15.11.2017 00:16

Reuniunea de proiect în Spania

Reuniunea de proiect în Spania
Galerie foto

VIRGIL VOINESCU


Timp de cinci zile, în perioada 5-10 noiembrie a. c. un grup de 33 de cadre didactice dâmbovițene condus de inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Dâmbovița, prof. Sorin Ion, având alături pe inspectorul școlar adj. prof. Gabriela Istrate și inspectorii pentru programe europene, Cristina Groza și Valentin Stancu, a fost prezent în localitatea Murcia, Spania, în cadrul a două proiecte Erasmus + în care IȘJ Dâmbovița este partener alături de alte peste 30 de instituții de învățământ școlar din Spania, Turcia și Regatul Unit.

Din delegația dâmbovițeană au mai făcut parte profesori metodiști ai Casei Corpului Didactic Dâmbovița, directori de școli și profesori din cinci unități școlare, respectiv din Școlile Gimnaziale: „Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa, „Coresi” și „Tudor Vladimirescu” din Târgoviște, „Șerban Cioculescu” Găești și Colegiul Național „C. Cantacuzino” Târgoviște.

Potrivit purtătorului de cuvânt al IȘJ Dâmbovița, prof. Valentin Stancu, activitățile au fost posibile datorită faptului că IȘJ Dâmbovița, începând din luna septembrie 2017, implementează proiecte în parteneriat strategic pentru inovare finanțate prin Programul Erasmus+ al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport (2014-2020). „Reuniunea din Spania a cuprins mai multe activități din cadrul a două proiecte europene finanțate de Comisia Europeană, respectiv Proiectul «Innovation through Creative Arts» (Inovare prin arte creative) cu o durată de doi ani (2016-2018) și un buget pentru județul Dâmbovița de circa 80.000 de euro și Proiectul «Digital Competence in Action» (Competențe digitale în acțiune) cu o durată de trei ani (2017-2020) și un buget pentru județul Dâmbovița de circa 150.000 de euro”, ne-a declarat prof. Valentin Stancu, precizând că activitățile derulate au inclus două întâlniri transnaționale de management de proiect, în care s-au analizat procesul de implementare desfășurat până acum, rezultatele obținute și totodată au fost stabilite detaliile desfășurării activităților din următorul an al proiectelor.

Programul a inclus și întâlniri cu autoritățile locale

„Punctual fiecare instituție din România ș-a făcut o analiză și a realizat o planificare a activităților viitoare”, a subliniat prof. Valentin Stancu. De asemenea a spus că activitățile din proiect au inclus vizite pentru strategii de observare în șase școli diferite (învățământ public din Murcia, Mula și Liorca) și în școli cu profil special din Murcia și Cartagena, s-a participat la activități și ore de curs desfășurate în școli, prilej cu care s-au realizat situații comparative între sistemele de învățământ din cele patru țări reprezentate în proiecte, respeciv, România, Spania, Turcia și Țara Galilor. „Activitățile din program au mai inclus: întâlniri cu autoritățile locale și regionale în domeniul educațional (Autoritatea regională oentru Educație din regiunea Murcia, Spania), recepții la primăria orașului Murcia și a orașului Cartagena și o conferință internațională în care au fost prezentate lucrări și studii despre impactul integrării artelor și creativității în curriculum, prilej cu care au fost expuse și activitățile principale desfășurate de județul Dâmbovița, acestea bucurându-se de o apreciere generală constituind resursă educațională deschisă la nivel european iar materialele create sub coordonarea ISJ Dâmbovița au fost puse la dispoziția a peste 30 de școli din Spania, Turcia și Regatul Unit”, a explicat prof. Valentin Stancu. „Activitățile profesionale au fost completate și de activități culturale, vizitarea unor monumente istorice intrate în patrimoniul cultural mondial (obiective UNESCO) și dezbateri comparative ale sistemelor de învățământ”, adăugat Valentin Stancu, precizând că proiectele implementate de IȘJ Dâmbovița, prin diversitatea tipurilor de activități , contribuie la creșterea calității actului didactic, inițial în școlile din proiect, iar, prin diseminare în majoritatea școlilor dâmbovițene.