Teme principale

Prima paginĂŁ (PDF)

Newsletter

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email

Adresa ta de email:
Agentia Nationala de presa AGERPRES - www.agerpres.ro



08.02.2016 23:21

Pentru 2014, s-au constatat 500 de abateri, nereguli și disfuncționalități la 73 de unități administrativ teritoriale


A A

Camera de Conturi Dâmbovița: bugetele "trăiesc" pe seama TVA

Camera de Conturi Dâmbovița: bugetele
În urma verificărilor efectuate de Camera de Conturi, în topul abaterilor se află cele financiar contabile, în sumă de 23.006 mii lei

❚ Controalele Camerei de Conturi au stabilit că sumele defalcate din TVA sunt principalele surse de finanțare a bugetelor locale, iar acest lucru explică preocuparea redusă a autorităților locale în evaluarea veniturilor proprii și în urmărirea realizării acestora pe parcursul execuției bugetare

VIOLETA STANCIU

 


 

Excedent bugetar de 28.569 mii lei la nivelul unităților administrativ teritoriale din județul Dâmbovița (rezultat în urma veniturilor - încasate de 1.147.076 mii lei și a cheltuielilor - plăți efectuate în sumă de 1.118.508 mii lei)! Acesta este reliefat în raportul privind finanțele publice locale pe anul 2014, ce cuprinde rezultatele activităților de audit și control, desfășurate în anul 2015, de Camera de Conturi Dâmbovița, asupra modului de formare, administrare și întrebuințare a resurselor financiare ale unităților administrativ- teritoriale în exercițiul financiar al anului 2014, în conformitate cu Programul de activitate aprobat pe anul 2015.

De asemenea raportul Camerei de Conturi Dâmbovița constată, în structura veniturilor, că sursele de finanțare a bugetelor locale depind de sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, respectiv 469 mil. lei, subvenții de la alte nivele ale administrației publice, respectiv 198 mil. lei și de cotele și sumele defalcate din taxa pe valoare adăugată, respectiv 196 mil. lei, care împreună reprezintă peste jumătate din veniturile totale, respectiv de 863 mil. lei. Implicarea bugetului de stat în asigurarea resurselor bugetelor locale explică, potrivit experților Camerei de Conturi Dâmbovița, preocuparea redusă a autorităților locale în evaluarea veniturilor proprii și urmărirea realizării acestora pe parcursul execuției bugetare, încasările reprezentând doar 78% din prevederile definitive.Tot raportul cu pricina constată, în structura cheltuielilor, 4 categorii (de personal, cu bunuri și servicii, de capital, proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile), care reprezintă 84% din totalul plăților efectuate, cheltuielile de personal fiind majoritare (33%). O altă constatare este că, la aceste 4 categorii, plățile efectuate au fost sub nivelul prevederilor definitive, ponderea cea mai mică a acestora înregistrându-se la „proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile” (41% din totalul prevederilor definitive).

Abateri cu… impact asupra bugetelor

Acțiunile desfășurate de Camera de Conturi Dâmbovița în anul 2015, la nivelul UAT-urilor, au vizat, în majoritatea cazurilor, bugetul local al comunelor, municipiilor și județelor, componente ale Bugetului General Centralizat al UAT-urilor. În urma verificărilor efectuate, s-au constatat abateri cu impact asupra atragerii unor venituri suplimentare în sumă de 3.273 mii lei, abateri generatoare de prejudicii în sumă de 5.088 mii lei și abateri financiar contabile în sumă de 23.006 mii lei. Prin verificările efectuate la 73 de entități publice de interes local, Camera de Conturi Dâmbovița a identificat peste 500 abateri, nereguli, disfuncționalități care au fost înlăturate fie în timpul verificărilor, fie ca urmare a procedurilor regulamentare. Obiectivele urmărite și principalele constatări rezultate din acțiunile de audit/control desfășurate la nivelul UAT-urilor au vizat:

● elaborarea și fundamentarea proiectului de buget pe anul 2014, precum și autorizarea, legalitatea și necesitatea modificărilor aduse bugetului aprobat. Verificările efectuate au pus în evidență existența unor disfuncționalități, principala cauză a lor fiind includerea investițiilor în proiectul bugetului fără ca, în prealabil, să fie elaborate și aprobate documentațiile tehnicoeconomice.

● Exactitatea și realitatea datelor reflectate în situațiile financiare. În cadrul acestui obiectiv au fost identificate circa 80 de abateri privind organizarea și conducerea contabilității, ceea ce a determinat ca, la unele UAT-uri, situațiile financiare să nu ofere o imagine fidelă a poziției și performanței financiare a entităților în cauză. Principalele cauze ale abaterilor au fost atât interpretarea eronată a prevederilor legale, cât și slaba pregătire profesională a personalului din compartimentele financiar-contabile, mai ales la primăriile comunale. Cele mai relevante cazuri au fost: UATM Târgoviște, care nu a înregistrat în evidența contabilă a creanțelor daunele interese pretinse executantului lucrărilor de modernizare și reabilitare a drumului de centură al municipiului Târgoviș- te, în valoare de 6.918 mii lei; UATC Vișinești care nu a înregistrat în evidența contabilă activul „Sistem de alimentare cu apă...”, în valoare de 3.335 mii lei.

