30.10.2019 00:21

Pompierii au activat Planul Roșu

Pompierii au activat Planul Roșu
Galerie foto

❚ Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Basarab I” al județului Dâmbovița a desfășurat, în zona gării din orașul Găești, un exercițiu de cooperare și conducere, cu forțe și mijloace în teren

 

V.A.

 


 

Ieri, 29 octombrie, începând cu ora 10:00, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Basarab I” al județului Dâmbovița a desfășurat, în zona gării din orașul Găești, un exercițiu de cooperare și conducere, cu forțeși mijloace în teren, pentru „Pregătirea, organizarea și desfășurarea acțiunilor de intervenție pe timpul unei situații de urgență generate de un accident major pe căile de transport feroviar și activarea Planului Roșu de intervenție al județului Dâmbovița”. SCENARIUL EXERCIțIULUI Situația operativă specială nr. 1: La ora 10:00, ISU Dâmbovița este anunțat prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 despre producerea unui accident feroviar în zona trecerii la nivel cu cale ferată, în imediata apropiere a Gării Găești (pe sensul București-Pitești), în care au fost implicate un tren de transport lichide inflamabile și un microbuz de transport persoane. În urma producerii accidentului există un număr mare de victime (peste 12 victime), unele fiind încarcerate. Situația operativă specială nr. 2: La ora 10:20, un cadru ISU Dâmbovița aflat la locul accidentului, în timp ce verifica starea vagoanelor de marfă, a observat scurgeri de lichid combustibil de la nivelul unui vagon afectat în urma accidentului feroviar. S-a identificat un vagon-cisternă încărcat cu aproximativ 25.000 litri de benzină.

CERINȚELE CONDUCERII EXERCIȚIULUI

Situația Operativă Specială nr. 1: •declanșarea Planului Roșu de Intervenție al județului Dâmbovița și desfășurarea acțiunilor prevăzute în acest plan;•relaționarea adecvată între structurile cu atribuții în gestionarea evenimentelor apărute pe căile ferate, având în vedere specificul traficului feroviar și al incidentelor ce pot apărea; •gestionarea eficientă a evenimentului, având în vedere obiectivele cele mai importante: descarcerare și acordarea primului ajutor calificat, salvarea persoanelor, înlăturarea efectelor negative și reluarea traficului feroviar și rutier;•realizarea unei cooperări eficiente între structurile participante; •cuantificarea timpilor de răspuns pentru fiecare structură;•uniformizarea unor proceduri de lucru în cadrul cooperării. Situația Operativă Specială nr. 2 : asigurarea unei intervenții rapide pentru limitarea potențialelor efecte majore ce pot apărea în urma evoluției situației.