16.04.2014 08:16

Salariile CFR-ișilor... deraiate

Salariile CFR-ișilor... deraiate
Galerie foto

❚ După ce negocierile cu administrațiile companiilor CFR au eșuat, ieri au început tratativele cu ministrul Transporturilor, Dan Șova, în încercarea de a se rezolva ceva din situația disperată în care se află angajații ❚ „Salariații ceferiști au ajuns la limita subzistenței!”, semnalează liderul Federației Sindicale Mișcare- Comercial, Liviu Stanciu, care spune că salariile sunt la nivelul anului 1999, după ce au fost ciuntite cu 35% de fostul guvern Boc ❚ Sindicatele sunt deschise la dialog, însă dacă nici acesta nu va duce la nimic, se va declanșa conflictul de muncă în toate cele trei companii feroviare

 

VIRGIL VOINESCU


 

Sindicaliștii feroviari vor să depășească starea conflictuală generată de eșecul negocierilor cu administrațiile companiilor CFR pe Contractul Colectiv de Muncă (CCM). Potrivit vicepreședintelui Federației Sindicale Mișcare - Comercial, jr. Liviu Stanciu, reprezentanții sindicali au stabilit negocieri directe și concrete pe probleme cu ministrul Transporturilor, Dan Șova. Prima întâlnire a fost stabilită pentru după amiaza zilei de ieri și, în funcție de modul cum va evolua, este posibil să stabilească noi discuții și după Paști.

{GOOGLE_AD_BOX1}

 

„Salariul minim pe grila de salarizare este mult în urmă”

„Salariații ceferiști au ajuns la limita subzistenței. În ultimii 6 ani, au pierdut drepturi bănești care înseamnă 32-35% din venitul fiecăruia. La acest moment, salariul unui ceferist, raportat la puterea de cumpărare și la evoluția prețurilor din România, se află undeva la nivelul anului 1999 și chiar mai în urmă. Deși de la acel moment salariul minim pe economie a fost corectat, la calea ferată astăzi salariul minim pe grila de salarizare cu respectarea coeficientului este mult în urmă, aceasta prin măsura de tăiere a 25% pe capitolul cheltuieli cu munca vie aplicată de guvernarea Boc”, ne-a declarat vicepreședintele Federației Mișcare – Comercial, Liviu Stanciu.

Sindicatele sunt deschise la dialog și sunt favorabile unei soluții negociate, „o soluție care să fie una cât de cât reparatorie”, atât pe salarizare, cât și pe celelalte drepturi ce au fost tăiate de fosta guvernare PDL.

„Dar un eșec ce s-ar înregistra la aceste negocieri va conduce la declanșarea conflictului colectiv de muncă în toate cele trei companii feroviare”, a susținut Liviu Stanciu.