18.10.2021 00:19

Sindicaliștii Automecanica demontează scandalul tancurilor românești

Sindicaliștii Automecanica demontează scandalul tancurilor românești
Galerie foto

*„Întotdeauna adversarii noștri au speculat anumite momente, le-au amplificat foarte mult ca să ne scoată din joc”

*„Aceste transportoare au suferit o mare parte din ele mentenanță capitală la Moreni”, afirmă Constantin Bucuroiu

 

Presa centrală de la noi a preluat un articol din mass media germană care relatează faptul că mai multe blindate aparținând armatei române au pierdut ulei pe caldarâm, în timpul unei deplasări încolonate în Brandenburg, iar vehiculele speciale au trebuit să spele mai mult de zece kilometri de asfalt. Se amintește de Detașamentul Batalionului 812 Infanterie „Șoimii Carpaților”, desemnat să participe la exercițiul multinațional „GREEN GRIFFIN 21”.

Incidentul s-a petrecut în apropiere de Klietz, în zona de instruire militară Lehnin. Mai spune presa germană că aceste defecțiuni s-ar datora componentelor rusești. Despre acest episod relatat de presa germană, liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, spune că lucrurile nu ar fi stat chiar așa și că în realitate este un război al piețelor și al intereselor.

„Este un război al piețelor, al intereselor,  în care România nu știe să se apere”

,,Ministerul Apărării a dezmințit acest lucru, dar pot să vă spun că transportoarele care au mers la aplicații în Germania sunt de fabricație... anii 1970-1990. Aceste transportoare au suferit o mare parte din ele mentenanță capitală la Moreni. Sunt două lucruri... Este pentru prima dată când în presă, și mă refer la presa din vest, apare acest lucru dar eu țin cont de punctul de vedere al Ministerului Apărării Naționale care dezminte acest lucru și spune că este vorba de cu totul altceva și cred că au dreptate cei de la Ministerul Apărării.

Ce mă întristează pe mine este că nu reacționăm la unele speculații pe care presa străină le face... Îmi aduc aminte că, prin 2003-2004, tot în presa din vest au apărut niște acuzații că în transportoarele românești mor oameni. Vreau să vă spun că în perioada aceea eram chiar în Afganistan și vă dau cuvântul meu că se murea pe capete în transportoare de proveniență vestică, SUA și aduceam mereu aminte, în discuțiile mele, că noi, din cei 31-32 de morți, nu am avut decât un singur mort în transportorul românesc și acela a murit din alte cauze.

Deci întotdeauna adversarii noștri au speculat anumite momente, le-au amplificat foarte mult ca să ne scoată din joc. Așa cum încearcă să ne batjocorescă de multe ori în presă, așa s-ar putea să ne facă la un moment dat și să ne trezim că, într-o situație deosebită, într-o situație dificilă, aceia care se numesc partenerii noștri să ne lase de izbeliște.

Este un război al piețelor, al intereselor, este un război în care, zic eu, România nu știe să se apere. Trebuie să fim mult mai agresivi și noi pentru că, vă spun, am văzut blindate de toate categoriile în Irak și Afganistan care călcaseră pe aceeași încărcătură în care călcaseră și blindatele noastre și din ele nu a mai rămas nimic, nu numai din echipaj, nu a mai rămas nimic nici din produs’’, ne-a declarat liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, președintele ASIAA.

 

 

 

Violeta Stanciu