06.04.2015 00:25

Ruta feroviară Târgoviște – Pietroșița, dintr-o promisiune într-alta

Ruta feroviară Târgoviște – Pietroșița, dintr-o promisiune într-alta
Galerie foto

❚ Încercările de redeschidere a acestui traseu CFR, închis în urmă cu câțiva ani pe motiv de nerentabilitate, au ajuns la „episodul” în care a fost transmisă la Ministerul Transporturilor situația întocmită de primarii din zonă cu numărul de navetiști și orele la care ar trebui să circule trenurile pentru a deveni profitabile ❚ Potrivit deputatului PSD, Ionuț Săvoiu, fiindcă ruta este cea mai scumpă din țară (3000 lei/km) niciun operator privat nu vrea să o preia, așa că varianta concesionării traseului este exclusă, speranțele fiind doar la CFR Călători

ANA MARIA POPESCU

 


 

„Telenovela” trenului de la Târgoviște la Pietroșița a ajuns la un nou episod! După mai multe promisiuni neonorate, s-au reluat discuțiile la Ministerul Transporturilor și la CFR Călători pentru reintroducerea în circuit a rutei de cale ferată Târgovi ște - Pietroșița. Despre aceste discuții purtate cu mai-marii Ministerului a vorbit în cadrul unei conferințe de presă deputatul socialdemocrat Ionuț Săvoiu, care susține că a primit o nouă promisiune fermă că această problemă își va găsi cât de curând rezolvarea.

„Am demonstrat câtă nevoie este de acest traseu”

Potrivit parlamentarului PSD, de data aceasta reprezentanților Ministerului de Transport li s-a prezentat și un document sinteză întocmit de primarii localităților aflate pe ruta Târgoviște – Pietroșița, care conține date legate de numărul „navetiștilor” care ar putea călători cu trenul, dacă acesta ar mai exista și dacă ar circula după un orar care să corespundă cu programul de funcționare a unităților economice existente pe raza județului.

„Legat de calea ferată, am fost la ministrul secretar de stat și am discutat problema redeschiderii traseului de cale ferată, am ridicat problema ca orele, să avem trenuri care ajung în Târgoviște la orele dimineții și nu la primele ore așa cum erau obiș- nuiți. Trebuie semnat un document între Ministerul Transporturilor și CFR Călători, iar în anexele acestui document să apară și traseul de la Târgoviște la Pietroșița. Eu am transmis la Minister o sinteză primită de la primarii din teritoriu cu numărul estimat de călători, elevi, studenți, care circulă pe relația Pietroșița - Târgoviște zilnic. Am demonstrat încă o dată câtă nevoie este de acest traseu. Eu sunt foarte preocupat pentru că sunt convins că de acest traseu depinde și activitatea universitară de la «Valahia», mă gândesc că Guvernul trebuie să stimuleze orice acțiune care ar aduce în Târgoviște o funcționare normală".

„Soluția cu operator privat nu funcționează în cazul nostru”

Deputatul Ionuț Săvoiu a precizat că rutele Târgoviște – Pietroșița și Târgoviște – Ploiești au fost închise pentru că nu erau profitabile, acesta fiind și motivul pentru care niciun operator privat nu vrea să preia această afacere feroviară. Așa că varianta concesionării rutei unui operator privat este exclusă, iar speranțele sunt tot în CFR Călători:

„Din punct de vedere strategic, s-a considerat că rutele Pietro șița – Târgoviște și Târgoviște – Ploiești sunt neinteroperabile și trebuie să beneficieze de pachet minim social, deci să intrăm pe subvenție. Un argument pentru care această rută nu este încă închiriată către alți operatori este faptul că prețul de închiriere pe kilometru este mult mai mare decât media națională. În zona de câmpie, unde evident stațiile sunt mai rare, gările sunt mai rare, efectele de cale ferată sunt mai ieftine, mai puține, costul este în jur de 600 lei pe kilometru, iar la noi e cea mai scumpă linie, este vorba de aproape 3000 lei pe kilometru. De aceea nu vine nimeni la nicio licitație. Se pare că soluția cu operator privat nu funcționează în cazul nostru și ne concentrăm în momentul de față pe insistențe la CFR Călători”, a arătat deputatul Ionuț Săvoiu care, chiar și în aceste condiții, este convins că nu va mai dura mult până când vor fi reluate călătoriile cu trenul pe acest tronson.