de la Webby Awards.
Campania pentru Casa Alb� (2016) a început deja, speciali�tii anun�� c� vom asista la campania cea mai tehnologic� din istorie. F�r� îndoial�, putem s� ne a�tept�m la o campanie dinamic�, la fel ca �i în 2008 �i în 2012. De câ�iva ani, Obama a devenit idolul politicienilor, brandul politic cel mai cunoscut, chiar �i în Uniunea European�. În sistemul american, cei care vor s� aib� puterea lupt� pentru ea, nu o ob�in în spatele u�ilor închise.
Dezbaterile din arena european� sunt acum destul de des asociate cu modul în care se deruleaz� campania preziden�ial� din America. Jaume Duch, purt�torul de cuvânt al Parlamentului European, sublinia c� „întreaga campanie devine mai pan-UE �i mai politic� pentru c� avem programe comune �i priorit��ile UE pentru a le dezbate”. „Acest lucru este în interesul cet��enilor”, completa el.
Pentru prima dat�, conform ultimelor propuneri, candida�ii din partea marilor familii europene la �efia Comisiei se confrunt� în cadrul unor dezbateri televizate, în s�pt�mânile dinaintea alegerilor UE programate pentru perioada 22-25 mai, a�a cum sugera cu ceva timp în urm� �i Barroso, pre�edintele actual al Comisiei Europene.
„Personalizarea �i politizarea campaniei electorale va stimula prezen�a la vot �i servesc în a aprofunda legitimitatea democratic� a Uniunii Europene”, ar�ta recent �i europarlamentarul liberal Andrew Duff.
Dan Luca este doctor în Rela�ii Interna�ionale �i Studii Europene, profesor la universit��i din Bruxelles, Bucure�ti �i Cluj. Este autorul a 3 c�r�i despre România afacerilor europene, Bruxelles-ul european �i dilemele comunic�rii. Î�i desf�oar� activitatea la Bruxelles din 1997 �i este pre�edintele „Casei Europei” Bruxelles.
Comentarii
sau
Adaugã comentariul tãu daca nu ai cont facebook
Din aceeaºi categorie
Alegerile primare europene �i dezbaterile Spitzenkandidat �n 2024 (II)Alegerile primare europene �i dezbaterile Spitzenkandidat �n 2024 (I)
Rom�nia, amenințat�, cu armata... dezarmat�
Jurnal de r�zboi: Al doilea Kursk (II)
Jurnal de r�zboi: Al doilea Kursk (I)
S-a �nt�mplat acum 80 de ani (II)
S-a �nt�mplat acum 80 de ani (I)
Nu știu c�t de penibil sunt!
Dezinfec�ie total� �n sistemul medical rom�nesc!
Simpatie pentru limba rus� �n Armenia
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.
Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
