01.09.2016 00:21

Primării din Dâmbovița, fără bani de salarii

Primării din Dâmbovița, fără bani de salarii
Galerie foto

❚ Primăria Vulcana Băi a anunțat deja conducerea județului că nu mai are fonduri pentru plata salariaților ❚ În alte localități ale județului, administrațiile locale au anunțat că vor fi în situația de a nu mai putea plăti nici ajutoarele persoanelor cu handicap, salariile însoțitorilor acestor persoane sau ajutoarele sociale ❚ Pentru a găsi soluții de finanțare a bugetelor locale, președintele Consiliului Județean, Adrian Țuțuianu, a decis să facă o analiză a gradului de colectare a veniturilor proprii la nivel local, pentru că sunt primării unde, în ultimii ani, procentul de încasare a taxelor și impozitelor este de 30-35%

ANA MARIA POPESCU

 


 

Cu zero bani, zero lei primiți de la Guvern la rectificarea bugetară, multe dintre unitățile administrative ale județului vor intra în colaps financiar! Semnalul de alarmă a fost tras de președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu, care susține că primăriile nu numai că nu vor mai avea, în curând, bani pentru investiții, dar vor intra chiar și în imposibilitatea de a plăti salariile angajaților din subordine. ªeful forului administrativ județean susține că este pentru prima dată în ultimii 26 de ani când în urma unei rectificări bugetare nicio unitate administrativ teritorială din județul Dâmbovița nu a primit niciun leu în visterie, drept pentru care deja au început să apară problemele financiare.

Se pare că Primăria Vulcana Băi a anunțat deja conducerea județului că nu mai are nici măcar un șfanț pentru plata „chenzinei” salariaților și cere ajutor pentru rezolvarea acestei probleme extrem de grave. Președintele forului administrativ județean, Adrian Țuțuianu, a declarat că există și localități care nu mai au bani nici pentru plata ajutoarelor de handicap sau ale celor sociale, drept pentru care va aduce toate aceste situații disperate din județul Dâmbovița în atenția Guvernului și Ministerului Finanțelor Publice, pentru a se găsi o soluție la toate aceste probleme cauzate de lipsa de bani la buget. Totodată, președintele Adrian Țuțuianu a anunțat că împreună cu Direcția Generală a Finanțelor Publice va face și o analiză în ceea ce privește gradul de colectare a taxelor și impozitelor, pentru că se pare că există primării care nu reușesc să încaseze de la populație mai mult de 40% din dările către stat, iar această situație trebuie să se îmbunătățească, pentru ca unitățile administrative să poată supraviețui din punct de vedere financiar.

Adrian Țuțuianu: „Sper să avem o a doua rectificare”

„Este prima dată în ultimii 26 de ani când, la rectificarea bugetară, nicio unitate administrativ teritorială, comună, oraș, municipiu sau județ, nu primește vreun ban pentru lucrările de investiții și, din păcate, am foarte multe situații în care am solicitări de la unitățile administrativ teritoriale pentru plata ajutoarelor persoanelor cu handicap, pentru plata însoțitorilor acestor persoane, pentru plata ajutoarelor sociale și câteva solicitări legate de plata salariilor. De exemplu, comuna Vulcana Băi mi-a comunicat că nu mai are bani de salarii începând cu luna iulie și că nu au nicio soluție pentru ca acest lucru să fie rezolvat în vreun fel din resursele proprii. O să facem solicitări la Guvern și la Ministerul Finanțelor Publice pentru că sper să avem o a doua rectificare, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani, în octombrie-noiembrie. În același timp am să fac o analiză cu Direcția Generală a Finanțelor Publice legat de gradul de colectare a veniturilor proprii de către unitățile administrativ teritoriale, pentru că și aici avem o problemă. Sunt UAT-uri care își colectează veniturile de la 70% în sus, până chiar la 90%, dar sunt și unități administrativ teritoriale unde gradul de colectare a veniturilor proprii este de 30-35% în ultimii ani, ceea ce nu poate fi tolerat, în condițiile în care nevoia de bani este permanentă pentru toate unitățile administrativ teritoriale”, a declarat președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu.