15.06.2018 00:15

Mocnesc nemulțumirile la Asociația părinților elevilor

*De aceeași opinie sunt și numeroase cadre didactice din diferite școli, care ne-au precizat că de multe ori nici notele mari nu reflectă cunoștințele elevilor evaluați

Petre Drăguțoiu


Admiterea în învățământul preuniversitar liceal la specializări de matematică-informatică, la cele bazate pe o disciplină principală, cât și la cele umaniste, cu o limbă străină de bază, presupune o selecție cât mai reală a elevilor absolvenți ai clasei a VIII-a, prin examenul de evaluare, aflat în prezent în plină desfășurare. Ponderea mediei de admitere este de 80% la această evaluare națională, la care se adaugă procentul de 20 % din media claselor V-VIII ale învățământului gimnazial, pentru media finală. Din discuțiile la obiect cu părinții membri ai asociației și nu numai, aceștia sunt nemulțumiți de criteriile de evaluare, pe care le apreciază ca fiind superficiale și aleatorii, fenomen întâlnit și la nivel național. De aceeași opinie sunt și numeroase cadre didactice din diferite școli, care ne-au precizat că de multe ori nici notele mari nu reflectă cunoștințele elevilor evaluați. Un alt aspect este că până și la licee cu tradiție și cadre didactice foarte bine pregătite sunt admiși și elevi cu o pregătire necorespunzătoare atât formativă, cât și ca volum de cunoștințe. Controversa este că la aceste propuneri ale părinților și cadrelor didactice de a se organiza un examen de admitere exigent în învățământul liceal, Ministerul Educației Naționale s-a pronunțat negativ, propunând teze naționale pentru clasele a VII-a și a VIII-a, cu același sistem de calculare a mediei finale!