30.10.2019 00:17

Monitorizarea liceelor cu rezultate slabe la Bac

Monitorizarea liceelor cu rezultate slabe la Bac
Galerie foto

ȘTEFAN KHALIL


Într-o conferință de presă susținută recent de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, inspectorul școlar general prof. Cristina Stroe a declarat că elevii trebuie ajutați mai mult pentru obținerea unor rezultate bune la examenul de bacalaureat. În județul nostru, în 2019, procentul de promovabilitate la bacalaureat a fost de 59,12%, fiind unul dintre cele mai slabe procentaje din ultimii ani. Conducerea IȘJ Dâmbovița trage un semnal de alarmă după aceste rezultate și îndeamnă atât cadrele didactice, cât și părinții elevilor să „pună umărul” la evoluția acestora privind pregătirea lor pentru examenul maturității. Mai mult decât atât, liceele unde procentul de promovare a fost sub 20%, s-a început monitorizarea lor și demararea unui program „Roz”, în cadrul căruia elevii se pregătesc suplimentar. Cel mai vizat este Liceul Tehnologic de la Voinești, unde niciun candidat nu a reușit să promoveze examenul de Bacalaureat. ,,Am început să monitorizăm liceele unde promovabilitatea la examenul de bacalaureat a fost sub 20%. Colegii mei deja au început să meargă în teren și cred eu că vom reuși ușor-ușor să îndreptăm situația. Prima unitate de învățământ pe lista noastră la acest capitol este Liceul Tehnologic Voinești, care nu a avut niciun elev promovat. De asemenea, au fost licee unde au reușit să promoveze examenul de bacalaureat doar doi-trei elevi. Responsabilitatea de a rezolva această problemă este a tuturor. A noastră, a cadrelor didactice, a părinților care ar trebui să fie poate mai implicați ca până acum. Nivelul de responsabilizare al nostru și al părinților trebuie să crească pentru că și de-o parte și de cealaltă trebuie să fie intervenție, astfel încât să putem îmbunătăți ceva. Noi am constatat până acum faptul că nivelul de motivație al elevilor pentru învățare a scăzut. Motivația este acel resort care ne determină pe noi adulții și mai ales pe copii să facă ceva în acest sens. Aici trebuie să lucrăm cu toții, să-i motivăm pe copii pentru activitatea de învățare. Deja, în multe dintre liceele noastre se desfășoară un program «Roz», care sprijină elevii prin activități de pregătire suplimentară pentru obținerea unor rezultate mai bune în cadrul examenului de bacalaureat. Să știți că nu este ușor să îi determinăm să rămână în cadrul acestor activități de pregătire suplimentară. De multe ori, motivele sunt subiective, în sensul că au un mijloc de transport la o anumită oră sau programul este atât de încărcat, încât la ultima oră se simt obosiți. ține de mândria noastră, a fiecărui cadru didactic să punem umărul și să-i ajutăm pe elevi”, a declarat prof. Cristina Stroe, inspector școlar general al IȘJ Dâmbovița.