01.07.2021 00:15

Datoria publică se apropie de 50% din PIB

Datoria publică se apropie de 50% din PIB
Galerie foto

❚ Dacă datoria pu blică trece de 55% din PIB atunci Guvernul ar putea să înghețe inclusiv cheltuielile cu asistența socială! ❚ Datoria externă a României era în decembrie 2020 de 126 miliarde de euro, iar în luna mai 2021, din datele BNR, aceasta a ajuns la 127 miliarde de euro.


VIOLETA STANCIU


Semnal de alarmă tras de Consiliul Fiscal, organism guvernamental din România, creat în 2010, care are rolul de a consilia autoritățile în vederea asigurării unui buget sănătos, capabil să atragă toate veniturile necesare și să se achite de toate cheltuilele obligatorii. În ultima analiză a Consiliului Fiscal, reprezentanții acestui organism economic atrag atenția asupra faptului că statul are costuri de finanțare din ce în ce mai mari... De asemenea, datoria externă a României era în decembrie 2020 de 126 milarde de euro, iar în luna mai 2021, din datele BNR, aceasta a ajuns la 127 miliarde de euro. Și datoria publică începe să crească, în martie 2020, la începutul pandemiei, datoria publică era de 35% din Produsul Intern Brut, iar astăzi se apropie de 50% din PIB, fiind undeva la 47, 8%. Cei de la Consiliul Fiscal vin cu o serie de avertismente și spun că în perioada următoare prețurile vor continua să crească și că va exista o presiune pe cursul valutar. Cel mai probabil moneda europeană va continua să crească, iar moneda națională, leul românesc , se va devaloriza în continuare. Ne mai spun cei de la Consiliul Fiscal că la datoria publică de peste 45% din PIB Ministerul de Finanțe trebuie să facă un memorandum și să justifice de ce a crescut această datorie, iar dacă depășim 50% din PIB, Guvernul ar trebui să înghețe toate salariile din domeniul public și să ia chiar măsuri suplimentare în sensul că pot să apară chiar și tăieri de salarii. Dacă datoria publică trece de 55% din PIB atunci Guvernul ar putea să înghețe inclusiv cheltuielile cu asistența socială. Consiliul Fiscal sprijină activitatea Guvernului și a Parlamentului în cadrul procesului de elaborare și derulare a politicilor fiscal – bugetare, pentru a asigura calitatea prognozelor macroeconomice care stau la baza proiecțiilor bugetare și a politicilor fiscal – bugetare pe termen mediu și lung.