01.08.2014 08:09

Stăm bine, dar vrem mai mult

Stăm bine, dar vrem mai mult
Galerie foto

MĂDĂLIN RĂDUCU


Haideți să conceptualizăm puțin. Presa este o luptă de cursă lungă. Un fel de „maraton-malaxor” care toacă și epuizează din plin. În acest peisaj v-ați fi așteptat să existe adversari numeroși, iar bătăliile duse să fie crâncene. Însă, adaptăm la realitatea dâmbovițeană: nu există decât un singur competitor, care concurează cu sine însuși. Revenind în realitate, cam așa stau lucrurile și în presa din județ.

 

Nu mai trebuie să vă imaginați, pentru că noi am demonstrat că dăm ora exactă într-o presă de sport în care ziarul nostru oferă principalele subiecte pe ordinea de zi și reprezintă principalul subiect pe aceeași ordine de zi. De aici vine și o lipsă acută de concurență, un pericol real pe care ni l-am asumat de foarte mult timp.

{GOOGLE_AD_BOX1}

Așa se face că am dus print-ul în top și, în ciuda conjuncturii create din lipsa concurenței, am reușit să-l păstrăm acolo, nealterând calitatea produsului, iar acest fapt este confirmat de cifre și vânzări. Trendul este oarecum asemănător la nivelul presei de sport centrale, acolo unde doar Gazeta mai păstrează ediția tipărită, în timp ce ProSportul s-a dedicat în exclusivitate formatului electronic.

 

Datorită progresului tehnologic din utimii ani, trendul firesc a fost urmat și de echipa de la sport. Nevoia de informație permanentă, în timp real, a însemnat un lucru clar: online-ul nu mai putea fi neglijat. După cum s-a putut observa, site-ul ziarului a devenit mult mai activ, în special pe zona de sfârșit a săptămânii. În week-end, statisticile arată că și site-urile cu cei mai mulți „unici” din România înregistrează „pierderi” însemnate, însă acest aspect nu este îngrijorător, ci mai degrabă firesc.

 

Pe această zonă am devenit mai atenți. Astfel, în fiecare week-end, pe jurnaldedambovita.ro pot fi urmărite cele mai importante știri, noutăți, informații și rezultate din zona sportivă dâmbovițeană. Decizia a avut succesul ei. Vorbind pe cifre, au fost înregistrate creșteri. Nu spectaculoase, însă semnificative.

 

Următorul pas a fost prezentarea meciurilor în format „live text”. Este o măsură absolut normală în proiectul de dezvoltare, ce s-a bucurat de succesul ei. Poate nu au fost câștigați mulți „unici”, însă în ceea ce privește „vizitele” și „afișările” s-au înregistrat progrese remarcabile. Cifrele de pe site-urile de specialitate confirmă cele scrise. Secțiunea specială „live blog” reprezintă un demers unic în presa de sport din Dâmbovița. De altfel, formatul a fost importat din media occidentală, iar în România un singur site de sport (ProSport.ro) a încercat.

 

Ca și la nivel central, unde doar meciurile importante sunt abodate în format „live blog”, și la noi pe site se va întâmpla același lucru, adică derby-urile interjudețene de nivel divizionar vor fi prezentate în acest fel. La fel ca și până acum, inițiativa s-a bucurat de un real succes. A fost un câștig de ambele părți: cititori și redacție.

 

În primul rând, publicul a fost informat la minut, iar site-ul ziarului a crescut în ziua meciului aproape spectaculos în ceea ce privește „vizitele” și „afișările”. De asemenea, tot cifrele indică faptul că această abordare a fost una corectă. Chiar și traficul din timpul săptămânii a înregistrat anumite creșteri.

 

Neapărat o precizare: cifrele sunt reale, nu sunt umflate, pentru că asta ar însemna să ne furăm singuri căciula, să ne mințim pe noi și publicul nostru. Față de concurență ne plasăm bine, ținând cont că unele site-uri sunt updatate de maximum trei ori pe săptămână și înregistrează trafic amețitor. Trebuie să facem precizarea că cifrele noastre au fost obținute direct, fără ajutorul „cross-urilor” sau al promovării pe rețelele de socializare. Să explic puțin ce înseamnă acest ajutor: site-urile cu trafic de sute de mii de „unici” zilnic își atrag trei sferturi din cititori din „cross-uri”, adică acele titluri afișate pe alte site-uri.

 

La aceste cifre contribuie decisiv și rețelele de socializare. Chiar și din acest punct de vedere pregătim anumite surprize, cum la fel se va întâmpla din toamnă, când vom lansa un nou site, cu un design modern, aerisit și atrăgător. Nu ne oprim nici aici. Mai avem două surprize mari: una tot pentru toamnă și alta pentru iarnă. Însă totul la momentul potrivit.