12.09.2018 00:25

"Proiectul Automecanica-Rheinmetall a înghețat"


Galerie foto

❚ „Nimeni nu are curajul să semneze pentru sumele cerute de nemți”, semnalează liderul sindical de la uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu ❚ În timp ce partea germană cere 9 milioane de euro doar pentru instruire, partea română spune că aproape aceeași sumă poate genera 3 transportoare noi, la cheie, gata pentru probele în teren ❚ „Eu cred că cea mai bună variantă este tot Programul TBT, inițiat în 2011, transportor românesc. Era o chestie care ar fi dezvoltat 2500 de locuri de muncă”, a mai spus Bucuroiu

 

ANDREI VASILIU

 


 

Ieri, sindicaliștii de la Automecanica Moreni au mers cu jalba-n proțap la Parlamentul României, pentru a încerca să salveze, măcar în ceasul al 12-lea, uzina dâmbovițeană de la ceea ce pare a fi un destin curmat în suferință. Liderul sindical Constantin Bucuroiu ne-a declarat, în exclusivitate, de la Parlament, faptul că se poartă negocieri pentru modificarea unor hotărâri de guvern care să permită societăților din Apărare să își desfășoare activitatea. În ceea ce privește situația de la Automecanica, liderul de sindicat Constantin Bucuroiu ne-a transmis vești îngrijorătoare: „La Automecanica, în momentul de față este înghețat proiectul cu Rheinmetall, din cauza sumelor de bani, pentru că nimeni nu are curajul să semneze pentru sumele cerute de nemți. Încercăm să deblocăm chestia cu americanii de la General Dynamics, să pornim cu ei asamblarea și vopsirea carcaselor pe care să le trimitem la UMB pentru integrare. Cu armata suntem în continuare în relații pe mentenanță”.

„Ministerul Economiei a spus că nu semnează”

Liderul sindical spune că proiectul cu Rheinmetall este blocat chiar la nivel guvernamental, din cauza îngrijorărilor privind sumele mari de bani cerute de partea germană. „Am întrebat la Ministerul Economiei: Semnați pentru sumele astea? Au spus «nu». Și vă spun de ce nu. Pentru că nemții cer numai pentru instruire 9 milioane de euro. Pe când Automecanica și Agenția pentru Cercetări Tehnice și Tehnologii Militare au cerut pentru Programul cu 3 demonstratoare TBT 10 milioane de euro, pentru tot programul care includea 3 transportoare la cheie: 2 în curtea Armatei și 1 la Automecanica. Cel din curtea Automecanica urma să fie supus la cele mai dure teste; cele de la Armată, urmau să fie supuse în condițiile în care caietul de sarcini prevedea acest lucru în funcție de evoluția în teren”, ne-a mai spus Constantin Bucuroiu.

„Mergem cu nemții sau mergem cu americanii?”

Sindicaliștii morenari cred în continuare că tot proiectul transportorului românesc ar fi fost mai bun. „Lucrurile nu sunt tocmai bune, pentru că nu s-a hotărât odată: mergem cu nemții sau mergem cu americanii? Haideți să vedem pe care drum plecăm! Eu cred că cea mai bună variantă este tot Programul TBT, inițiat în 2011, transportor românesc. Era o chestie care ar fi dezvoltat 2500 de locuri de muncă. În schimb, politica asta românească proastă, în care ne-am învățat toți să luăm numai de la străini și să nu producem nimic în România, uite că aduce dezavantaje societății românești. Nici conducerea Automecanica nu e foarte capabilă să dezvolte niște programe care să salveze societatea. O bîjbîie mai mult”, acuză Bucuroiu.

„Încercăm să oprim acest tăvălug al distrugerii în România”

Liderul sindical a încercat ieri să vină în sprijinul societăților din industria de Apărare pentru ca acestea să-și poată continua activitatea. „Aici, la București, încercăm să modificăm niște hotărâri de Guvern care, la fel, ne împiedică foarte mult în desfășurarea activităților noastre. Încercăm prin toate mijloacele noastre să oprim acest tăvălug al distrugerii în România. Ne-am întâlnit cu o serie de deputați care să ne ajute să modificăm niște hotărâri de Guvern. Continuăm apoi la ministere, să îi convingem să avizeze modificările pe care le dorim. Practic încercăm să sprijinim societățile să își desfășoare activitatea mult mai flexibil în condițiile actuale”, ne-a mai spus Constantin Bucuroiu.