16.04.2015 00:20

Proiectele noului inspector școlar general

Proiectele noului inspector școlar general
Galerie foto

❚ Prof. Sorin Ion, câștigător al concursului pentru postul de inspector școlar general în Dâmbovița, are ca priorități: relansarea învățământului profesional, instituirea unui stil de relaționare direct și neconvențional între Inspectorat, școlile din județ și mass media, dar și înlăturarea birocrației ❚ Instalat pe fotoliul de inspector școlar general săptămâna trecută, prof. Sorin Ion a solicitat deja directorilor din toate unitățile de învățământ preuniversitar din județ necesarul din patrimoniul imobil și mobil

interviu în exclusivitate cu prof. Sorin Ion, inspector școlar general al Inspectoratului Scolar Județean Dâmbovița

PETRE DRĂGUȚOIU


Rep.: Care sunt proiectele de management prioritare necesare în sistemul educativ al județului Dâmbovița pe care vi le-ați propus să le aplicați ca inspector școlar general?

- Reabilitarea și recredibilizarea învățământului profesional, devenit o Cenușăreasă, unde se înscriu elevii care nu au loc în altă parte și nu din vina lor sau a școlii, ci a societății. Această formă de învățământ este foarte mult cerută de piața muncii și deosebit de actuală în țară și în Uniunea Europeană. Mai doresc instituirea unui stil de relații direct și neconvențional, deschis, al Inspectoratului ªcolar Județean Dâmbovița cu școala, în sprijinul învățământului, cu celelalte instituții conexe, inclusiv mass media. În primul rând vom asigura îndrumarea în activitate a unităților de învățământ și apoi controlul calității și rezultatelor, condiția fiind respectarea literei legii. Trebuie înlăturată și birocrația fără sens, care nu ajută școala și ia foarte mult din timpul cadrelor didactice, timp ce ar putea fi folosit creativ în procesul educativ.

 

„Activitatea din învățământ și rezultatele școlare depind și de salariu”

Rep.: Ca om al catedrei la un obiect de studiu foarte important, matematica, dumneavoastră cum apreciați concordanța între manuale, programe și planul de învățământ?

- Sunt discipline la care nu există deloc concordanță. Manualele școlare pe care le folosim acum sunt din anul 1977 sau chiar mai vechi, iar modificările și actualizările în programă, ulterioare, sunt mai multe. La clasele a V-a și a VI-a, la matematică de exemplu, dau copiilor manualele la începutul anului școlar și le cer să le păstreze pentru sfârșitul acestuia. Le predau elevilor după auxiliare, experiența la catedră și vocația de profesor. Cadrele didactice din județul Dâmbovița sunt bine pregătite profesional. Dar activitatea din învățământ și rezultatele școlare depind și de salariu.

 

Documentare pentru necesarul instituțiilor școlare

Rep.: Cum apreciați baza materială a unităților din învățământul preuniversitar din județ? Ne referim și la patrimoniul imobil și mobil, la dotarea cu calculatoare performante, în laboratoare și cabinete?

- Patrimoniul imobil, starea unităților de învățământ preuniversitar, chiar și cel mobil, dotarea lor depind foarte mult de primar, de consilieri, de comunitatea locală. Un singur exemplu dau, pozitiv: unitățile școlare din orașul Titu – ca mediu urban, și cele din comuna Voinești – din cel rural. Pentru a fi foarte bine informat, am solicitat directorilor din toate unitățile de învățământ preuniversitar din județ să-mi înainteze o listă cu tot necesarul din patrimoniul imobil și mobil.