09.10.2017 00:17

Scădere dramatică de absolvenți la Bac

Scădere dramatică  de absolvenți la Bac
Galerie foto

* Noi, ca și țară în ceea ce privește abandonului școlar, ne situăm pe locul trei în Europa, cu 18,5 %, înainte având: Malta (19,6%) și Spania (19%)

VIRGIL VOINESCU


Inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Dâmbovița, prof. Sorin Ion a declarat, în conferința de presă de la finalul săptămânii trecute că, potrivit unui studiu realizat pe perioada ultimilor zece ani privind numărul de absolvenți de bacalaureat, se stă extrem de rău. „Am făcut de curând un studiu pe numărul de absolvenți de Bac pe ultimii zece ani. Lăsând deoparte procentele scăderea este dramatică. Aproape că s-a înjumătățit numărul de absolvenți de bacalaureat. Și aceasta nu din cauza procentelor. Acest indicator, procentul mai scade, mai fluctuează. Vorbind pe cifre absolute scăderea privește aici populația județului, demografia și abandonul școlar”, a declarat inspectorul școlar general, Sorin Ion. El a spus că, în privința abandonului școlar ca țară, ne situăm pe locul trei în Europa, cu 18,5 %, „ înainte având: Malta (19,6%) și Spania (19%). „Aici, din punctul nostru de vedere este adevărat și nu prea. Aceasta pentru că se calculează abandon școlar și cel care nu mai finalizează învățământul care nu mai este obligatoriu. La noi învățământul e obligatoriu de unsprezece ani, luând și clasa zero în calcul. Deci, cine părăsește sistemul după clasa a zecea, probabil că Institutul Național de Statistică îl înregistrează ca abandon școlar. Noi ca abandon școlar înțelegem cazul copilului care de mâine nu mai ajunge la școală din diverse motive”, a mai spus prof. Sorin Ion. În cadrul conferinței de presă au mai fost prezentate: rezultatele obținute de școala dâmbovițeană în anul trecut la examenele naționale- Evaluarea Națională și Bacalaureat, direcțiile principale de acțiune ale instituției pentru anul școlar 2017-2018 și proiectele cu finanțare europeană pe care le derulează atât Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița, cât și unitățile de învățământ, aici fiind vorba de proiecte importante care situează școala dâmbovițeană în topul instituțiilor cu rezultate notabile din plan național.