22.04.2019 00:25

Sindicatul Automecanica dă ultimatum conducerii societății

Sindicatul Automecanica dă ultimatum conducerii societății
Galerie foto

VIOLETA STANCIU

 


 

Interviu cu Constantin Bucuroiu, liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni

Rep.: Ce se întâmplă la Uzina Automecania Moreni? Ați transmis recent o scrisoare deschisă către conducerea societății, ne puteți spune motivul?

- După solicitarea noastră de a rezolva, odată pentru totdeauna, problema cu Rheinmetall, ori e albă, ori e neagră, bineînțeles că nemții acum au revenit în România și încearcă tot felul de tertipuri... Noi am cerut directorului general care este semnatarul acestei asocieri a acționarilor, pentru că el este singurul semnatar al asocierii acționarilor, să facă ceea ce trebuie și ce e mai bine pentru Uzina Automecanica Moreni, mai ales că acum avem niște oportunități. Dacă nemții până acum nu au realizat nimic în cei 4 ani de zile de când tot au venit în România... și au cerut bani, și atât. În schimb a apărut o altă oportunitate cu cei de la General Dynamics care deja sunt la UM Bucureștișicare doresc să continue colaborarea și cu Uzina Automecanica Moreni. De ce spunem noi că lucrurile sunt mai serioase aici, pentru că ei deja au investit destul de mult în hale, în dotări, ceea ce arată că ei chiar au venit în România să facă o treabă bună. Și atunci i-am cerut directorului „să aibă sânge în instalație” și să ia o decizie. Ori să mergem înainte, dar în ce condiții mergem înainte și cu ce ajută Automecanica continuarea cu Rheinmetall, dacă nu...haideți să intrăm în dialog cu General Dynamics, care ne curtează și vor să vină la Moreni, mai ales pe partea de sudură, unde ei apreciază foarte mult capacitatea Uzinei Automecanica Moreni. Dacă nu e în stare, dacă îi este frică de ceva, dacă nu își asumă responsabilitatea i-am spus să-și prezinte demisia... ceea ce mi se pare onorabil.

Rep.: Când s-a luat decizia de a scrie această scrisoare directorului societății?

- Joi, 18 aprilie,s-a întâmplat acest lucru, când Consiliul Sindicatului „Dreptatea”, într-o ședință, a hotărât acea scrisoare deschisă către director în care îi cerem elegant să rezolve întrun fel sau altul, dar în interesul salariaților și al Uzinei Automecanica Moreni, această problemă.

Rep.: Depinde numai de director această problemă? Nu era bine să existe mai multe minți luminate care să ia o astfel de decizie?

- Decizia este numai a lui, numai de el depinde. Atunci când s-a semnat contractul de asociere cu Rheinmetall, în spatele directorului general era foarte multă lume politică. Lumea politică a fost numai cu fotografia, că „mamă, ce facem noi la Moreni, ce rezultate excepționale”. Acum, directorul este izolat, toată lumea s-a dat la o parte și zice „el a semnat, el să rezolve”. Rep.: Este posibil ca, în spate, să fie și altceva...? - Sunt multe lucruri de luat în calcul. Eu, de multă vreme, spun că este un contract păgubos, cel cu nemții...și îmi mențin în continuarepoziția, până mă vor contrazice prin fapte.

Rep.: Ați dat și un termen conducerii Uzinei Automecanica Moreni?

- Termenul este 15 mai 2019.

Rep.: Dacă nu se va întâmpla nimic până atunci, ce veți face?

- Ce se întâmplă? Dacă merge în incertitudinea asta, Automecanica Moreni moare pe picioare, pentru că nemaifiind producător de transportor și rămânând decât cu reparațiile, lucrurile se vor stinge în vreo 2-3 ani. Armata va mai aduce transportoarele la reparat, din cele vechi, atâta timp cât nu s-a dotat cu Piranha, dar în momentul în care Piranha va intra în dotarea lor... vor renunța la reparații...și atunci putem spune că Automecania Moreni este deja închisă.

Rep.: Deci, soluția cu General Dynamics este vitală pentru Moreni?

- Este soluția cea mai bună pentru că oamenii au venit, concret, și au spus ce vor să facă, au spus că, în faza a doua, vor să investească la fel ca la UMB. La UMB investesc 10 milioane de euro, pe care îi vor trece în proprietatea UMB.

Rep.: Cei de la Rheinmetall... și-au făcut apariția pe la Moreni, prin fabrică?

- Nu au venit la Moreni, vin pe 24 aprilie, dar în schimb au fost la Ministerul Apărării Naționale. Deci, după ce au intrat în adormire vreo doi ani de zile, acum când au văzut ce a apărut prin presă... s-au trezit oamenii, dar acum vin cu o chestie bizară, pentru că spun că nu mai facem AGILIS-ul, care era în program și în proiectul Hotărârii de Guvern, adică transportorul 8x8 pe roți AGILIS, ci că luăm PUMA, care este o șenilată. Este cu totul altceva, nu a fost niciodată în discuție PUMA. Este o nebunie... de tragere de timp. Eu asta văd la nemți, tragere de timp!