05.03.2014 08:16

Linia CFR Titu-Târgoviște, gata de… închidere?

Linia CFR Titu-Târgoviște, gata de… închidere?
Galerie foto

❚ De peste un secol și jumătate punte între București și Târgoviște, tronsonul este acum unul dintre cele opt din țară ce figurează pe lista celor neinteroperabile ❚ Documentul a fost întocmit în anul 2013, sub semnătura ministrului Relu Fenechiu, în urma negocierilor FMI - Ministerul Transporturilor ❚ Numai că acest caz este discutabil și abuziv, reclamă sindicaliștii Federației Mișcare Comercial: „Linia Titu - Târgoviște a fost prinsă în listă intenționat, fără a se ține cont de indicatori. A fost trecută în listă din anumite interese”, susține sindicalistul Liviu Stanciu

 

VIRGIL VOINESCU


 

După ce a fost finanțat de către Ministerul Transporturilor și CFR Călători cu o grămadă de bani pentru reparații capitale, tronsonul de cale ferată Titu - Târgoviște este pe cale să ajungă istorie. Sectorul feroviar, de peste un secol și jumătate punte între București și Târgoviște, este unul dintre cele opt din țară ce figurează pe lista trecerii ca neinteroperabile. Documentul a fost întocmit ca rezultat al negocierilor cu FMI în anul 2013 de către Ministerul Transporturilor sub semnătura ministrului Relu Fenechiu.

{GOOGLE_AD_BOX1}

 

„Linia nu se situa între primele 15 secții neinteroperabile”

Sindicaliștii din cadrul Federației Mișcare Comercial apreciază situația acestui tronson feroviar ca fiind discutabilă și abuzivă, în sensul că nu s-a ținut cont de indicatorii care sunt luați în calcul în asemenea situații. „Din punctul nostru de vedere, secția Titu - Târgoviște nu îndeplinea condițiile de trecere pe programul de neinteroperativitate”, ne-a declarat vicepreședintele Federației Mișcare Comercial, jr. Liviu Stanciu.

„Linia Titu - Târgoviște a fost prinsă în lista de neinteroperativitate intenționat, fără a se ține cont de indicatorii care în astfel de situații sunt luați în calcul. (…) A fost trecută în listă din anumite interese”, a susținut viceliderul Federației.

Domnia sa mai spune că s-a profitat de faptul că pe această secție s-au cheltuit bani pentru reabilitare, acest lucru contribuind la „diminuarea veniturilor”.

„Dar din punct de vedere al balanței, dacă se vroia observat, linia nu se situa între primele 15 secții neinteroperabile. Din calculele noastre, s-ar fi situat undeva la nivelul locului 18-20 și nu aveau nici un argument pentru includerea pe listă. A fost trecută intenționat și din anumite interese și pe un studiu, zicem noi, formal. Linia Titu - Târgoviște a fost trecută pe această hotărâre de guvern - ce s-a aflat în dezbatere publică până pe data de 28 februarie acest an - în anul 2013, pe mandatul ministrului Relu Fenechiu, la pachet cu o serie de secții de transport feroviar nerentabile din zona Moldovei. Au fost scoase secții atunci și au fost introduse altele intenționat, de dragul celor de la FMI și pentru a realiza numărul total de kilometri propuși să treacă pe neinteroperativitate și, respectiv, închiriere sau închidere”, a explicat viceliderul sindical Liviu Stanciu.

 

Speranță încă există

Totuși, liderul Federației Mișcare Comercial și-a exprimat speranța că demersurile care au fost făcute de sindicat și de administrația județului Dâmbovița vor fi corect receptate de Ministerul Transporturilor și vor contribui la scoaterea din listă a sectorului CFR Titu - Târgoviște și va fi reintrodusă secția Bacău - Bicaz.

„Noi sperăm că în acest caz organele abilitate se vor sesiza și vor analiza toate aceste nereguli făcute de către cei ce au avut putere de decizie”, a mai spus Liviu Stanciu.

Măsura trecerii liniei CFR Titu - Târgoviște ca neinteroperabilă ar putea fi aplicată în orice moment dacă guvernul va decide pe marginea proiectului.