19.04.2013 00:20

Se pune cruce liniei CFR Târgoviște - Fieni - Pietroșița

Se pune cruce liniei CFR Târgoviște - Fieni - Pietroșița
Galerie foto

❚ 300 de angajați dâmbovițeni ai CFR Călători își vor pierde locurile de muncă - „o situație deosebit de gravă” cum au caracterizat-o sindicatele ❚ Decizia de la vârf este contestată din județ, liderul FNS Mișcare - Comercial, Liviu Stanciu, suspectând „interese de grup și probabil «un băiat deștept» vrea să preia circulația trenurilor pe relația aceasta” ❚ În perspectivă la fel de sumbră, se bănuiește și un interes major pentru tronsonul feroviar Titu - Târgoviște ❚ Situația CFR este explozivă și la nivel național, unde s-a anunțat reducerea numărului de trenuri cu 18%, având drept consecințe valuri de șomeri și linii întregi rămase la dispoziția hoților, așa cum este și cazul Moreni Dâmbovița

 

 

Aproape 300 de angajați de la Compania Națională CFR Călători din județul Dâmbovița își vor pierde locurile de muncă prin suspendarea circulației trenurilor de călători pe relația Târgoviște-Fieni-Pietroșița, începând cu 1 iunie acest an, a declarat pentru Jurnal de Dâmbovița vicepreședintele Federației Naționale Sindicale Mișcare-Comercial, jr. Liviu Stanciu.

„Suntem astăzi în fața unei realități. Noi, cei de la sindicat, am intrat în posesia documentului oficial care spune clar că traseul feroviar de călători Târgoviște-Fieni-Pietroșița va fi închis circulației de la 1 iunie. Este o situație deosebit de gravă pentru că, în aceste condiții, aproape 300 de locuri de muncă din sistemul feroviar se vor desființa, deci aproape 300 de oameni vor trece în șomaj”, a precizat viceliderul FNS Mișcare-Comercial, Liviu Stanciu.

{GOOGLE_AD_BOX1}

 

 

Sindicatele acuză: „Sunt interese de grup!”

Sindicatul atrage atenția că situația creată trebuie tratată pornind de la nivel județean cu maximă atenție, pentru că în viziunea sindicală, ceea ce s-a decis la vârf, respectiv închiderea tronsonului feroviar de călători Târgoviște-Fieni-Pietroșița, care „nici pe departe nu era unul deficitar” din punct de vedere al eficienței, al încasărilor, „se poate întâmpla ulterior și cu tronsonul feroviar Titu-Târgoviște” în ciuda istoriei sale de aproape un secol și jumătate de existență.

„La mijloc sunt interese de grup”, a susținut viceliderul sindical Liviu Stanciu, precizând că afirmația nu este gratuită.

„Din punct de vedere al încasărilor la bugetul Companiei feroviare de călători, numai din vânzările de bilete din stația CFR Pucioasa, anul trecut, au fost legitimații de călătorie de 115 mii de lei. Asta înseamnă în lei vechi 1,5 miliarde. Prin măsura de închidere a traseului feroviar de călători, aceste sume de bani, în loc să mai ajungă la bugetul companiei, se vor pierde. Poate așa vor unii, să se piardă. În afară de acei bani, se vor mai pierde legitimațiile de călătorie pe care le primeau ceferiștii: cărțile de călătorie. Acestea mai aduceau companiei în jur de 1700 de lei pentru fiecare legitimație de călătorie și se va mai pierde și de acolo, dar și de la abonamentele vândute. Sunt sume importante care aproape sigur depășesc cu mult costurile de transport feroviar. Numai că probabil cineva, «un băiat deștept», vrea să preia circulația trenurilor de călători pe relația aceasta Târgoviște-Pietroșița și ulterior poate să ajungă și pe relația Titu-Târgoviște”.

 

Se solicită implicarea autorităților

Sindicatul are în vedere să discute situația în plan județean atât la Instituția Prefectului, cât și la Consiliul Județean în săptămâna următoare pentru că, în acest caz, este nevoie de implicarea și susținerea acestor instituții, rezolvarea fiind la nivelul Ministerului Transporturilor.

„Trebuie să fie oprită această acțiune pentru că ar putea conduce la distrugerea de către hoți a căii ferate în relația respectivă Târgoviște-Pietroșița. În județ avem un asemenea exemplu și acesta este la Moreni”, a mai spus Liviu Stanciu.

De altfel situația din CFR este explozivă și la nivel național. În contextul grevei spontane declanșate miercuri, 17 aprilie, de angajați ai CFR Brașov, președintele CNS „Cartel Alfa”, Bogdan Hossu, a declarat, citat de Agerpres:

„În conjunctura actuală, în care s-a anunțat reducerea numărului de trenuri cu 18% până la sfârșitul acestui an, oamenii se tem că-și vor pierde locurile de muncă”.

Potrivit sindicalistului, reducerea într-un procent însemnat a numărului de trenuri va avea drept consecință diminuarea semnificativă a personalului de la CFR Călători.

 

 

Virgil Voinescu || [email protected]