28.07.2014 00:25

Restaurarea Palatului Brâncovenesc: contract nou după 5 ani de chin

Restaurarea Palatului Brâncovenesc: contract nou după 5 ani de chin
Galerie foto

❚ Istoria proiectului este lungă, din 2009 și până astăzi el a avut de toate: contestații, corecții financiare, probleme cu constructorul și firma de asigurări ❚ Proiectul a luat-o apoi de la... zero: s-au atribuit alte contracte, s-au făcut alte licitații, alte firme au preluat acum controlul, iar lucrările de la Palatul Brâncovenesc de la Potlogi vor fi reluate în câteva zile, cu promisiunea că de această dată vor fi și finalizate ❚ Vineri, 25 iulie, la sediul CJD, în cadru festiv și în prezența autorităților și a reprezentanților ADR Sud Muntenia, s-a semnat etapa a doua a contractului de lucrări, în valoare de aproape 22 milioane lei, cu asocierea de firme SC PAULUS SRL din Ploiești și SC BAUTECH GENERAL CONSTRUCT SRL din București

 

ANA MARIA POPESCU

 


 

După aproape 5 ani de poticneli, contestații, corecții financiare, probleme cu constructorul și firma de asigurări, proiectul european „Restaurarea și valorificarea durabilă a patrimoniului cultural, precum și crearea, modernizarea infrastructurii conexe din zona Ansamblului Brâncovenesc de la Potlogi” pare să fi intrat pe un făgaș normal și ar putea fi finalizat până anul viitor.

{GOOGLE_AD_BOX1}

Remember

Istoria proiectului este lungă, din 2009 și până astăzi el a întâmpinat mai multe probleme care au blocat lucrările și au dat mari bătăi de cap administrației județene. Proiectul a avut de toate, de la contestații la corecții financiare, de la probleme cu constructori „falimentari” până la „certuri” în instanță cu firma de asigurări care a garantat pentru firmele care au câștigat licitația de atribuire a lucrărilor și, ulterior, după ce au încasat o parte din bani, au intrat în insolvență și au încercat să „țepuiască” - din fericire fără succes - forul administrativ județean.

Președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, a declarat în legătură cu acest subiect:

„Cererea de finanțare a fost depusă pe 17.11.2009, procedura de achiziție publică pentru elaborarea documentației tehnico-economică la 12.06.2009. Proiectul tehnic a fost depus la organismul intermediar pentru Programul Operațional Regional la 15.12.2010 și contractul de finanțare nerambursabilă a fost semnat la 15.04.2011. La data de 16.12.2011 s-a semnat contractul de lucrări, primul contract de lucrări, atunci adjudecatar al licitației publice fiind asocierea INTINI ANGELO SRL, în calitate de lider, SC RAM SISTEM SRL, în calitate de asociat, valoarea contractului la momentul respectiv era de 21.492.779 lei, la care se adaugă TVA, din care s-a achitat o sumă de 1.653.504,67 fără TVA. În cadrul acestui contract au fost acceptați ca subcontractanți ACTIV INVEST CONSTRUCT SRL, CONCEPT CONSTRUCT INVEST SRL, PETCU CONSTRUCT SRL și ENERGOTEL SRL. Vă aduc aminte că în anul 2012 am constatat că SC INTINI ANGELO SRL, persoană de drept italian, se afla în Spania în insolvență, că înregistrase aici o sucursală în condiții în care încălca legea. Societatea mamă fiind în insolvență, nu mai putea înregistra sucursale care să funcționeze legal în România. Am constatat că lucrările erau executate de o firmă nou înființată, deci de o altă persoană juridică decât cea care a câștigat licitația publică, motiv pentru care am reziliat contractul de lucrări. Am recuperat avansul plătit acestei asocieri din anul 2011 în cuantum de 3.997.656,9 lei de la SC EXIM ASIG SRL, cea care a emis o poliță de asigurare pentru asociere și astăzi ne aflăm la instanța de judecată, cei de la EXIM ASIG contestând executarea silită. Cauza este pe rolul instanțelor de judecată din municipiul București, cu termen în toamnă”, a adus precizări președintele CJD.

 

Un nou drum plin de speranțe

După atâtea probleme, s-a trecut la o nouă etapă și proiectul a luat-o de la... zero. S-au atribuit alte contracte, s-au făcut alte licitații, alte firme au preluat acum controlul, iar lucrările de la Palatul Brâncovenesc de la Potlogi vor fi reluate în câteva zile, cu promisiunea că de această dată vor fi și finalizate.

 

Vineri, 25 iulie a.c., la sediul CJD, în prezența reprezentanților ADR Sud Muntenia, împreună cu administratorul public al județului – Alexandru Oprea, primarul de la Potlogi – Nicolae Catrina, vicepreședintele CJD Gabriel Grozavu, deputatul PSD Ionuț Săvoiu, membri ai unității de implementare a proiectului, președintele CJD – Adrian Țuțuianu, directorul general Constantin Pantea al SC PAULUS SRL, firma câștigătoare a licitației a fost semnat contractul de execuție de lucrări (etapa a II-a).

 

El are o valoare de 21.791.280,50 lei, mai puțin cu aproape 7 milioane lei decât s-a estimat inițial. Lucrările au termen de finalizare 15 luni, din momentul emiterii Ordinului de începere a lucrărilor, ordin care va fi dat săptămâna aceasta.


Președintele CJD a oferit următoarele detalii:

„După rezilierea contractului de execuție din anul 2011, am făcut următoarele lucruri: în aprilie 2013 am atribuit un contract de consultanță și management firmei TSI GROUP SRL; în data de 8.04.2013 am încheiat un contract de evaluare a lucrărilor rămase de executat și stadiul fizic pe obiecte, în urma evaluării s-a constatat necesitatea revizuirii proiectului tehnic, am constatat că multe lucrări care erau necesare nu erau prinse în proiectul inițial și am pus lucrurile la punct; în data de 06.06.2013 a fost transmis proiectantului ordinul de începere a serviciilor de revizuire a proiectului tehnic; la 29.08.2013 a fost depus spre evaluare proiectul tehnic revizuit; la 16.10.2013 a fost publicată în SEAP documentația aferentă achiziției publice de lucrări, etapa a doua, cu un anunț de participare cu numărul 147.247. Documentația a fost contestată în 19.11.2013, însă în 6.12.2013 a fost respinsă ca nefondată. Au fost depuse 9 proiecte de firme sau asocieri de firme. În data de 25.07.2014 semnăm contractul cu asocierea formată din SC PAULUS SRL, cu sediul în Ploiești, SC BAUTECH GENERAL CONSTRUCT SRL, cu sediul în București. Avem 15 luni ca durată de implementare a proiectului”.


„Sper să avem satisfacția inaugurării în 2015 a unui obiectiv de importanță națională”

Președintele CJD a avut și câteva „sfaturi” pentru constructor:

„Vreau să văd oamenii pe șantier de la 1 august, prioritatea absolută este refacerea acoperișului de la palat. Să continuăm lucrările de construcții la Droșcărie și la anexele palatului, lucrările pe monumente, pe instalații electrice și cred că se poate începe chiar și la lucrările de amenajare a curții interioare. De la 1 august până la sfârșitul lunii noiembrie să fie front maxim, iar pentru perioada de iarnă să fie programate lucrări la interior. Sunt mulțumit că am reușit să finalizăm procedura de achiziție. Sper să fie semnat contractul într-un ceas bun și să avem satisfacția inaugurării în 2015 a unui obiectiv de importanță națională”, a concluzionat Adrian Țuțuianu.