21.07.2020 00:17

Lipsa spațiului în școli, o mare problemă în județul Dâmbovița!

Lipsa spațiului în școli, o mare problemă în județul Dâmbovița!
Galerie foto

❚ Se ia în calcul alternativa reducerii numărului de elevi în clase, de la 30, la 15. Potrivit inspectorului general al IȘJ Dâmbovița, Sorin Ion, pentru multe unități de învățământ din județul nostru, varianta înjumătățirii numărului de elevi în clase la cursuri ar putea să reprezinte o mare problemă din cauza lipsei de spațiu

 

ȘTEFAN KHALIL


Pandemia de coronavirus lovește tot mai mult, numărul cazurilor crește de la o zi la alta, atât la nivel național, cât și la nivelul județului Dâmbovița! Reprezentanții Inspectoratului Școlar Dâmbovița trebuie să găsească soluții, pentru că din toamnă, este foarte posibili ca orele de curs să fie reluate tot în mediul online. De asemenea, se ia în calcul și alternativa reducerii numărului de elevi în clase, de la 30, la 15. Potrivit inspectorului general al IȘJ Dâmbovița, Sorin Ion, pentru multe unități de învățământ din județul nostru, varianta înjumătățirii numărului de elevi în clase la cursuri ar putea să reprezinte o mare problemă din cauza lipsei de spațiu. Sorin Ion a declarat că soluția ar fi ca jumătate dintre elevi să fie prezenți în clasă, iar cealaltă jumătate să urmărească online cursurile, acest lucru realizându- se prin rotație. Totuși, inspectorul general a explicat că și această procedură ar putea aduce complicații, pentru că profesorii trebuie mai întâi instruiți să utilizeze platformele online, pentru că nu toți sunt familiarizați cu aceste metode. ,,Trebuie să știm cu toții că problema tabletelor sau a laptopurilor, după părerea mea, acolo este cel mai ușor rezorvabil. Acolo este o treabă simplă de bani pentru achiziție. Avem bani, cumpărăm tablete, putem de asemenea să cumpărăm și abonamente la internet…dar nu asta este problema cea mai importantă. Sunt mai multe aspecte, iar printre ele o reprezintă și o formare temeincă a profesorilor în sensul utilizărilor platformelor online. Nu este suficient să trimiți pe grupul de WhatsApp al clasei o poză cu tema. Dacă într-adevăr o să începem din toamnă cu clase numeric reduse, cu mai multe schimburi și așa mai departe, atunci sistemul nostru de educație trebuie să fie model pentru toată lumea. De ce spun acest lucru? Pentru că este extremextrem de greu. Avem unități școlare care funcționează la capacitate maximă în două schimburi. Efectiv acestea nu au soluții să reducă numărul de elevi într-o clasă. Este foarte complicat să îți propui să împarți o clasă în două, pe unii îi lași să învețe la unitatea ta de învățământ, iar pe ceilalți îi trimiți la altă școală. Vom avea mari probleme din acest punct de vedere. Va fi greu să găsim înțelegere și din partea părinților. Mărturisesc că este foarte complicat și am mari îndoieli că aceste lucruri pot fi puse la linie până la toamnă. Avem și unități de învățământ unde putem face acest lucru, să reducem numărul de elevi într-o clasă, dar numai acolo unde avem spații suficiente să-i ducem pe ceilalți elevi. Vă spun însă că la multe unități de învățământ 100% nu se va putea întâmpla să împărțim clasele în două grupe de câte 15 elevi. Soluția ar fi ca elevii să vină prin rotație la școală. Unora să li se predea la școală, iar celorlalți să li se predea online, acest lucru să se înâmple prin rotație. Jumătate să asiste în clasă, jumătate în fața calculatorului, iar mâine să facă invers. Este o soluție de compromis, nu neapărat cea mai bună, dar cred că este cea mai plauzibilă”, a declarat inspectorul general al IȘJ Dâmbovița, Sorin Ion.