09.10.2015 00:18

Program de week-end la Teatrul Tony Bulandra

Program de week-end la Teatrul Tony Bulandra
Galerie foto

Vineri, 9 octombrie: „Antigona”, de Sofocle

(ora 19.00, Sala Mare)

„Antigona” este unul dintre cele mai reprezentative texte ale teatrului antic grecesc, o tragedie pură, care a generat și continuă să genereze interes atât din partea publicului, cât și a oamenilor de teatru contemporani, prin montări și rescrieri, reluări de temă sau metatextualizări caracteristice unui adevărat mit.

Cum teatrul antic, prin lecturi scenice mai mult sau mai puțin moderne, este una dintre constantele repertoriale ale așa numitelor „teatre de repertoriu”, iar titlul învecinat – care încă se joacă cu succes, „Bacantele” – a fost realizat în urmă cu mai bine de 10 ani, „Antigona” este o opțiune care se impune de la sine. Ținând seama de calibrul regizorului avut în vedere pentru această montare, spectacolul are din start premisele unui veritabil eveniment, adresându- se deopotrivă marelui public, cât și criticilor de specialitate/selecționerilor festivalurilor de profil, fiind astfel garantul unui plus de imagine adus teatrului târgoviștean pe plan național și internațional.

Sorin Militaru, important și prolific regizor de teatru, a semnat regiile spectacolelor realizate în trecut la teatre precum Teatrul Odeon, Teatrul Național București, Teatrul Național Cluj, Teatrul Național Târgu-Mures, Teatrul de Nord Satu Mare, Teatrul Maria Filotti Brăila, Teatrul Clasic I. Slavici Arad, Teatrul Regina Maria Oradea, Teatrul de Comedie, Teatrul ACT etc. Cu „Antigona” de Sofocle, Sorin Militaru s-ar afla – după „Alcesta” și „Electra” – la a treia abordare a tragediei antice în cariera sa.

 

Sâmbătă, 10 octombrie: „Noaptea vine în India”

(ora 19.00, Sala Mare)

Programul de proiecții de film al Teatrului Tony Bulandra continuă în această toamnă cu o peliculă menită să ne încălzească inimile. „Noaptea vine în India” este un film realizat în coproducție Spania-România, și una dintre cele mai emoționante pelicule oferite publicului târgoviștean până acum. Ricardo (Juan Diego) decide să fugă în India, așa cum făcea în tinerețe, când călătorea spre est cu hipioții în mașină.

Situația este diferită acum: se află în scaunul cu rotile de 10 ani și își dorește să moară pe malul fluviului Gange și să o reîntâlnească pe Gadhali, iubirea vieții sale. Dana (Clara Vodă), menajera lui româncă, îi va fi alături în această călătorie, care îi poartă pe cei doi de-a lungul Europei, Turciei, Iranului și Pakistanului.

 

Duminică, 11 octombrie: „Memoria apei”,

de Shelagh Stephenson (ora 19.00, Sala Mare)

Shelagh Stephenson este un dramaturg neobișnuit – o artistă ale cărei idei sunt mereu legate de o nouă descoperire științifică sau de o nouă teorie pseudo-științifică la modă. Din această apetență pentru analiza lucrurilor pe care oamenii își doresc cu disperare să le creadă, în pofida evidenței sau tocmai a lipsei de dovezi, se trage și prima ei piesă de teatru – Memoria Apei.

Montarea regizorului Răzvan Mureșan la Teatrul Municipal Tony Bulandra reușește să captureze foarte bine acest curent subteran care animă conceptual textul - drama nevoii de a fi naiv, de a avea încredere în puținul de informație pe care îl ai la dispoziție. Fiindcă în fond condiția umană este aceea de a trăi în lipsa înțelegerii și cunoașterii absolute, chiar și a propriilor amintiri, darămite a lumii în general. Drama personajelor întruchipate de Ioana Farcaș, Lana Moscaliuc și Ingrid Robu tocmai aici rezidă – identitățile lor, rolul pe care fiecare dintre ele, ca surori, și l-a asumat în familie și în viață, ideile lor despre familie, toate acestea sunt nimic altceva decât exerciții de încredere în propria memorie; iar memoria, după cum știm, este imperfectă.

„Memoria Apei” este un spectacol complex, dar fără complicații inutile, un teatru multifațetat, plin de nuanțe și dinamism, în care personajele devin un fel de oglindă mișcătoare a propriilor noastre nesiguranțe și temeri, fără a uita să ne facă să surâdem în fața lor.