25.10.2016 00:25

Replică PSD la declarațiile PNL legate de modernizarea drumurilor

Replică PSD la declarațiile PNL legate de modernizarea drumurilor
Galerie foto

❚ „PNL nu cunoaște modul de derulare a investițiilor de interes național”, a transmis ieri în conferință de presă vicepreședintele PSD Dâmbovița, deputatul Ionuț Săvoiu ❚ Domnia sa a venit cu argumente și cu date referitoare la modernizarea DN 7, DN 71 și DN 72 ❚ În necunoștință de cauză sau… în precampanie electorală, liberalii dâmbovițeni susțin că aceste tronsoane erau prinse la finanțare încă din 2012, iar Guvernul Ponta nu a făcut decât să le cuprindă într-un Master Plan care își produce efectele în perioada 2016-2020, deputatul PSD fiind nevoit să „împrospăteze” memoria adversarilor politici

ANA MARIA POPESCU


Deranjat de faptul că liberalii își arogă merite pe care nu le au în ceea ce privește modernizarea DN 7, DN 71 și DN 72 - despre care susțin că erau prinse la finanțare încă din 2012, iar Guvernul Ponta nu a făcut decât să le cuprindă într-un Master Plan care își produce efectele în perioada 2016-2020 - deputatul Ionuț Săvoiu, vicepreședinte PSD Dâmbovița, a susținut ieri o conferință de presă în cadrul căreia a încercat să „împrospăteze” memoria adversarilor politici în această perioadă de precampanie electorală. Liderul PSD Dâmbovița, Ionuț Săvoiu, susține cu argumente că în momentul în care Guvernul PSD condus de Victor Ponta a preluat mandatul, modernizarea Drumului Național 71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia era prevăzută pentru un drum de două benzi, iar astăzi, grație insistențelor parlamentarilor și autorităților județene, drumul este cuprins în Masterplanul de transport, are finanțare, iar pe cele mai importante tronsoane drumul va fi modernizat și extins la patru benzi.

PNL acuzat de lipsă de profesionalism

„Luările de poziții ale liberalilor fac referire la faptul că reprezentanții PSD din județ, în speță președintele Adrian Țuțuianu, nu ar fi făcut suficient de multe lucruri vizavi de dezvoltarea infrastructurii rutiere în Dâmbovița în programul național.Toate luările de poziție pe care le-am văzut din partea competitorilor noștri politici de la PNL denotă o lipsă de profesionalism, o lipsă de cunoaștere a modului de derulare a investițiilor de interes național și, dacă dânșii nu cunosc foarte bine lucrurile, probabil nici consilierii nu sunt puși la punct, iar astfel de lucruri nu cred că ajută cu ceva județul nostru. Se vorbește foarte mult de dezvoltarea Dâmboviței, ce exemplu mai concludent poate fi decât faptul că la începutul guvernării PSD se poate constata pe harta rețelei TEN-T că județul Dâmbovița practic nu exista. Acum, la finalul unui mandat de patru ani, cu eforturi susținute, din punct de vedere al Masterplanului de transport, în județul Dâmbovița avem un drum Trans Regio botezat «Chindia» aflat pe primul loc, cu punctaj maxim și care pleacă din Autostrada A1 și se duce la Sinaia și include tronsonul A1-Titu-Bâldana-Târgoviște-Sinaia. Acest drum a luat punctajul maxim, iar acest tronson de drum are profil de 4 benzi pe zona care ne interesează, adică zonele radiale dinspre București către Titu și Târgoviște. S-a făcut referire la faptul că aceste tronsoane erau deja aprobate și erau finanțate în momentul în care a venit Guvernarea Ponta. Aceste drumuri erau prinse în program cu credite angajament, însă nu au fost niciodată finanțate și nici nu erau posibilități de finanțare la Compania Națională de Drumuri pe de-o parte, și pe de altă parte, aceste tronsoane de drum aveau indicatori economici pentru profil de două benzi. Practic soluția de patru benzi fusese refuzată la avizare de Electrica, pentru că, după cum se spunea la vremea respectivă, impunea mutarea tronsonului de transport energie electrică 119 kilovolți și acest lucru făcea imposibilă derularea proiectului în cadrul indicatorilor economici aprobați sau posibil de a fi susținuți financiar. Toate eforturile privind schimbarea soluției s-au făcut în perioada Guvernului Ponta și acest proiect este practic pe ultima fază de avizare, așteptăm avizarea acestuia cât mai urgentă pentru a putea intra în Programul Operațional Infrastructură Mare. Încă un indiciu este faptul că în solicitările și în proiectele depuse pentru avizare în perioada 2009 se pot constata atât la autoritățile locale din județ, cât și la Consiliul Județean, din extrasele de proiect că acest proiect a fost calculat cu indicatori economici la profil de două benzi, sub capacitatea necesară pentru a asigura un transport normal și o atragere a investițiilor directe în zona centrală a județului. Toți trebuie să vorbim de dezvoltarea județului, dar să ni se spună ce au făcut colegii dlui Cezar Preda până la predarea mandatului în 2012”, a declarat ieri vicepreședintele PSD Dâmbovița, deputatul Ionuț Săvoiu.