04.09.2015 00:19

"Ora" prevenirii incendiilor


Galerie foto

C. DUMITRICĂ


Anul acesta pe 14 septembrie, odată cu începerea noului an școlar, porțile unităților de învățământ se vor redeschide pentru a îi primi pe copii și elevi în grădinițe, școli și licee. Odată cu aceasta, Serviciul de Prevenire din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență reaminte ște principalele măsuri ce trebuie luate în fiecare unitate de învățământ pentru siguranța personalului și a elevilor. Producerea unui incendiu într-o unitate de învățământ poate avea consecințe deosebit de grave, prin pierderi de vieți omenești și pagube materiale deosebite.

Premergător începerii anului școlar pompierii reamintesc necesitatea verificării instalațiilor electrice, de încălzire și a instalațiilor de protecție împotriva descărcărilor electrice atmosferice de către personal autorizat, eliminându-se defecțiunile constatate. Trebuie reținut că verificarea mijloacelor tehnice de apărare împotriva incendiilor se va face numai cu personal autorizat. Planurile de evacuare trebuie afișate pe fiecare nivel, pe căile de acces și în locurile vizibile, astfel încât să poată fi cunoscute de toate persoanele, iar în încăperile destinate cazării, pe partea interioară a ușilor.

Clasele în care sunt elevi cu handicap locomotor și clasele I trebuie amplasate pe cât posibil la parter. Dacă acest lucru nu este realizabil, se vor alege pentru acești elevi clasele din care calea de evacuare până în exterior este cea mai scurtă. Obligatoriu înainte de sezonul rece se vor verifica, tot cu personal autorizat, mijloacele de încălzire locală (sobele cu/fară acumulare de căldură și coșurile pentru evacuarea fumului), eliminându-se eventualele defecțiuni și asigurându-se buna funcționare a acestora.

Totodată, pompierii dâmbovițeni reamintesc că, pe parcursul anului școlar, dascălii trebuie să organizeze în școli, conform unei programe de învățământ, activități privind educația elevilor pentru formarea unui comportament adecvat în domeniul apărării împotriva incendiilor.