07.03.2023 00:12

Uzina Automecanica Moreni caută soluții de supraviețuire

Uzina Automecanica Moreni caută soluții de supraviețuire
Galerie foto

*„Trebuie să prindem ceva, pentru că dacă nu prindem ceva nou, Automecanica Moreni rămâne și fără transportor, și fără reparații, iar în momentul acela iese din piața producătorilor de blindate”

 

Atunci când transportoarele blindate românești vor fi scoase din uz, adică  în următorii 5-6 ani, urmând ca acestea să fie înlocuite în totalitate cu transportoare Piranha, există riscul ca Automecanica Moreni să fie scoasă de pe piața producătorilor de blindate pentru că rămâne practic fără obiectul muncii! Liderul de sindicat din industria de apărare, Constantin Bucuroiu ne-a declarat că a avut, în urmă cu câteva zile, o discuție cu premierul României, Nicolae Ciucă pe această temă foarte serioasă care privește viitorul uzinei, pentru că aceasta va rămâne fără mentenanța transportoarelor românești care îi asigură supraviețuirea. Soluția indicată de sindicalistul morenar este ca Armata să vină cu ceva nou în loc, cu un produs nou care să se facă la Moreni sau în cooperare cu alte unități de profil, cum ar fi tunul autopropulsat.

„Atunci când transportoarele vechi românești pe care le reparăm acum vor fi scoase din uz, noi, Automecanica Moreni, vom rămâne fără obiectul muncii dacă nu ne gândim și nu stăm de capul Armatei să venim cu ceva românesc în loc. Acum se discută de tunul autopropulsat... Vorbele din 2000 revin acum ... când se discută că ne trebuie tunuri, până mai ieri nu ne-a mai trebuit  tunuri... acum ne trebuie. Trebuie să tragem de orice lucru care apare acum în discuție, pentru ca Automecanica Moreni să prindă un asemenea produs, chiar dacă îl face în colaborare cu alte societăți din sistemul industriei de apărare... Trebuie să prindem ceva, pentru că dacă nu prindem ceva nou, Automcanica Moreni rămâne și fără transportor, și fără reparații, iar în momentul acela iese din piața producătorilor de blindate. Premierul Ciucă ne-a spus recent că încă 4-5-6 ani de acum încolo Automecanica va mai repara transportoare românești pentru că este greu să treci dintr-o dată, având în vedere că posibilitatea de asigurare a batalioanelor cu transportoare Piranha este destul de redusă. Piranha va veni în completare până când va asigura un 100%, dar asta înseamnă 5-6 ani. Până atunci Automecanica trebuie să tragă din greu pe reparația transportoarelor existente, dar după acești ani, UM București va rămâne cu Piranha, iar Automecanica Moreni va rămâne cu degetul în gură”, a semnalat liderul de sindicat morenar din industria de apărare, Constantin Bucuroiu.

 

 

Violeta Stanciu