28.08.2014 00:25

Traseele CFR dâmbovițene, fără solicitări la Bursă

Traseele CFR dâmbovițene, fără solicitări la Bursă
Galerie foto

❚ Nici de data aceasta rutele CFR Ploiești Vest – Târgoviște Nord – Fieni – Pietroșița și I.L. Caragiale – Moreni nu au atras atenția nici unui operator de transport feroviar ❚ În aceste condiții, liniile feroviare rămân închise până la următoarea licitație și nici atunci nu se știe dacă va apărea cineva interesat ❚ În peste un an, nici un demers politic sau sindical din județ nu a avut succes de redeschidere a liniilor CFR dâmbovițene, trase pe linie moartă după o tradiție feroviară de peste un secol

VIRGIL VOINESCU

 


 

Licitația cu strigare de la Bursa Română de Mărfuri organizată pe data de 19 august de către CFR SA pentru închirierea infrastructurii feroviare neinteroperabile din județul Dâmbovița, respectiv traseele Ploie ști Vest – Târgoviște Nord – Fieni – Pietro șița și I.L. Caragiale – Moreni, aparținând sucursalei CFR București, a rămas și de această dată fără rezultat.

{GOOGLE_AD_BOX1}

Potrivit purtătorului de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan, care a răspuns solicitării noastre, tronsoanele feroviare de călători neinteroperabile din județul Dâmbovița (cele două segmente feroviare de călători Târgovi ște – I.L. Caragiale – Moreni – Ploiești Vest) nu s-au dovedit interesante pentru nici un operator de transport feroviar. „Nu s-a prezentat nimeni la licitație.

În aceste condiții, CFR SA împreună cu reprezentanții Bursei Române de Mărfuri vor stabili o nouă dată pentru licitare. Când aceasta se va stabili o vom anunța”, ne-a precizat purtătorul de cuvânt al CFR SA. Prima licitare la Bursa Română de Mărfuri pentru închirierea traseelor feroviare de călători a avut loc pe 23 iulie a.c. Vă reamintim că, după o tradiție de peste 100 de ani, în data de 15 mai 2013, trenul pe ruta Târgoviște - Pucioasa - Fieni - Pietroșița a fost tras pe linie moartă.

Decizia de desființare a liniei ferate a venit de la nivel central, încercările sindicatelor de a o salva fiind sortite eșecului. Motivația închiderii traseului a fost una economică - numărul de călători a scăzut, iar cheltuielile erau mult mai mari decât încasările. Astfel s-a ales varianta radicală. De peste un an, nici încercările autorităților județene de a găsi înțelegere la Ministerul Transporturilor pentru aceste linii feroviare nu au avut succes. Situația financiară grea și lipsa politicilor de eficientizare au dus la nerentabilitatea traficului feroviar, situație paradoxală dat fiind că este cel mai ieftin mijloc de transport, protejat în alte țări europene.