08.02.2018 00:24

"Suspendarea rutei CFR Târgoviște - Pietroșița nu este oportună"


Galerie foto

❚ Deputatul de Dâmbovița Corneliu Ștefan solicită oficial ministrului să reanalizeze situația și să se renunțe la ideea suspendării curselor feroviare pe ruta istorică spre munte ❚ Profitul SNCFR este mic, călătorii sunt puțini, însă se anunță un „boom” de dezvoltare economică

 

ANA MARIA POPESCU


Se fac intervenții pe cale parlamentară la Ministerul Transporturilor pentru menținerea pe șine a trenului pe ruta Târgoviște-Pietroșița. Deputatul social democrat Corneliu Ștefan a depus deja o interpelare la Ministerul Transporturilor în care solicită ministrului să reanalizeze situația și să se renunțe la ideea suspendării curselor feroviare pe această rută. Parlamentarul recunoaște că, la momentul acesta, rezultatele financiare sunt sub așteptări, că numărul de pasageri este redus, însă consideră că acesta nu trebuie să fie un motiv de disperare și în niciun caz nu trebuie să se recurgă la măsuri extreme în condițiile în care există mari oportunități de dezvoltare economică pe acest tronson și, deci, pe viitor vor dispărea și problemele de natură economică pe care astăzi le invocă oficialii de la SNCFR. Deputatul Corneliu Ștefan aduce argument solide pentru care ar trebui să nu renunțe la cursele feroviare pe tronsonul Târgoviște-Pietroșița. Drumul Național 71, Bâldana- Târgoviște-Pietroșița-Sinaia, este inclus într-un program de reabilitare și modernizare la patru benzi și este nevoie ca, în perioada de desfășurare a lucrărilor, transportul de călători să fie preluat de calea ferată, evitându-se astfel ambuteiajele auto. De asemenea, SC Arctic SA, cel mai mare producător de electrocasnice din România, va deschide o fabrică de mașini de spălat la Ulmi, lângă municipiul Târgoviște. Vor lucra aici și la furnizorii de subansambluri, peste 3.500 de oameni. Evident, aceștia vor fi nevoiți să facă naveta, inclusiv dinspre localitățile din nordul județului. Conducerea Arctic SA a anunțat că va deschide prima linie de producție anul acesta. Transportul feroviar de călători Târgoviște-Pietroșița și retur este indispensabil și pentru dezvoltarea turismului în zona montană a județului Dâmbovița. Ministerul Turismului a lansat în consultare publică, la sfârșitul anului trecut, hotărârea privind atestarea zonei Moroeni-Padina-Peștera din Munții Bucegi ca stațiune turistică de interes național. Demersul va fi finalizat cel mai probabil în acest an și mai mult ca sigur numărul călătorilor cu trenul va crește considerabil.

„Solicit ministrului să aibă în vedere menținerea curselor CFR Târgoviște - Pietroșița și retur”

„Spre nordul județului Dâmbovița se vor îndrepta foarte mulți turiști, iar studenții și pensionarii în mod deosebit vor alege trenul, având în vedere că beneficiază de facilități. Odată atestată Stațiunea Moroeni-Padina-Peștera, vor exista curse auto de călători din Gara Pietroșița până sus în munte, astfel că nimic nu-i va împiedica pe turiști să vină cu trenul până aici și apoi să-și continue drumul cu autobuzul. Nu putem trece cu vederea nici orașul Pucioasa, recunoscut la nivel de țară ca stațiune de odihnă și tratament balnear și care dă semne puternice de revigorare și în plan economic. Administrația locală a reușit să atragă aici investitori importanți, care dezvoltă capacități de producție unde vor lucra sute de oameni din localitățile din nordul județului. Așadar, transportul feroviar de călători pe ruta Târgoviște-Pietroșița și retur are viitor. Prin urmare, consider că este inoportună ideea factorilor de decizie din cadrul SNCFR de a suspenda trenurile pe acest traseu și solicit ministrului să aibă în vedere menținerea curselor CFR Târgoviște-Pietroșița și retur”, a conchis deputatul PSD de Dâmbovița, Corneliu Ștefan.