Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginã (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
15.03.2021 00:25
Din cauza nerespectãrii Constituþiei României ºi a Codului Administrativ (OUG 57/2019)
ªEDINÞE ILEGALE ÎN CONSILII LOCALE DIN DÂMBOVIÞA (I)

*Ilegalitãți, abuzuri, discriminare, încãlcãri de drepturi fundamentale constituționale, toate acestea și multe altele fac de câțiva ani „REGULA” în organizarea și desfãșurarea ședințelor de Consiliu local în marea majoritate a UAT-urilor din județul Dâmbovița
*Cu câteva excepții notabile, primãriile din Dâmbovița au încãlcat flagrant multe dintre prevederile Constituției României și pe cele ale Codului Administrativ (OUG 57/ 03.07.2019) publicat în Monitorul Oficial nr.555 din 05.07.2019, precum și pe cele ale Legii 52/2003 a transparenței decizionale
*SCRISOARE DESCHISÃ cãtre conducerea administrației publice județene, cãtre toți parlamentarii de Dâmbovița, cãtre toate instituțiile abilitate care doresc sã stopeze acest fenomen administrativ grav și penal
*Procese pierdute de primãrii din cauza nepublicãrii în presã a ordinii de zi
ALINA MAVRODIN VASILIU
Sesizãrile cotidianului „JURNAL DE DÂMBOVIÞA” trimise de câþiva ani cãtre aceºti „profesioniºti” din administraþia publicã dâmboviþeanã par sã îi fi ambiþionat, din pãcate, sã ne arate cât sunt de „creativi” în NErespectarea legii, creând un adevãrat „grup organizat” care pretinde cã „interpreteazã” prevederile legale, pe care de câþiva ani ni le repetã obsesiv ca niºte flaºnete ale cãror manivele le bãnuim. Ei desigur, pretind cã au organizat legal ºedinþele de Consilii Locale în ultimii ani, deºi, în dispreþul legii, nu au publicat „Ordinea de zi” (conf. Art. 135) ºi în presa localã, oricum NU în cotidianul „JURNAL DE DÂMBOVIÞA” - SINGURUL cotidian local aflat în difuzare publicã în judeþul Dâmboviþa. Aceastã publicaþie nu face parte din MASS-MEDIA judeþului? Citiþi ºi vã veþi lãmuri! De curând, am trimis o nouã serie de adrese oficiale prin care am sesizat aceste abuzuri. Publicãm astãzi o sintezã a acestora, sub formã de...
SCRISOARE DESCHISÃ
Cãtre conducerea administraþiei publice judeþene, cãtre toþi parlamentarii de Dâmboviþa, cãtre toate instituþiile abilitate care doresc sã stopeze acest fenomen administrativ grav ºi penal
Vã aducem la cunoºtinþã ºi pe aceastã cale o situaþie deosebit de gravã, cu vãdite consecinþe penale care îngrãdeºte NU doar dreptul jurnaliºtilor, ci ºi pe cel al cetãþenilor obiºnuiþi, de a avea acces la informaþiile de interes public. Totodatã, considerãm cã aceastã situaþie criticã (pe care o semnalãm de câþiva ani ºi o readucem pe larg în atenþia publicã) reprezintã ºi un grav atac la existenþa ºi libertatea presei scrise, societãþile de presã devenind, în ultimii ani, victimele comenzilor politice, ale stilului abuziv ºi discreþionar în administraþia publicã ºi ale unui comportament nedemocratic manifestat de diverºi politicieni, primari ºi de reprezentanþi ai unor instituþii publice din judeþul Dâmboviþa. În susþinerea demersului nostru ne bazãm pe prevederile Constituþiei României: art. 30 “Libertarea de exprimare”; art. 31 “Dreptul la informaþie” ºi pe cele specifice din Codul Administrativ (OUG 57/03.07.2019), respectiv: art.135 „Ordinea de zi”, art.314 (alin.1), ºi art.335 (alin.1) „Licitaþii”.
EXTRAS DIN CONSTITUÞIA ROMANIEI
Capitolul II - Drepturile ºi libertãþile fundamentale
Articolul 30
Libertatea (1)
Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinþelor ºi libertatea creaþiilor de orice fel, prin viu grai, prin exprimare scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile. (2) Cenzura de orice fel este interzisã. (4) Nici o publicaþie nu poate fi suprimatã.
