18.02.2019 00:25

Licitație pentru autobuze noi din fonduri UE

Licitație pentru autobuze noi din fonduri UE
Galerie foto

VIOLETA STANCIU

 


 

S-a bătut palma… pe zona transportului public local din Târgoviște, în urma Acordului încheiat între municipalitate și societatea AITT ! Așa cum era de așteptat, lucrurile au fost tranșate la ședința extraordinară a CLM Târgoviște de la sfârșitul săptămânii trecute, iar Primăria Târgoviște va prelua, de la 1 martie a.c., activitatea de transport public local în municipiul Târgoviște. Primarul Daniel Cristian Stan promite târgoviștenilor un transport public de calitate, dar și un program riguros al curselor, care se va respecta cu strictețe, astfel încât oamenii să nu mai fie nevoiți să aștepte cu orele prin stațiile de autobuz. Chiar dacă au pus condiții, sub forma unui amendament, pentru adoptarea proiectului de hotărâre care viza aprobarea acestui Acord, consilierii liberali au absentat în masă de la ședința CLM Târgoviște de vineri, 15 februarie, fiind prezenți doar doi dintre ei, respectiv Adrian Bercu și Honorius Moțoc. Oricum, s-a dovedit că municipalitatea târgovișteană a fost cu un pas înaintea liberalilor pentru că vineri, 15 februarie, a fost lansată, în sistemul de achiziții publice, SICAP, licitația pentru achiziționarea a 28 de autobuze hibrid, care vor fi cumpărate din fonduri europene, proiectul având o valoare totală de 26 milioane de euro. La finalul ședinței extraordinare de vineri, 15 februarie a.c., primarul municipiului Târgoviște, Daniel Cristian Stan a susținut o declarație de presă pe care o redăm în continuare…

„Municipiul Târgoviște va avea un transport public european, cu care să ne mândrim”

„În ședința extraordinară de Consiliu Local s-a reglementat situația transportului public în comun. Mai exact, după 9 ani, acest serviciu public esențial pentru municipiul Târgoviște, pentru târgovișteni, pentru cei care vin în municipiul Târgoviște, este preluat direct de către Primăria Târgoviște, prin operatorul propriu deținut în proporție de 100%. Operatorul de transport, AITT, trece și a trecut de ceva timp prin dificultăți deosebite, dificultăți care au generat nerealizarea a aproximativ 700 de curse în numai 3 luni de zile. Accesarea a două proiecte europene, în valoare de 26 milioane de euro, cumulat, era condiționată de gestionarea transportului public printrun operator propriu al administrației publice locale. Așadar, ceea ce am realizat astăzi (n.n. vineri 15 februarie) eu cred că este cel mai important proiect de hotărâre aprobat de către administrația locală târgovișteană, în sfera serviciului public esențial de transport public, din ultimii 10 ani. Este un proiect care deschide premisele dezvoltării transportului public în comun din Târgoviște, pe de-o parte prin accesarea de fonduri europene în valoare de 26 milioane de euro, iar pe de altă parte, prin posibilitatea administrației locale de a investi fără opreli ști în acest transport public local, cu consecințe benefice pentru târgovișteni. Primăria Târgoviște a lansat licitația de achiziționare a 28 de autobuze hibrid, autobuze noi, cu o valoare a licitație de aproximativ 52 milioane de lei și putem în acest moment să intrăm în linie dreaptă pe ceea ce înseamnă modernizarea transportului public în comun. Am avut o discuție cu conducerea PNL Târgoviște la începutul acestei săptămâni în care am agreat niște aspecte… Le-am spus că nu mă deranjează să iasă în conferință de presă și să spună că propunerile sunt ale lor, dar dacă m-ar fi întrebat pe mine la momentul respectiv cu privire la gratuitățile care se cer pentru categoriile menționate de ei le-aș fi spus că aceste gratuități fie sunt prevăzute în lege, fie sunt deja acordate de Primăria Târgoviște, culmea!, prin niște proiecte de hotărâre votate chiar de consilierii PNL prezenți într-un număr foarte redus astăzi la ședința de Consiliu Local, proiecte de hotărâre votate de actualul Consiliu Local. Referitor la autobuzele achiziționate, la amendamentul privind achiziționarea a 4 autobuze noi și așa mai departe… Păi dacă noi am depus astăzi (n.n. vineri) documentația în vederea achiziționării a 28 de autobuze noi, hibrid, pe bani de la Uniunea Europeană, de ce să plătim 1 milion de euro sau peste 1 milion de euro pentru 4 autobuze în condițiile în care probabil economia de timp pe care am face-o ar fi de vreo 6 luni, adică cele 4 autobuze ar veni cu 6 luni înainte de venirea celor 28, și mai achiziționăm încă 12, deci ne vom duce la vreo 40… În orice caz, la momentul la care vom avea bugetul, vom avea o discuție și o detaliere a acestor amendamente propuse de PNL, binînțeles pe care în parte nu leam acceptat, dar nu le-au mai susținut nici ei, că nu au mai zis nimic de nici un amendament deși l-au depus. De altfel era și greu să-l susțină în condițiile în care din 8 consilieri locali PNL, la această ședință au fost prezenți numai 2, aspect de natură să evidențieze interesul pe care îl acordă activității administrației publice locale. Nu vreau să mai fac alte comentarii, nu vreau să lansez niciun fel de polemică pe acest subiect, activitatea administrației publice locale bineînțeles că devine mult mai complexă pe zona de transport public în contextul în care vom prelua integral această activitate la nivelul municipiului Târgoviște, dar, repet, îi asigur pe târgovișteni că va fi un serviciu public de calitate, iar peste un an, un an și un pic, vom avea în Târgoviște autobuze noi, cumpărate pe fonduri europene și, repet, în contextul în care am încărcat Caietul de sarcini în SICAP. Cred că nu poate nimeni să conteste faptul că în momentul de față suntem pe un drum ireversibil în direcția modernizării transportului public local în Târgoviște”, a declarat primarul municipiului Târgoviște, Daniel Cristian Stan.