20.01.2021 00:18

PSD Dâmbovița: DN 71 Bâldana-Târgoviște, "un proiect definitiv abandonat"

PSD Dâmbovița: DN 71 Bâldana-Târgoviște,
Galerie foto

VIOLETA STANCIU


Secretarul general al PSD Dâmbovița, Cristian Stan, primarul municipiului Târgoviște a criticat ieri, în cadrul conferinței de presă de la PSD Dâmbovița, decizia actualului guvern de a renunța la proiectul de modernizare și reabilitare a DN 71 Bâldana - Târgoviște, un proiect ajuns în faza semnării contractului de proiectare și execuție. Edilul Târgoviștei a ținut să sublinieze că, grație guvernării liberale, județul Dâmbovița va pierde peste 120 de milioane de euro, pentru că acest proiect avea finanțarea europeană deja asigurată. De asemenea, Cristian Stan consideră ,,presupusul Drum Expres” de care se face vorbire ,,o glumă proastă” atâta timp cât nu există ,,nici măcar o fișă de proiect, ca să nu mai vorbim de finanțare” ,,Am văzut zilele trecute că mult promisa reabilitare a DN Bâldana - Târgoviște a fost din nou amânată, anulată... în orice caz este o perspectivă foarte îndepărtată în acest moment în contextul în care era un contract de proiectare și de execuție semnat. Nu știu exact ce s-a întâmplat, nu știu care au fost motivele pentru care se pare că această investiție a fost abandonată definitiv, cel puțin din spusele ministrului Transporturilor. Cert este că un proiect aflată în faza de proiectare și execuție a fost, repet, definitiv abandonat. Am văzut o încercare lamentabilă din partea ministrului Transporturilor de a justifica practic ignorarea unui județ întreg. Nu știu dacă vreodată vom putea discuta despre vreun Drum Expres, cel puțin în actuala conjunctură Bâldana - Târgoviște în contextul în care discutam, cel puțin până la momentul rezilierii contractului, de o finanțare asigurată de aproximativ 120 de milioane de euro. În principal abandonarea acestui proiect se traduce în privarea dâmbovițenilor de 120 de milioane de euro, fonduri europene, pentru că de asta este vorba și de realizarea unei căi de comunicație între Târgoviște și București de natură să asigure dezvoltarea județului Dâmbovița și a municipiului Târgoviște. Așadar, din punctul meu de vedere, ceea ce s-a susținut nu a reprezentat decât o perdea de natură să acopere adevărata intenție a actualului Guvern și această intenție este de a nu investi în județul Dâmbovița. Așa cum municipiul Târgoviște a fost privat, mai bine de un an, de orice sumă alocată pe rectificare bugetară de către Guvernul de dreapta, iată că acum se întâmplă același lucru însă la o altă scară și anume privarea județului Dâmbovița și a dâmbovițenilor de 120 de milioane de euro. Acea reziliere a contractului pentru nedepunerea garanției de bună execuție a reprezentat un simplu pretext pentru că putea fi amânat termenul și se putea pune în vedere celui care a câștigat licitația și care semnase deja contractul de execuție să depună această garanție. De altfel din documentația de atribuire înțeleg că lipsea posibilitatea depunerii garanției din rețineri succesive. Asta înseamnă că pe fiecare factură pe care ar fi făcut-o constructorul o cotă parte ar fi mers în contul acestei garanții de bună execuție. Așadar în acest moment discutăm de un proiect definitiv abandonat. Probabil că banii vor merge undeva în altă zonă. Vreau să văd acum liderii dreptei din Dâmbovița ieșind și spunând ce se întâmplă cu acest drum pentru că până în alegeri au venit aici, în Piața Tricolorului, cu două subiecte majore. Primul a fost finalizarea licitației pe acest drum, spre Târgoviște - Bâldana care iată că este un eșec total, iar în al doilea rând... așa-zisa salvare a COS Târgoviște. Între timp a mai fost o adunare publică a salariaților din combinat, de data aceasta în sens invers aceleia care a avut loc în momentul în care d-ul Orban a venit la Târgoviște. Aș vrea să nu-i mai prostească pe dâmbovițeni și să-și asume răspunderea pentru ceea ce au promis în campania electorală, chiar dacă acum spun că este vorba de USR.... Nu-i adevărat este o coaliție de dreapta care conduce România în acest moment, coaliție în rândul căreia s-a decis că Drumul Târgoviște - Bâldana nu trebuie să fie lărgit la patru benzi. Să spui că abandonezi în mod definitiv o investiție care era în faza de proiectare și execuție pentru un presupus proiect de Drum Expres la care nu ai nici măcar o fișă de proiect, ca să nu mai vorbim de finanțare, e o glumă proastă... S-a spus că se dorește ocolirea localităților... V-ați gândit vreodată ce înseamnă, sub aspectul exproprierilor, lucrul acesta? Așadar indiferent care au fost motivele... scoateți din nou la licitație proiectul. Nu cred că are vreo șansă un alt proiect la care, repet, nu