22.12.2020 00:20

"Se dorește din ce în ce mai mult întoarcerea copiilor la clasă"


Galerie foto

❚ “În acest an, chestiunea cea mai delicată a fost aceasta a trecerii la sistemul de învățare online”, a declarat prof. Emil Poamă, președintele SLI Dâmbovița

 

VIOLETA STANCIU

 


 

Conducerea Sindicatului Liber din Învățământ (SLI) Dâmbovița a făcut, la sfârșitul săptămânii trecute, în cadrul unei conferințe de presă, bilanțul anului 2020, un an atipic, dominat de o pandemie sanitară fără precedent care a dat peste cap tot sistemul de învățământ! Președintele SLI Dâmbovița, prof. Emil Poamă, vicepreședintele Adrian Dragna și secretarul general Sorin Ghițulescu au vorbit la ultima conferință de presă din 2020 despre problemele cu care s-au confruntat în acest an cadrele didactice, care au fost nevoite să-și schimbe peste noapte sistemul de lucru și modul de predare, pentru că au trecut foarte rapid și fără o pregătire prealabilă de la învățământul clasic... la învățământul online. De asemenea, liderul de sindicat, prof. Emil Poamă a ținut să sublinieze că sunt tot mai multe voci care spun că trebuie să se revină cât mai curând la învățământul clasic, chiar din luna ianuarie, după vacanța de iarnă a elevilor, iar dacă nu se poate pentru toți măcar pentru elevii din ciclul primar și clasele terminale. ,,Pentru noi în acest an chestiunea cea mai delicată a fost aceasta a trecerii la sistemul de învățare online. Acest sistem de învățare a produs foarte multe schimbări în sistemul de învățământ în perioada care s-a scurs de la instaurarea primelor măsuri, de prin martie până astăzi, când s-au parcurs mai multe etape. Cei din învățământ au fost afectați suficient de mult în ceea ce privește modificările pe care a trebuit să le aducă în sistemul de învățare, prin această formă de învățare online. Trebuie remarcat că, la început, au fost destul de multe dificultăți privind inițierea colegilor noștri și a elevilor în sistemul acesta de învățare online. A trebuit să modificăm sistemul de planificare, de evaluare a activităților didactice și toate acestea sau făcut pe fondul unor lucruri necunoscute până acum. Sistemul de învățare online, pentru mine de exemplu sau pentru toți cei din învățământ, până la momentul martie nu exista, dar a trebuit ca învățământul să se adapteze la noile situații. Nu e mai puțin adevărat că s-au întâmplat și lucruri care ne-au luat prin surprindere, adică ne-au luat pe nepregătite. Până la urmă cadrele didactice au făcut eforturile necesare pentru a adapta cât mai repede învățământul la acest sistem online și încet - încet au început să se desfășoare în condiții cât de cât normale activitățile din domeniul educației. Tot foarte adevărat este că sunt destul de multe chestiuni care încă nu sau perfecționat, care nu s-au adaptat noilor condiții... S-au făcut eforturi și s-au dat copiilor defavorizați acele tablete, în schimb pentru cadrele didactice, deși există o lege în acest sens, statul nu i-a sprijit cu nimic, deci nu au primit... Poate că din inițiative private s-au mai acodat și laptopuri cadrelor didactice, dar în ansamblu activitatea didactică a fost făcută cu mijloacele tehnice proprii ale personalului didactic. Deci un efort suplimentar pentru noi a fost și acesta, financiar. Din cauza asta au mai apărut și sincope în sistemul acesta de predare online. Nu putem spune că acest sistem este benefic. Ba dimpotrivă, constatăm că sunt tot mai multe voci care doresc să se revină la învățământul față în față, la învățământul clasic. Ați auzit că sunt fel de fel de variante posibile ca după 1 ianuarie, după revenirea în școală să se revină la forma clasică în mod special la elevii din ciclul primar și clasele terminale. Părerea noastră este că nu poate fi înlocuit cu nimic sistemul de învățământ pe care noi l-am cunoscut, ca și beneficiari, de-a lungul timpului. Una este să se întâlnească doi copii în curtea școlii, să chicotească, să schimbe povești și alta este să se uite la tabletă, unii îi surprinde situația și uită că sunt la școală, vorbim de școala online... Deci se dorește din ce în ce mai mult întoarcerea copiilor la clasă’’, a declarat prof. Emil Poamă, președintele SLI Dâmbovița.