22.09.2014 00:21

Un nou eșec la licitația pentru liniile CFR închise

Un nou eșec la licitația pentru liniile CFR închise
Galerie foto

❚ De data aceasta, CFR și Bursa Română de Mărfuri au scos la licitație 29 de secții neinteroperabile din toată țara, iar din Dâmbovița două rute Târgoviște Nord-Fieni-Pietroșița și Târgoviște Nord-Dițești-Gura Pălangii-I.L. Caragiale-Moreni-Ploiești Vest ❚ Licitația a fost însă anulată, pentru că nici un operator nu a fost interesat să achiziționeze caietele de sarcini, nu numai pentru rutele din județul nostru, ci pentru nici unul din cei 1062 kilometri de cale ferată propuși pentru închiriere

VIRGIL VOINESCU

 


 

La sfârșitul săptămânii trecute, vineri, 19 septembrie a.c., a avut loc o nouă licitație publică cu strigare la Bursa Română de Mărfuri (BMR) din București, licitație care a vizat închirierea a 1062,2 kilometri de cale ferată (29 de secții), la nivel național, care aparțin infrastructurii neinteroperabile. Între acestea, s-au aflat și două rute de pe raza județului Dâmbovița ce aparțin Regionalei CFR București, Târgoviște Nord-Fieni- Pietroșița și Târgoviște Nord-Dițești-Gura Pălangii-I.L. Caragiale-Moreni-Ploiești Vest.

{GOOGLE_AD_BOX1}

CFR trebuie să respecte angajamentele față de organismele internaționale

„Prin programul de închiriere a secțiilor de cale ferată neinteroperabilă, CFR respectă unul dintre angajamentele asumate în fața organismelor internaționale”, subliniază un comunicat de presă al Companiei, citat de Agerpres. Agenția de presă a preluat, totodată, și declarația directorului general al CFR, Macarie Moldovan, care susține că gestionarii privați de infrastructură, care vor închiria una sau mai multe secții CF neinteroperabile, contribuie la menținerea transportului feroviar pe aceste trasee și la revigorarea sistemului. „Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi prețul cel mai mare”, mai precizează Agerpres.

Licitația se va relua

Însă Biroul de presă al CFR ne-a comunicat ulterior că, din nefericire, licitația nu a mai avut loc pentru că nici un operator nu a fost interesat să achiziționeze caietul de sarcini. Urmează ca săptămâna aceasta, CFR și BMR să stabilească o nouă dată pentru o altă licitație. La licitație au putut participa persoane juridice române care au calitatea de operatori licențiați de transport feroviar, iar ofertarea s-a putut face pentru una sau mai multe secții de circulație. Vă reamintim că nici la licitația cu strigare organizată pe data de 19 august a.c. pentru închirierea infrastructurii feroviare neinteroperabile din județul Dâmbovița, respectiv traseele Ploiești Vest-Târgoviște Nord-Fieni-Pietroșița și I.L. Caragiale-Moreni, aparținând sucursalei CFR București, nu s-a înscris nici un operator de transport feroviar.