14.08.2020 00:18

Proiectul Padina-Peștera, condiționat de refacerea drumurilor

Proiectul Padina-Peștera, condiționat de refacerea drumurilor
Galerie foto

❚ Alexandru Oprea a mai declarat că și traseul Sanatoriului Moroeni – Zănoaga prezintă multe porțiuni nesigure, din cauza alunecărilor de teren

 

ȘTEFAN KHALIL


,,Nu au cum să înceapă lucrările de reabilitare la stațiunea Padina-Peștera, până nu se rezolvă problemele de consolidare la drumurile care nu prezintă siguranță”. Recent, într-o intervenție a sa, președintele CJD, Alexandru Oprea, a tras un semnal de alarmă asupra faptului că mai multe drumuri județene din Dâmbovița prezintă nesiguranță, mai ales cele care duc spre stațiunea Padina-Peștera. Din acest motiv, și proiectul de modernizare al stațiunii de interes național întârzie să se realizeze. Liderul CJD a mai declarat că actualul Guvern ar trebui să se preocupe de reabilitarea drumurilor județene, mai ales cele care prezintă calamități. Acesta menționat de traseul DJ 714 Cheile-Tătarului, pentru care deja instituția Consiliului Județean Dâmbovița a început demersurile de consolidare. Alexandru Oprea a mai declarat că și traseul Sanatoriului Moroeni – Zănoaga prezintă multe porțiuni nesigure, din cauza alunecărilor de teren. ,,În anul 2019, Consiliul Județean Dâmbovița a contractat proiectare, plus execuție, lucrările de reabilitare și modernizare pentru o serie de poduri, situate pe traseul DJ 714 Cheile Tătarului. Recent, au fost predate și recepționate documentațiile tehnico-economice, urmând ca în cursul acestei luni să emitem ordinul de începere pentru lucrări de construcție efectivă. În total, pe acest sector, sunt expertizate tehnica șapte poduri și podețe subdimensionate. În același sens, pentru sectorul pietruit, Sanatoriul Moroeni – Zănoaga, al cărui traseu există două-trei zone critice din punct de vedere al siguranței circulației, din cauza alunecărilor de stânci și de bolovani, Consiliul Județean Dâmbovița a elaborat un proiect de Hotărâre de Guvern, pentru alocarea unei sume de aproximativ 2,8 milioane de lei pentru realizarea unor lucrări de protecție. Poate Guvernul Liberal, în mărinimia sa, va reabilita și drumurile județene. Așa cred că este normal…După realizarea lucrărilor de consolidare a zonelor periculoase, se pot programa lucrări de reabilitare și modernizare. În caz contrar, la repetarea fenomenelor periculoase care conduc la calamități ce pot determina la închiderea circulației… lucrările de modernizare se pot bloca. La acest sector sunt programate lucrări în luna august de reparații de aport cu material pietros”, a declarat președintele CJD Alexandru Oprea.