● Organizarea, implementarea și menținerea sistemelor de management și control intern (inclusiv audit intern) la entitățile auditate. În majoritatea entităților auditate s-a concluzionat că sistemele de control și audit intern nu funcționează în mod corespunzător, iar abaterile cele mai semnificative constau în faptul că nu s-au dezvoltat corespunzător sistemele de control intern/managerial ale primăriilor, elaborate încă din anul 2012, în cazul UATCurilor Bilciurești, Lucieni, Moroieni, Pietroșița, Produlești etc.; nu s-a exercitat corespunzător controlul financiar preventiv, cum ar fi cazul societății Urban Titu.

● Modul de stabilire, evidențiere și urmărire a încasării veniturilor bugetare, în cuantumul și la termenele stabilite de lege. Nivelul veniturilor proprii încasate nu exprimă potențialul real al UAT-urilor S-a reliefat faptul că managementul în acest domeniu nu este suficient de performant, nivelul veniturilor proprii încasate neexprimând potențialul real al UAT-urilor, precum și existența unor deficiențe în activitatea de administrare și executare silită a creanțelor fiscale de către compartimentele de specialitate ale primăriilor, identificânduse un număr de circa 160 abateri, urmare cărora au fost stabilite venituri suplimentare în sumă de 3.273 mii lei.

Cele mai relevante cazuri au fost: UATC Sălcioara și Vișina care nu au stabilit și încasat taxa pentru eliberarea autorizației de foraje/excavări de la contribuabilii ce au desfășurat activități de această natură, valoarea acestei taxe fiind în sumă de 253 mii lei și respectiv 175 mii lei; UATM Târgoviște care nu a stabilit și nu a încasat suma de 105 mii lei, reprezentând impozit pe terenul intravilan pe care se află amplasat complexul comercial Pavocm; UATC Costești Vale care nu a stabilit și nu a încasat suma de 207 mii lei, reprezentând impozit pe un teren în suprafață de 62,02 ha, amplasat în intravilan, încadrându-l neîntemeiat, în loc de terenuri cu construcții, la terenuri pentru agricultură; UATC Brezoaele care nu a stabilit și nu a încasat suma de 77 mii lei, reprezentând impozitul pe clădirile dobândite în anul 2006, nedeclarate și neidentificate de către organele fiscale; UATC Ciocănești care nu a stabilit și nu a încasat impozitul pe clădiri, în sumă de 67 mii lei, luându-se în calcul valori de inventar mai mici decât cele din declarațiile fiscale ale contribuabililor.



Comentarii

sau

AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook

Nume:


Comentariu:



cod captcha



Din aceeaÂși categorie

România de peste Prut în cătarea criminală a Kremlinului (II)
Nou record de călători pentru transportul public local
Complexul de Natație se pregătește de noul sezon estival
Pensionarii semnalează că serviciile medicale la domiciliu sunt în scădere
Peste 1000 de persoane și-au găsit un loc de muncă
România de peste Prut în cătarea criminală a Kremlinului (I)
Peste 1500 de elevi au plantat pomișori la Târgoviște
Muzeul „Casa Romanței” a omagiat Cartea
Marian Tănase, noul subprefect al județului Dâmbovița
,,Anul acesta mielușelul nu prea va mai fi pe mesele oamenilor’’


Politica de Cookie
Politica de Confidentialitate

Editorial

România de peste Prut în cătarea criminală a Kremlinului (II)

Apropo de găștile mafiotge proruse. Duminică, acestea, plus bașcana (guvernatoarea bolșevic-secesionistă de la Comrat), reunite în alianța politică prorusă „Pobeda” („victoria”) și-au anunțat – amenințare asemenea unui ultimatum – intrarea în cursa electorală împotriva Maiei Sandu și a partidelor proeuropene, în caz de… „pobeda” („victorie”) oferind pe tavă lui Putin... [citește tot...]






Agentie imobiliara Sibiu
Anunturi Imobiliare Dambovita

Posta redactiei: fii jurnalist !

Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
Cand esti nevoit sa-ti montezi o fosa septica ecologica deoarece in zona in care locuiesti nu exista canalizare este nevoie sa tii cont de anumite reguli de mentenanta pentru a nu afecta negativ sistemul septic si pentru a-i prelungi durata de viata. Acest lucru nu este benefic numai din punct de vedere financiar, dar te poate ajuta sa previi situatii neplacute cauzate de refulari sau mirosuri urate. [citește tot...]

Alte articole »

Trimite articol

publicitate

aparate foto digitale