28.10.2014 00:07

Învățământul profesional dâmbovițean... scârțâie

Învățământul profesional dâmbovițean... scârțâie
Galerie foto

❚ Cu o piață a muncii în prăbușire, totuși, la nivelul județului se caută lucrători în industria textilă, croitori, mecanici, însă din păcate nu mai există școli care să pregătească speciali ști în aceste meserii ❚ Președintele CJD, Adrian Țuțuianu, a constatat că în județ nu există nici școli pentru meserii specifice exploatărilor petroliere, nici pentru industria de construcții sau pentru domeniul sanitar- veterinar și tocmai de aceea a cerut directorilor de școli să adapteze planurile de școlarizare ❚ Adrian Țuțuianu și-a trasat ca sarcină și o întâlnire cu reprezentanți ai mediului privat, pentru a vedea în ce măsură agenții economici pot sprijini liceele tehnologice: ori cu finanțare, ori cu ore efective de practică sau măcar cu dotarea atelierelor școlare

A.M.P.


 

Revizuirea planurilor de școlarizare, „sarcină” pentru viitor trasată directorilor de școli și licee de președintele Consiliului Județean Dâmbovița! După ce a fost partener la organizarea în județ a mai multor burse ale locurilor de muncă, șeful CJD a tras concluzia că nu sunt suficienți dâmbovițeni pregătiți pentru meseriile cerute de piața muncii.

La întâlnirea cu directorii și directorii adjuncți ai școlilor și liceelor din județ, Adrian Țuțuianu le-a vorbit acestora despre nevoia urgentă de consolidare a învățământului profesional și a celui dual, adică pe lângă partea de teorie, să se facă și o perioadă de practică în societățile comerciale de profil, dar și despre modernizarea liceelor tehnologice.

 

„Trebuie să adaptăm școala la ceea ce vrea piața forței de muncă”

La nivelul județului se caută lucrători în industria textilă, croitori, mecanici, însă din păcate la ora actuală nu prea mai există școli care să pregătească specialiști în aceste meserii care au încă succes pe piața muncii.

Președintele CJD arată că în județ nu există nici școli pentru meserii specifice exploatărilor petroliere, industriei de construcții sau specifice domeniului sanitar-veterinar și tocmai de aceea trebuie modificate planurile de școlarizare:

„În ceea ce privește planurile de școlarizare pentru anii următori, le-am spus foarte tranșant directorilor și directorilor adjuncți că trebuie să adaptăm școala la ceea ce vrea piața forței de muncă. Am discutat despre consolidarea învățământului profesional, a învățământului dual, cu elemente care țin de practica în societăți comerciale de profil, dar am discutat și despre liceele tehnologice”, a arătat Adrian Țuțuianu.

 

Agenții economici din județ,

chemați să susțină învățământul profesional

Și pentru că revigorarea învățământului profesional și nu numai are nevoie și de susținere din partea agenților economici, președintele Consiliului Județean și-a luat angajamentul ca în perioada următoare să convoace la discuții pe acest subiect conducerile mai multor societăți comerciale din județ.

„Toate aceste lucruri trebuie să le corectăm prin planurile de școlarizare. În 2-3 săptămâni vom avea o întâlnire cu conducerile mai multor agenți economici importanți din județ pentru a vedea ce meserii sunt necesare și în ce măsură mediul privat vine în sprijinul liceelor tehnologice și școlilor profesionale și cu finanțare, dar mai ales cu practica pentru elevi și dotarea atelierelor școlare”, a mai precizat președintele CJD.

Elevii din ultima clasă de gimnaziu pot alege să continue studiile în învățământul profesional. Anul acesta, în Dâmbovița, copiii au avut la dispoziție 616 locuri în 16 școli profesionale din județ, 13 în mediul urban și 3 în cel rural.

Toate locurile au fost repartizate în 22 de clase, ce vor pregăti elevii în 17 domenii profesionale, între care: electromecanică, mecanică, instalații și lucrări publice, turism și alimentație, construcții, industrie textilă și pielărie, agricultură, silvicultură, electronică și automatizări.