Articolul 31
Dreptul la informaþie (1)
Dreptul persoanei de a avea acces la orice informaþie de interes public nu poate fi îngrãdit. (2) Autoritãþile publice, potrivit competenþelor ce le revin, sunt obligate sã asigure informarea corectã a cetãþenilor asupra treburilor publice ºi asupra problemelor de interes personal.
Vã informãm cã am sesizat oficial, în repetate rânduri, în ultimii ani, aceastã situaþie, dar mulþi dintre primari ºi ºefi de instituþii publice pretind în continuare cã îºi publicã anunþurile doar pe site-uri proprii, încãlcând evident prevederile legale. În realitate, aºa cum a reieºit din monitorizãri realizate de redacþia cotidianului “JURNAL DE DÂMBOVIÞA”, multe primãrii ºi chiar instituþii publice din judeþul Dâmboviþa nici nu aveau încã site funcþional la data monitorizãrii, unele abia dacã aveau „site-ul” în lucru, altele nu îºi actualizau site-urile, nu îºi publicau anunþurile de convocare ale ºedinþelor de Consiliu Local, hotãrârile de Consiliu Local ºi nici alte anunþuri de interes public prevãzute de legile anterioare adoptãrii OG 57/2019. Nici de doi ani încoace nu am observat o prea mare hãrnicie pe paginile de internet ale UAT-urilor ºi nici pe ale multor instituþii publice, desigur tot cu unele excepþii care confirmã însã REGULA. Tocmai am realizat o nouã monitorizare a lor...
PROCESE PIERDUTE DE PRIMÃRII DIN CAUZA NEPUBLICÃRII ÎN PRESÃ A ORDINII DE ZI
Este deja de notorietate cã unele UAT-uri au pierdut procese în instanþã, ca urmare a faptului cã nu au putut face dovada publicitãþii pentru convocarea ºedinþelor de Consiliu Local sau pentru proceduri de licitaþie, iar aceastã situaþie avem informaþii cã va lua amploare ºi în judeþul Dâmboviþa. Având în vedere jurisprudenþa în acest domeniu, considerãm cã suntem pe deplin îndreptãþiþi sã vã informãm cã existã pericolul ca instanþele judecãtoreºti sã fie sesizate în continuare cu astfel de speþe, cu suportarea consecinþelor de rigoare. Tot de notorietate este ºi faptul cã pe piaþa ”mass-media” dâmboviþeanã existã de câþiva ani o practicã ilegalã a distribuirii unor tipãrituri, aºa zise “publicaþii”, neînseriate oficial prin cod ISSN (aºa cum o impun prevederile Codului Fiscal ºi cele ale Legii depozitului legal), unele autointitulate chiar “cotidian”, trase la xerox ºi puse la dosare, având însã o apariþie neregulatã, neprevãzutã ºi nefiind difuzate prin reþelele convenþionale de difuzare publicã a presei. De ele s-au folositde câþiva ani ºi Grupurile de Acþiune Localã (GAL-urile), majoritatea ocolind sistematic sã îºi publice anunþurile în cotidianul „JURNAL DE DÂMBOVIÞA”- SINGURUL cotidian aflat în difuzare publicã!!! De ce oare? Prietenii ºtiu de ce! Vã mai informãm ºi cã un site de instituþie nu este “mijloc de informare în masã”, Codul Administrativ precizând fãrã echivoc în articolele sus menþionate cã anunþurile (de ex. cele de licitaþii) trebuie publicate în Monitorul Oficial, într-un cotidian naþional ºi într-un cotidian local, pe pagina de internet a instituþiei, etc. Acesta, ca principiu de publicitate ºi de transparenþã! Aºadar, reþineþi ºi din aceastã enumerare cã pagina de internet a unei UAT, instituþie, etc, nu este mijloc de informare în masã. Numai cine nu vrea, nu pricepe!
ZIARUL TIPÃRIT-DOCUMENT ÎN ARHIVELE INSTITUÞIILOR STATULUI
De asemenea Codul Fiscal, la Cap.8 defineºte ZIARUL ºi REVISTELE ca fiind orice tipãrituri care au cod ISSN, cu obligaþiile fiscale de rigoare. În plus, ziarul tipãrit intrã conform legii în depozitul legal al Bibliotecii Judeþeane ºi la Bibliotecii Naþionale a României, prin care se asigurã, referinþa documentarã pentru orice persoanã, instituþie interesatã ºi se poate verifica dovada publicitãþii fãcute de autoritãþile publice pentru actele, hotãrârile ºi dispoziþiile pe care au obligaþia sã le aducã la cunoºtinþa publicã. Ziarul trebuie sã aibã publicatã ºi o casetã de redacþie, cu numele ºi funcþiile din colectivul redacþional ºi, desigur, sã îi fie jurnaliºtii angajaþi cu forme legale!
