12.02.2018 00:18

Sindicatele CFR, în prag de proteste

Sindicatele CFR, în prag de proteste
Galerie foto

❚ „Acum, când s-a ajuns la fundul sacului, se caută soluții. Negăsind, se încearcă măsuri de închideri de linii, de trasee feroviare”, spun sindicaliștii

VIRGIL VOINESCU


Viceliderul Federației Naționale Feroviare „Mișcare Comercial” Vagoane, jr. Liviu Stanciu, ne-a declarat că sindicatele au ajuns la limita oricărei înțelegeri privind rezolvarea condițiilor de muncă ale angajaților din sistemul feroviar și asigurarea condițiilor pentru publicul călător. Până acum, „de cinci, șase și poate chiar zece ani de zile”, s-au purtat discuții cu toți conducătorii numiți după instalarea guvernelor ce s-au succedat, dar, „promisiunile au fost tot ce s-a putut obține”. „S-au făcut demersuri repetate de la administrație până la nivel de Minister al Transporturilor. S-a discutat pe întreaga problematică în detaliu cu toți miniștrii. Și de acolo, același rezultat: promisiuni. Așa încât, an de an, transportul de călători pe calea ferată s-a deteriorat progresiv. CFRul a rămas fără vagoane pentru transportul de călători. Este consecința dezinteresului produs de cei care au condus în tot acest timp. Acum, când s-a ajuns la fundul sacului, se caută soluții. Negăsind, se încearcă măsuri de închideri de linii, de trasee feroviare”, ne-a declarat viceliderul sindical, dâmbovițeanul Liviu Stanciu. Acesta a spus că nici Autoritatea de Reformă Feroviară, prin reprezentantul ei numit de aproape un an de zile, în ciuda atribuțiilor ce-i revin, nu s-a ocupat să achiziționeze material rulant. „Pentru aceste aspecte, ceferiștii sunt extrem de nemulțumiți. Mai mult, nici statutul personalului feroviar nu s-a putut rezolva. Orice am încercat noi ca sindicate s-a împotmolit în discuții și promisiuni. În multe rânduri, am tras semnale de alarmă prin proteste. Am fost obligați să renunțăm pentru a nu afecta călătorii. Dar lipsa cronică a investițiilor condamnă acest sector economic la dezastru. Schimbările de miniștri și lipsa proiectelor multianuale de dezvoltare nu anunță nimic bun pentru sistemul feroviar. În acest an, am primit și buget micșorat. Mai avem și un nou ministru și, ca de fiecare dată, alte abordări”, a adăugat viceliderul de sindicat care a mai spus că, în perioada următoare, sindicatul va relua dialogul cu administrația și cu reprezentanții Ministerului Transporturilor și, în plus, va face și demersuri scrise. „Dacă va fi nevoie, se poate recurge și la forme ale luptei sindicale pentru a realiza un transport feroviar de calitate pentru publicul călător”, a conchis Liviu Stanciu.