există nimic... Era o investiție care ar fi impulsionat extraordinar de mult investițiile din județul Dâmbovița și dezvoltarea municipiului Târgoviște, iar ceea ce s-a spus în campania electorală a fost o minciună, iar după ce momentul alegerilor a trecut... își dau arama pe față”, a declarat secretarul general al PSD Dâmbovița, Cristian Stan. ,,Vreau să fac un apel, de la Târgoviște, direct către ministrului Transporturilor să nu confunde drumul județean expres cu DN 71 Băldana – Târgoviște, pentru că nu are nicio legătură una cu alta” Pe acest subiect a vorbit ieri și președintele PSD Dâmbovița, Corneliu Ștefan, președintele CJD, care imediat după conferința de presă a plecat la București pentru se întâlni cu ministrul Transporturilor și a încerca astfel să salveze proiectul care vizează reabilitarea și modernizarea DN 71 Bâldana – Târgoviște, un proiect la care se lucrează încă din 2008! Potrivit președintelui CJD, Corneliu Ștefan DN 71 Bâldana - Târgoviște este singurul drum din România care are finanțarea asigurată, care are cel mai mare punctaj pe POIM –ul de Transporturi și are finanțarea asigurată din bani europeni... Concluzia trasă de acesta este că Dâmbovița și dâmbovițeni vor pierde 120 de milioane de euro, în condițiile în care este vorba de ,,un drum matur care are toate exproprierile făcute, studiul de fezabilitate și toți indicatorii tehnici economici aprobați.... ,,Trebuie să spunem adevărul legat de DN 71. Reprezentanții PNL au mințit anul trecut când veneau în fața dâmbovițenilor și se erijau în salvatorii județului. În 2020 au făcut și DN 71, în 2020 au salvat și COS Târgoviște, în 2020 au pornit și POIM, în 2020 au finanțat și peste 70 - 80 de proiecte prin CNI, în 2020 au reabilitat și toate drumurile naționale. O spun cu toată responsabilitatea, nu au făcut nimc, a fost gargară electorală, iar noi cei din PSD nu ne-am permis niciodată să mergem în fața dâmbovițenilor să-i mințim și să ne folosim de momentele electorale pentru a promova anumite obiective majore de interes județean. Revenind la DN 71 Bâldana - Târgoviște... actualul Guvern PNL a reziliat contractul de execuție, un contract care a fost semnat de Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor. Mă bucur că noul ministru al Transporturilor a preluat ideea mea, pentru că mi-am asumat acest Drum Expres între Târgoviște și Tărtășești, acest drum la care am făcut un studiu de prefezabilitate, la vremea respectivă, l-am trecut pe acea broșură, în oferta mea electorală... în Masterplanul de Devoltare al județului Dâmbovița. Este drumul pe care eu l-am propus dâmbovițenilor, este un drum județean expres pe care cu siguranță îl voi promova pentru a dezvolta zona de sud a județului Dâmbovița. Dar, acest drum județean nu are nicio legătură cu reabilitarea și modernizarea DN 71, un proiect început în anul 2008, prevăzut cu două benzi, în 2012 s-a lucrat cu parlamentarii și Guvernul de la vremea respectivă pentru reabilitarea la patru benzi și suntem în anul 2021 când actualul guvern a reziliat contractul de proiectare și execuție pentru acest drum. Vreau să fac un apel, de la Târgoviște, direct către ministrului Transporturilor să nu confunde drumul județean expres cu DN 71 Băldana – Târgoviște, pentru că nu are nicio legătură una cu alta. Dacă tot vrea să scoată la licitație DN71 vreau să-l scoată pe tot, de la Băldana la Sinaia, drum complet, și să nu-l mai spargă pe loturi pentru că dezvoltarea județului Dâmbovița nu se oprește la Târgoviște, ci continuă până în zona montană, în Stațiunea Turistică Moroieni - Padina – Peștera. Astăzi (n.n. ieri) voi avea o discuție cu ministrul Transporturilor. L-am sunat și i-am solicitat o întrevedere, să asculte și părerea autorităților locale. Îi voi vorbi despre necesitatea continuării acestui drum național DN 71, iar noi cei din CJD să continuăm cu Drumul Expres Târgoviște – Tărtășești. Primul pas l-am făcut la sfârșitul anului trecut când am adoptat o hotărâre de CJD și am cerut un acord de parteneriat între CJD și Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, să ne asociem pentru centurile ocolitoare ale centrelor urbane (...). Ideea de bază este aceea de a urca pe SICAP la licitație proiectare și execuție acest DN 71 care are trei condiții foarte clare. În primul rând este singurul drum din România care are finanțarea asigurată, are cel mai mare punctaj pe POIM –ul de Transporturi și are finanțarea asigurată din bani europeni... Se va pierde 120 de milioane de euro. În al doilea rând este un drum matur care are toate exproprierile făcute, studiul de fezabilitate și toți indicatorii tehnici economici aprobați....”, a declarat președintele CJD, Corneliu Ștefan.