O METODÃ DE SUPRIMARE A UNUI COTIDIAN INDEPENDENT ªI INCOMOD
Aceastã situaþie ilegalã ºi nedemocraticã pe care o semnalãm reprezintã ºi una dintre cauzele economice majore care contribuie la suprimarea de publicaþii (faptã interzisã de Art. 30, alin. 4 din Constituþia României). Facem aceastã subliniere pentru cã publicarea anunþurilor ºi a celorlalte servicii de publicitate legalã reprezintã, în orice stat de drept, sursa principalã ºi transparentã de finanþare a unei publicaþii tipãrite, pe care legiuitorul a avut-o în vedere. Aþi înþeles acum de ce este ocolit, de câþiva ani, în mod organizat, cotidianul „JURNAL DE DÂMBOVIÞA” de la publicarea anunþurilor de interes public? De zici cã a dat cineva „comandã pe unitate” ºi nu se gãseºte nici o minte lucidã, cu fricã de Dumnezeu ºi de lege, ca sã dea „la loc comanda”...
CE PREVEDE ªI OBLIGÃ CODUL ADMINISTRATIV (OUG 57/2019) PENTRU PUBLICAREA „ORDINII DE ZI” A ªEDINÞELOR DE CONSILIU LOCAL
Art.135 „Ordinea de zi”
Proiectul ordinii de zi a ºedinþelor Consiliilor Locale se aduce la cunoºtinþã prin Mass-Media, prin afiºare pe pagina de internet a UAT-urilor SAU prin orice alt mijloc de publicitate. Acest SAU (pentru cine are cunoºtinþe minime elementare de gramaticã) este alternativa oferitã de legiuitor pentru pagina de internet a UAT-urilor, din motivele precizate anterior. În plus, am observat cã fenomenul îngrijorãtor al ocolirii cotidianului JURNAL DE DÂMBOVIÞA pentru publicarea „Ordinii de zi” a ºedinþelor Consiliului Local ºi al „pitirii” acestor anunþuri prin „alte mijloace de publicitate” prezintã pentru reprezentanþii UAT-urilor avantaje ilegale pe care orice anchetã serioasã fãcutã de oameni ai legii cu ºtiinþã de carte (ºi fãrã comenzi politice!) ar demasca fapte foarte grave de corupþie, complicitate la ilegalitãþi ºi îngrãdiri grosolane ale unor drepturi ºi libertãþi cetãþeneºti constitiþionale. În mod evident, nu ocoleºti cotidianul „Jurnal de Dâmboviþa” pentru publicarea anunþurilor, decât dacã ai ceva de ascuns, nu doreºti sã ºtie opinia publicã! (va urma)
Exemple din jurisprudenþã: Hotãrâri de Consiliu Local ºi de Consiliu Judeþean anulate în instanþe ºi acte administrative declarate nelegale din cauzã cã au fost adoptate cu încãlcarea prevederilor legale privind publicitatea în presã ºi pentru nerespectarea transparenþei decizionale. Aviz amatorilor!
Comentarii
sau
Adaugã comentariul tãu daca nu ai cont facebook
Din aceeaºi categorie
Sistemul de supraveghere din Târgoviºte va fi gata pânã la debutul anului ºcolarBEZNA TRANSPARENÞEI ÎN ZECI DE PRIMÃRII
Prefectul cãtre toți primarii: "Respectați legile întocmai!"
ȘEDINȚE ILEGALE ÎN CONSILII LOCALE DIN DÂMBOVIȚA (II)
Cele patru staþii pentru vehiculele electrice, funcþionale
Criza COVID-19 a lãsat elevii fãrã "Laptele ºi cornul"
117 avize de securitate pentru incendiu
Risc seismic la sediul CJD
Asistenþa socialã, sub strictã monitorizare
Continuã investiþiile în infrastructurã la Rãcari
Editorial
O grevã care anunþã marea furtunã româneascã

GEORGE COANDÃ
Greva cadrelor didactice, cu toate controversele pe care le-a stârnit, a arãtat guvernãrii cã ªcoala este acel factor fundamental fãrã de care o naþiune nu poate funcþiona, nu este viabilã. Iar domnului preºedinte al republicii, Klaus Werner Iohannis – sã reamintim cã, la bazã, este profesor – i-a bãtut obrazul punându-i în faþã un adevãr dur: România educatã –... [citeºte tot...]
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.
Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
