Teme principale

Prima paginĂŁ (PDF)

Newsletter

Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email

Adresa ta de email:
Agentia Nationala de presa AGERPRES - www.agerpres.ro



13.07.2015 00:20


A A

„Pregătim pentru Automecanica Moreni un set de măsuri care să revigoreze activitatea”

„Pregătim pentru Automecanica Moreni un set de măsuri care să revigoreze activitatea”

❚ „Sunt nemulțumit de felul în care colectivul de la Moreni se implică în rezolvarea problemelor. Există o automulțumire” ❚ „Dacă Ministerul încheie un contract cu Automecanica Moreni și mâine avem o solicitare de 100 de mașini, ei nu le pot face nici în 5 ani” ❚ „Am avut o discuție cu ministrul Tudose la Moreni, unde a fost și doamna director general de la ROMARM, Floarea Șerban. Am ajuns la concluzia că la Moreni s-ar putea face o activitate de asociere cu un producător în domeniu”

interviu cu Ioan Marinescu, prefectul județului Dâmbovița (partea a 2-a)

ANDREI VASILIU


Rep.: Ce mesaje ați transmis miniștrilor care au vizitat județul Dâmbovița?

- Am invitat în județ mulți miniștri, pentru că activitatea economică trebuie susținută cu măsuri guvernamentale. Vedeți ce se întâmplă la Combinatul de Oțeluri Speciale din Târgoviște? Acolo am avut chiar un subiect aparte la Comisia de Dialog Social. Au fost invitați în județ și ministrul Economiei și reprezentanți de la Compania ROMARM. Mă preocupă în mod special industria de apărare, capitol la care județul Dâmbovița încă stă bine. Cred că am rezolvat unele lucruri, cu multă insistență. Vă spun, cu o oarecare mulțumire, că sunt două colective, la Dragomirești și la Mija, care se preocupă de bunul mers al lucrurilor și care merg bine. Mai avem unele probleme la Automecanica Moreni. Pe acest subiect am fost la ministrul Economiei, la domnul Mihai Tudose, și pregătim pentru Moreni un set de măsuri care să revigoreze activitatea. Sunt însă dezamăgit de felul în care colectivul de la Moreni se implică în rezolvarea problemelor. Există o automulțumire și vă spun, cu riscul de a fi criticat, că îți faci o idee despre organizarea unei instituții de la modul în care arată biroul conducătorului. Dacă în acel birou nu s-a schimbat nimic, nici măcar nu s-a dat o bidinea de var în ultimii 20 de ani, intri la idei despre modul în care directorul respectiv conduce acea unitate. Nu mă refer neapărat la pregătirea profesională. Eu vorbesc despre management și la Moreni mai este de lucru pe acest capitol. Dezbatem noi, Consiliul Județean, Prefectura, să pornim acolo ceva, pentru că Uzina a fost destul de importantă la nivel de industrie de apărare. Acum contextul geopolitic s-a schimbat, ca să nu mai vorbesc despre sistemul economic, sunt alte date, dar constat că ne preocupăm mai mult noi decât cei deacolo. Nu au luat nicio măsură să facă producție civilă. Se mulțumesc unii cu faptul că au salarii de două ori mai mari decât al prefectului, dar nu-i suficient acest lucru. Rezultatele economice trebuie să justifice acest salariu. Conducerea trebuie să fie solidară cu muncitorii. S-au făcut reduceri de salarii la muncitori, iar conducerea a luat în continuare salariile întregi. Cu asta nu pot să fiu de acord. Și pentru că spun mereu aceste lucruri, devin cu siguranță incomod pentru unii. La un moment dat, însă, voi lua măsuri mai ferme. Sunt adeptul atenționărilor, avertizărilor, dar când constat că lucrurile continuă în aceeași direcție mă văd obligat să iau măsuri ferme.

„Cu AJOFM și cu IȘJ încercăm să creăm niște clase de elevi în școli profesionale pentru forță de muncă la Automecanica Moreni”

Rep.: Din discuțiile pe care le-am avut cu sindicaliștii de acolo am aflat că ei au fost descumpăniți pentru faptul că au încercat să producă ceva pe partea civilă, dar când a venit vorba de ștergerea unor datorii, s-a pus în discuție faptul că nu se șterg datoriile, arieratele rezultate din producția lor civilă. Asta poate că i-a descurajat. Pe de altă parte, ei au încercat de fiecare dată și au spus că își doresc o apropiere a Guvernului de societățile românești care fac producție de armament și să nu mai mizeze întotdeauna pe licitațiile internaționale, pe firmele străine. Ei s-au simțit cumva defavorizați. Au simțit că sunt niște criterii restrictive.

