07.11.2019 00:17

Prevenirea abandonului școlar, problemă spinoasă

Prevenirea abandonului școlar, problemă spinoasă
Galerie foto

❚ ISJ Dâmbovița a început monitorizarea implementării strategiei de educație incluzivă în școlile din zonele dezavantajate ale județului Dâmbovița ❚ În același timp, potrivit inspectorului general al IȘJ Dâmbovița, Cristina Stroe, se vor face verificări și pentru absențele acumulate de către elevii de clasa a VIII-a, precum și pentru calitatea modului de predare la clasă

 

ȘTEFAN KHALIL


Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița a început lupta pentru prevenirea abandonului școlar! Într-o conferință de presă susținută recent, inspectorul școlar general al ISJ Dâmbovița, prof. Cristina Stroe, a declarat că, în acest an, instituția pe care o conduce a început monitorizarea implementării strategiei de educație incluzivă în școlile din zonele dezavantajate ale județului Dâmbovița. În același timp, potrivit inspectorului general al IȘJ Dâmbovița, Cristina Stroe, se vor face verificări și pentru absențele acumulate de către elevii de clasa a VIII-a, dar și pentru calitatea modului de predare la clasă. „Urmărim și unitățile de învățământ în vederea analizei de risc bazate pe situația școlară a elevilor din învățământul gimnazial în scopul prevenirii excluderii școlare, remedierii erorilor documentelor școlare, a identificării grupurilor defavorizate care sunt în risc de abandon. Aici avem în vedere elevii care sunt în clasa a VIII-a și vom verifica parcursul lor de la clasa a V-a. Vrem să consultăm numărul de elevi înscriși în clasa a V-a, la începutul seriei lor, câți sunt în acest moment în clasa a VIII-a și să vedem care este evoluția lor, dacă au migrat undeva, dacă au rămas cuprinși în sistemul de învățământ. De asemenea, reverificăm măsurile care privesc asigurarea calității și înregistrarea absențelor. Acestea sunt unele dintre activitățile noastre de zi cu zi, iar din inspecțiile de specialitate urmărim prevenirea sau diminuarea analfabetismului funcțional. Pentru că știm că ne confruntăm cu această problemă și tot ce înseamnă utilizarea metodelor active de predare, învățare, evaluare, tratare diferențiată și individualizată a învățării”, a declarat Cristina Stroe, inspector general IȘJ Dâmbovița. Potrivit celor mai recente date oferite de către Eurostat, România ocupă în momentul de față locul trei în Uniunea Europeană, privind părăsirea timpurie a școlii. Potrivit aceluiași organism european, 18,9% dintre tinerii români din intervalul de vârstă cuprins între 18 – 24 de ani, nu își mai continuă studiile. Malta și Spania sunt singurele țări din Uniunea Europeană care au un procentaj mai mare decât noi pentru abandonul școlar.