24.11.2020 00:17

Școala online, dificilă pentru copiii cu dizabilități

Școala online, dificilă pentru copiii cu dizabilități
Galerie foto

❚ Prof. Sorin Ion, fostul șef al ISJ Dâmbovița, actualmente Secretar de Stat, afirmă că pentru un profesor era greu să le predea copiilor cu nevoi speciale și lângă ei, mai ales acum online, când situațiile impun și mai mult efort din partea cadrelor didactice, dar și din partea celor care îi asistă de acasă pe elevii cu dizabilități

 

ȘTEFAN KHALIL


Predarea online este dificilă atât pentru profesori, cât și pentru elevi, mai ales când vorbim despre copiii cu nevoi speciale! Potrivit fostului inspector general, Sorin Ion, pentru elevii de la Școala Specială din Dâmbovița, învățământul în mediul virtual se desfășoară cu multe dificultăți. Acesta a spus că pentru un profesor era greu să le predea copiilor cu nevoi speciale și lângă ei, mai ales acum online, când situațiile impun și mai mult efort din partea cadrelor didactice, dar și din partea celor care îi asistă de acasă pe elevii cu dizabilități. ,,Se lucrează foarte greu cu copiii cu dizabilități pe platformele online. Cei de la Școala Specială, în primul rând că sunt și aceștia printre cele 39 de școli pe care le-am luat sub aripa noastră ca dotare. Aceștia lucrează cel mai mult pe o aplicație foarte asemănătoare cu Whatsapp, este un fel de chat, pe care pot primi poze, pot scrie mesaje, dar semnalele de acolo sunt că lucrurile merg foarte-foarte greu. În al doilea rând, trebuie să fim conștienți de faptul că lucrezi greu cu copiii de la Școala Specială și față în față, mai ales acum, în sistemul online. Lucrurile merg în felul următor, copiii cu dizabilități sunt de obicei asistați de cineva, părinte, tutore și așa mai departe, aceștia îi ajută să utilizeze, pentru că cei mai mulți dintre ei, nu au abilitățile necesare să folosească metodele respective de învățare.Trebuie să și exerseze foarte multe lucruri cu aceștia până reușesc să prindă mișcarea. Este greu și pentru profesori, dar este foarte greu și pentru părinții sau cei care sunt lângă ei și îi ajută să folosească aceste aplicații”, a declarat fostul inspector general al IȘJ Dâmbovița și actual Secretar de Stat al Ministerului Educației, Sorin Ion. Un alt impediment îl reprezintă faptul că evoluția copiilor de la Școala Specială depinde de interacțiunea profesor-elev în mediul fizic, iar terapia online face ca aceștia să piardă tot ceea ce au învățat până în prezent. Din acest motiv, pentru copilul cu dizabilități, această întrerupere a vieții școlare și a rutinei zilnice este o catastrofă, deoarece există riscul ca acesta să regreseze tot mai mult.