- La Automecanica Moreni sunt două teme importante. Prima face referire la faptul că ei nu sunt în măsură acum să producă TBT-uri singuri. Le-am cerut o documentație completă. În industria de apărare nu mai poți să crezi că ai posibilitatea să acționezi ca acum 30 de ani. La încheierea unui contract, trebuie să ai toată documentația pregătită. Ei nu au în momentul de față o documentație de o asemenea anvergură, prin care să dovedească faptul că sunt buni. A doua problemă: să presupunem că Ministerul Apărării ar accepta să cumpere de la ei un număr de transportoare, pentru ca și ceilalți doritori să vadă că funcționează. Dacă se încheie acest contract și mâine avem o solicitare de 100 de mașini, ei nu le pot face nici în 5 ani. Pentru că „nu poate” cel cu care tu ai contractul pentru motoare să-ți dea produsul, întrucât vorbim despre concurența pieței. Tu ai semnat contractul, dar pui statul într-o situație dificilă. Am avut o discuție, chiar ieri (n.red. miercuri, 8 iulie a.c.), cu ministrul Tudose, ca urmare a primei vizite pe care a făcut-o la Moreni, unde a fost și doamna director general de la ROMARM, Floarea Șerban. Am ajuns la concluzia că la Moreni s-ar putea face o activitate de asociere cu un producător în domeniu. Asamblarea să se facă la Moreni, plus carcasele și ce mai pot face, iar ceilalți să vină cu celelalte componente și să le facă împreună. Fiecare participă cu un procent la realizarea produsului finit, în același procent primește și banii. O altă problemă este cea a mentenanței transportoarelor care sunt în dotarea armatei, dar care cu siguranță se va rezolva. Este însă o chestiune ce ține de conducere. Nu există o perspectivă în ceea ce privește forța de muncă. Oamenii au plecat, s-au pensionat. Au rămas salariați cu o medie de vârstă de peste 39 de ani. Conducerea nu a fost interesată să pregătească forță de muncă. Am discutat cu AJOFM și cu Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița și încercăm să creăm niște clase de elevi în școli profesionale de pe lângă liceele din orașele respective. Vom crea astfel forță calificată de muncă. Pentru că, în ritmul acesta, în curând nu vom mai avea cu cine lucra în industria de apărare. Lucrurile se schimbă și trebuie să ne adaptăm. Situația geostrategică pe care o avem ar fi favorabilă pentru dezvoltarea acestei ramuri, dar nu se mai poate de unii singuri. Aici sunt condiții speciale. Trebuie să fabrici transportoare care să fie bune și peste 15-20 de ani. E adevărat că au o componentă foarte bună pe care au realizat-o, carcasa, dar acesta este astăzi cel mai simplu lucru. Și acolo există totuși o problemă de discutat. Nici pe aceea nu o mai facem noi, că în România, cum bine știți, industria metalurgică este la pământ. Și totuși, suntem acum în situația de a ieși din impas și de a crea acolo o bază puternică. Sunt mulțumit, și conducerea de la ROMARM la fel, de activitatea celor de la Dragomirești, care sunt cu picioarele pe pământ, cu autofinanțare s-au rezolvat multe lucruri. Și cei de la Mija sunt de asemenea în curs, au intrat și ei pe acest trend. Pe partea aceasta vă asigur că stăm bine.



Comentarii

sau

AdaugĂŁ comentariul tĂŁu daca nu ai cont facebook

Nume:


Comentariu:



cod captcha



Din aceeaÂși categorie

La limita guvernării europene
Studiu de fezabilitate aprobat pentru centura orașelor Pucioasa și Fieni
Cutremur de proporții la Găești și Șelaru
Performanță dâmbovițeană la Olimpiada Națională de Română
287 de locuri de muncă disponibile
CJ Dâmbovița, reprezentat la Comitetul European al Regiunilor
115 elevi la olimpiada „Cultură și spiritualitate românească”
Ziua internațională a cărții, la Muzeul „Casa Romanței”
Cine sunt cele mai influente persoane în politica de energie?
Amenzi usturătoare pentru șoferii băuți la volan


Politica de Cookie
Politica de Confidentialitate

Editorial

La limita guvernării europene

A trecut neobservată o remarcă a comisarului european Vìra Jourová, care zicea la începutul anului că Uniunea Europeană este „la limită” în ceea ce privește gestionarea sa. "Există deja o organizare a Comisiei Europene în vicepreședinți executivi, vicepreședinți și comisari obișnuiți. Aș spune că suntem la limita a ceea ce este fezabil din punct de vedere managerial”, a... [citește tot...]






Agentie imobiliara Sibiu
Anunturi Imobiliare Dambovita

Posta redactiei: fii jurnalist !

Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica

Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
Cand esti nevoit sa-ti montezi o fosa septica ecologica deoarece in zona in care locuiesti nu exista canalizare este nevoie sa tii cont de anumite reguli de mentenanta pentru a nu afecta negativ sistemul septic si pentru a-i prelungi durata de viata. Acest lucru nu este benefic numai din punct de vedere financiar, dar te poate ajuta sa previi situatii neplacute cauzate de refulari sau mirosuri urate. [citește tot...]

Alte articole »

Trimite articol

publicitate

aparate foto digitale