05.10.2015 00:25

Podul de la Viișoara, în linie dreaptă pentru reparații

Podul de la Viișoara, în linie dreaptă pentru reparații
Galerie foto

❚ S-a ajuns, în sfârșit!, la faza de licitație câștigată, iar asociația de firme INFRA SYSTEM PROIECT SRL și LUCONSA BM, cu susținător VIA CARPATICA, are la dispoziție 3 luni și peste 6 milioane lei pentru a realiza lucrările ❚ Beneficiar este Compania Națională de Drumuri, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri București, iar azi se vor face procedurile de predare a amplasamentului, după care constructorii au la dispoziție 10 zile să depună toate documentele necesare pentru a dovedi că sunt capabili să execute proiectul

ANA MARIA POPESCU

 


 

Vești bune pentru dâmbovițeni! După ce s-a finalizat evaluarea lucrărilor ce au făcut obiectul achiziției publice și a trecut și perioada legală de contestații, zilele trecute, la Compania Națională de Drumuri, a fost semnat și parafat contractul de lucrări pentru punerea în siguranță a podului rutier peste râul Dâmbovița, din localitatea Viișoara, obiectiv aflat pe Drumul Național 72. Potrivit șefului forului administrativ județean, Adrian Țuțuianu, licitația pentru realizarea lucrărilor de la Viișoara a fost câștigată de asocierea de firme INFRA SYSTEM PROIECT și LUCONSA BM SRL, constructori care au la dispoziție 3 luni și peste 6 milioane lei să realizeze lucrările la acest pod.

„La Compania Națională de Drumuri s-a semnat contractul pentru lucrări de punere în siguranță a podului de pe DN 72 km 20+422 peste râul Dâmbovița, la Viișoara. Beneficiarul lucrării este Compania Națională de Drumuri, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri București, constructor este asociația INFRA SYSTEM PROIECT SRL și LUCONSA BM, cu susținător VIA CARPATICA. Valoarea contractului, proiectare plus execuție, este 6.162.435,87 lei plus TVA. Durata de execuție a lucrărilor este de 3 luni, se vor face praguri de fund, apărări de maluri, recalibrare și regularizare albie, lucrări de protejare a pilonilor infrastructurii și consolidarea terenului de la baza acestora”.

De azi, lucrurile intră pe un făgaș normal

Până la începerea propriu zisă a lucrărilor, mai sunt însă o serie de chestiuni tehnice care trebuie puse la punct. Astăzi, 5 octombrie a.c., se vor face procedurile de predare a amplasamentului, iar după aceea constructorii au la dispoziție o săptămână și jumătate să depună toate documentele necesare pentru a dovedi că sunt capabili să execute proiectul. La podul de la Viișoara se vor face lucrări la pragul de fund, apărări de mal, dar și lucrări de recalibrare și regularizare a albiei, precum și de protejare a pilonilor și de consolidare a terenului pe care se află aceștia.

„Luni se va face predarea amplasamentului, iar câștigătorii licitației au 10 zile pentru depunerea documentelor și garanțiilor prevăzute de lege. Apoi se va trece la faza de proiectare, respectiv faza de execuție. Asta înseamnă că undeva în luna februarie, începutul lui martie, podul de la Vii- șoara va fi pus în siguranță și urmează apoi proiectul mai mare, de lucrări suplimentare de amenajare a podului respectiv. În paralel, Compania Națională Apele Române, prin Direcția Argeș-Vedea, va efectua lucrări de calibrare a albiei și de realizare a unor elemente care practic să încetinească curgerea apei și să asigure siguranța podului”, a declarat președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Adrian Țuțuianu.

Vă reamintim că situația alarmantă în care ajunsese podul a pus pe jar autoritățile județene și poliția rutieră încă de la începutul anului. Construit în 1958, podul care face legătura cu sudul țării avea nevoie de reparații, deoarece, începând cu anul 2005, apa a săpat atât de mult, încât doi dintre pilonii de rezistență sunt dezgoliți. Autoritățile județene au făcut demersurile repetate către Ministerul Transporturilor și CNADNR, iar astăzi lucrurile au intrat pe un făgaș normal.