Teme principale
- Actualitati
- Anchete
- Interviuri
- Vox populi
- Politic
- Social
- Economic
- Cultura.Invatamant
- Caleidoscop national
- Panoramic sportiv
- Divertisment
- TV ARTPRESS
Prima paginã (PDF)
Newsletter
Aboneaza-te pentru a primi buletinul de stiri prin email
28.02.2024 00:20
Editorial * Corespondenț� de la Bruxelles
Educa�ie adaptat�

Educa�ia secolului al XXI-lea ar putea fi caracterizat� în trei cuvinte: tehnologie, practic� �i mobilitate. Informarea �i studiul ultimilor ani cap�t� o nou� culoare – de la zilele lungi �i obositoare în biblioteci, tinerii studiaz� acum ore în �ir de pe laptop, tablete, de pe telefoane inteligente, având acces permanent la Internet, „r�sfoind” publica�ii online, enciclopedii virtuale �i bloguri pline de prospe�ime. Manualele clasice sunt tot mai pu�in utilizate.
De exemplu, în Coreea de Sud s-a renun�at deja total la manualul de școal� tip�rit. Informa�ia digital� primeaz� în preferin�ele surselor de informare, de unde �i eLearningul, un subiect din ce în ce mai discutat. Tehnologia dar �i „globalizarea pie�ei muncii” a eviden�iat tot mai mult importan�a preg�tirii practice. Modelul educa�ional german a fost luat ca �i exemplu pentru statele europene. Accentul fiind pus pe practica la angajatori, în sistemul dual, nume mari precum de exemplu Mercedes-Benz primesc pân� la 2.000 de ucenici anual, din care apoi, majoritatea r�mân s� lucreze în companie.
Un element cerut în prezent de mul�i angajatori este multitaskingul, ceea ce înseamn� schimbarea rapid� a aten�iei �i concentr�rii între activit��ile derulate. Într-o lume atât de dinamic� nu po�i exista dac� nu dai dovad� de flexibilitate, chiar �i atunci când vine vorba de orientarea în carier�. Cineva identifica recent trei caracteristici ale profesioni�tilor care au reu�it în domenii total opuse decât cele în care s-au �colit. Prima este legat� de faptul c� �i-au în�eles punctele forte, abilit�țile naturale, �i au ales un domeniu profesional care le valorific� la maxim aceste puncte forte.
Urmeaz� abilitatea de a înv��� pe cont propriu �i din ini�iativ� proprie. Din c�r�i, din articole, prin programe de training, de la al�ii, din practica proprie, etc. Iar ca al treilea punct, faptul c� au în�eles c� una este s� ai o diplom� �i alta e s� produci rezultate reale, �i s-au focalizat pe a înv��a s� produc� rezultate, nu pe a acumula diplome.
Dan Luca
Comentarii
sau
Adaugã comentariul tãu daca nu ai cont facebook
Din aceeaºi categorie
Alegerile primare europene �i dezbaterile Spitzenkandidat �n 2024 (II)Alegerile primare europene �i dezbaterile Spitzenkandidat �n 2024 (I)
Rom�nia, amenințat�, cu armata... dezarmat�
Jurnal de r�zboi: Al doilea Kursk (II)
Jurnal de r�zboi: Al doilea Kursk (I)
S-a �nt�mplat acum 80 de ani (II)
S-a �nt�mplat acum 80 de ani (I)
Nu știu c�t de penibil sunt!
Dezinfec�ie total� �n sistemul medical rom�nesc!
Simpatie pentru limba rus� �n Armenia
Posta redactiei: fii jurnalist !
Fii jurnalist, introdu propriile tale stiri, fotografii, scrisori deschise, sesizari in sectiunea dedicata postei redactiei.
Ce anume iti poate strica fosa septica ecologica
