28.11.2012 00:18

Se pune la cale externalizarea Uzinei Automecanica Moreni

Se pune la cale externalizarea Uzinei Automecanica Moreni
Galerie foto

❚ Liderul Sindicatului „Dreptatea” din uzina dâmbovițeană ce aparține sectorului de apărare face acuzații dure la adresa Companiei ROMARM București de „acțiuni subversive și trădare națională” ❚ În timp ce Automecanica este singura din țară care are un program strategic în derulare (fiind vorba despre fabricarea Transportorului Blindat pentru Trupe), ROMARM a făcut un program de restructurare în care uzina dâmbovițeană ar fi externalizată, și nu Uzina Mecanica București, care are șanse minime de supraviețuire cu producția de tancuri ❚ Acest lucru ar însemna ca ROMARM să „se spele pe mâini” de finanțare către Moreni, sindicaliștii explodând de nemulțumire și cerând întrevederi la cel mai înalt nivel pentru lămurirea amenințării ce plutește asupra Automecanica

 

Liderul Sindicatului Liber „Dreptatea” din SC Automecanica SA Moreni, Constantin Bucuroiu, a susținut într-un interviu acordat exclusiv „Jurnal de Dâmbovița” că uzina morenară din sistemul industriei de apărare este, la acest moment, amenințată cu externalizarea în cadrul unei „acțiuni subversive a unora” pe care a denumit-o „trădare națională”. Potrivit lui Bucuroiu, ar fi vorba despre un plan pus la cale de către Compania ROMARM București, cu concursul directorului uzinei.

{GOOGLE_AD_BOX1}

„Una dintre problemele cu care se confruntă Automecanica Moreni în momentul de față este o «mânăreală» pe care încearcă să o facă ROMARM. Sunt două entități. Uzina Automecanica Moreni, care are un program strategic în derulare și este singura care are așa ceva, și Uzina Mecanică București care, în momentul de față, are foarte, foarte mici șanse de supraviețuire pe producția de tancuri.

E greu de crezut că în lumea modernă vor mai produce tancuri. ROMARM, printr-un artificiu făcut de actualul director general, a încercat o chestiune subversivă fără să o discute cu sindicatul. Au făcut un program de restructurare în care, în loc să facă o trecere a Uzinei Mecanice București ca apartenență la Moreni, au trecut în programul respectiv o externalizare a Moreniului din sistem.

Este un lucru neconvenabil. Te lasă în piața liberă singur într-un moment în care este nevoie de sprijin. Este important de știut că ROMARM este cel care ar trebui să contribuie cu finanțare la realizarea noului program. Numesc acest lucru trădare națională”, a declarat Constantin Bucuroiu.

 

Cui servește externalizarea uzinei morenare?

Liderul sindical a spus că în acest fel ROMARM ocolește obligația de a finanța programul morenar pentru noul tip de Transportor Blindat pentru Trupe destinat Armatei Române.

„Încearcă acum să ocolească prin externalizarea uzinei din Moreni. ROMARM vrea să spună externalizând că nu are nici o responsabilitate față de Moreni. Este un lucru condamnabil pentru toți cei ce au în vedere o astfel de măsură. Transportorul Blindat este un program strategic de importanță națională”.

Constantin Bucuroiu a adăugat că programul de externalizare ar urma să fie pus în dezbaterea unei ședințe de guvern și ulterior în plenul Parlamentului.

„Este ceva de neînțeles ce se vrea cu Automecanica Moreni. De aceea eu mă întreb că poate cineva îmi va răspunde: cui servește sau pe cine servește această acțiune a ROMARM de a externaliza uzina din Moreni? Ori se face jocul altor firme străine și atunci într-adevăr trebuie unii condamnați ori dacă nu cumva fug de responsabilități, dar este la fel de condamnabil?!

Sindicatul a realizat o întâlnire cu secretarul de stat pe probleme de securitate națională de la Guvern și i-a cerut să îi faciliteze o întâlnire, pe problema externalizării uzinei de la Moreni, cu premierul Victor Ponta. Noi, sindicatul, vrem să mergem la nivelul cel mai înalt cu această trădare. Așa vedem noi, sindicali știi, programul care se pregătește pentru Automecanica Moreni”, a conchis liderul SL „Dreptatea” de la uzina morenară.

 

Ministerul Apărării are buget de sub 1% din PIB

Prezent în Dâmbovița, la finele săptămânii trecute, pentru a se întâlni cu reprezentanții industriei de apărare din județ, ministrul Apărării, Corneliu Dobrițoiu, a declarat în conferința de presă susținută la Târgoviște:

„Motivul pentru care SAUR (n.n. – Transportorul Blindat produs la Automecanica Moreni) nu a intrat în dotarea forțelor armate ale României se datorează lipsei de bani. Pe noi ne interesează ca Uzina (n.n. – Automecanica Moreni), după testare, să intre cu acest produs în procesul de omologare, în așa fel încât, la sfârșitul perioadei de omologare, să știm încotro ne îndreptăm. Avem speranțe care pot fi îndeplinite”.

Totodată, ministrul Dobrițoiu a atras atenția asupra nivelului deosebit de mic al bugetului Apărării (sub 1% din PIB), nivel cu care nu se pot duce la capăt toate proiectele începute.

 

 

 

Virgil Voinescu || [email protected]