10.02.2020 00:19

Un neam piere când se ascunde după gardurile intoleranței (I)

Un neam piere când se ascunde după gardurile intoleranței (I)
Galerie foto

GEORGE COANDĂ


„Cazul Ditrău” nu este singular, dar este încă o dovadă în plus despre ceea ce înseamnă intoleranța rasistă maghiară. O intoleranță care își are originea într-o frustrare etnoistorică. Puțin numeroși ca popor și veniți din străfundurile Asiei tocmai în inima Europei, maghiarii se vor europeni încercând cu disperare să- și uite rădăcinile. Și o fac cu o etno-infatuare sangvinară, încercând să distrugă neamurile peste care au năvălit (slavi și români) cucerindu-le/furându-le o parte din vetrele natale. De aici și acea frustrare istorică. Știind că nu sunt de-ai locului, se vor stăpâni, prin acte împilator genocidare, peste cei cuceriți. Iar când, de pildă, românii au redevenit proprietari (de drept istoric) ai pământurilor cucerite/ furate, maghiarii îi contestă, mințind cu furie șovină pe la mai „marii lumii”. Etnocentrici, ei, considerându-se, in absurdo, o rasă pură (antropologic nu mai sunt, a se vedea altoirile slavo-române), nu admit în sânul neamului lor nicio intruziune rasială. Cum lumea se mișcă, din ce în ce mai rapid, prin mutații populaționale determinate de factori de supraviețuire (nivel de trai decent, fuga de războaie, dar și din alte cauze existențiale), asistând astăzi la o altă „migrație a popoarelor”, a-ți apăra etnicitatea cu disperare intolerantă, necreștină, neomenească, ridicând în juru-ți ziduri de sârmă ghimpată și alungându-i pe cei ce nu sunt de același sânge cu tine, nu faci altceva decât să te pitești într-un țarc al propriei pieiri. La Ditrău, iată, într-o comunitate maghiară din România, un patron, în lipsă acută de forță de muncă locală, emigrată prin alte zări ale planetei, a adus doi brutari din Sri Lanka. Ditrănenii, nem, cum să frământe pâinea lor cea de toate zilele niște... mâini negre, ca și cum ar fi fost purtătoare de viruși antimaghiari. Presa șovină de la Budapesta le-a ținut partea, și nu mai era mult să-i incite la a-și împrejmui cu sârmă ghimpată localitatea, chiar secuimea se întreagă. Și așa maghiaro-secuimea se vrea un fel de bantustan în mijlocul României. (va urma)